מתגמשים? "חמאס מוכן לעסקת שחרור חטופים בשלבים, אך מתעקש על הפסקת הלחימה"

דיווחים על משלחת חמאס שהגיעה למצרים לדון בהצעה להסכם לשחרור חטופים, בתקשורת הערבית מדווחים כי גם נציגים של ישראל יגיעו לדיונים • צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר כלי טיס בלתי מאוישים מלבנון לישראל • תקיפות נרחבות בחאן יונס • חוסל מפקד הנוח'בה שפיקד על הכוחות שפלשו לכיסופים • אילן וייס מקיבוץ בארי, שהוגדר נעדר מאז 7 באוקטובר - נרצח

תקיפת תשתית חיזבאללה ממנה בוצעו השיגורים לעבר רמת הגולן // דובר צה"ל

היום ה-87 למלחמה: התמרון הקרקעי של צה"ל בשטח הרצועה נמשך. הכוחות ממשיכים במאמצים לתפוס שטחים גם בחלקה הדרומי של הרצועה, זאת בנוסף לפעולות הלחימה אותן מבצע צה"ל בחלקה הצפוני שקרוב לכדי שליטה מלאה של הצבא. הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי הדגיש אתמול (ראשון) כי בכל שנת 2024 נידרש ללחימה בעצימות כזו או אחרת.

תיעוד: פעילות צה"ל ברצועת עזה ביממה האחרונה \\ דובר צה"ל

עדכונים שוטפים

3:40: דיווח ברשתות ערביות: כוחות צה"ל פועלים באזורים הצפון-מזרחיים של חאן יונס.

3:20: דיווח: 72,436 תושבים לבנוניים פונו מבתיהם ביישובי דרום לבנון עקב המתיחות הבטחונית בגבול בין ישראל ללבנון.

2:00: חיל הים האמריקני הודיע רשמית: לאחר שהגיעה לאזורנו עם פתיחת המלחמה, נושאת המטוסים הגדולה בעולם, ה-"ג'רלד פורד" האמריקנית עושה את דרכה חזרה לארה"ב. 

נושאת המטוסים פורד (ארכיון), צילום: מהחשבון הרשמי

00:02: ביום השנה החדשה: פקקי ענק בדרך לנמל התעופה JFK בניו יורק בשל הפגנות פרו-פלשתינים. במשטרת ניו יורק הזהירו מפני עיכובים בטיסות הרבות.

מפגינים פרו פלשתינים חוסמים את שדה התעופה בניו יורק (ארכיון), צילום: רויטרס

23:21: דובר צה"ל: חיל האוויר תקף תשתית טרור של חיזבאללה ממנה בוצעו השיגורים לעבר מרחב אדמית. (עידן אבני)

22:30: על פי רשת "אל-ג'זירה", מקור במיליציית החות'ים בתימן מכחיש כי התרחשו חילופי אש מול ספינת מלחמה אמריקנית בים האדום. (שחר קליימן)

22:21: בכיר בחמאס אמר לרשת הסעודית "א-שרק" כי הם מברכים על היוזמות של מצרים וקטאר לגבי הסכם לשחרור חטופים והפסקת אש. הבכיר הדגיש כי הם העבירו את "ההערות" של ארגון הטרור, שכוללות הגעה להפסקה מוחלטת של המלחמה על עזה. (שחר קליימן)

אותו בכיר מסר לרשת כי חמאס "הביע גמישות" במימוש הסכם לשחרור חטופים והפסקת אש בשלבים, אבל דרש לסיים את התהליך בהפסקה מוחלטת של המלחמה.

21:08: חמישה שיגורים בוצעו משטח סוריה ונפלו בשטח פתוח ברמת הגולן. צה״ל מגיב בירי טנקים אל מקורות הירי. (עידן אבני)

21:01: אזעקות ברמת הגולן.

20:44: דובר צה״ל: ״סביר להניח שהקרע בעם ומוכנות הצבא לתפיסת חמאס זה אחד הדברים שקשורים להחלטתו לצאת למתקפתה. אפשר להעריך את זה. הדברים האלה יתבררו בתחקיר המעמיק שנעשה״. לידיעה המלאה

20:23: דיווח איראני: חילופי אש בין סירות של כוחות תימניים (החות'ים) לספינת מלחמה אמריקנית בים האדום. (שחר קליימן)

20:20: דיווח בתקשורת האמריקנית: בעקבות עזיבת נושאת המטוסים ג'רלד פורד את מזרח הים התיכון - ספינות המלחמה האמריקניות USS Bataan ו-USS Carter Hall יגיעו לאזור מים סוף, ותצטרף אליהם ספינת המלחמה USS Mesa Verde ממערב הים התיכון.

20:07: מליאת הכנסת אישרה סופית את דחיית הבחירות המקומיות ל-27 בפברואר. יו"ר ועדת הפנים ח"כ יעקב אשר: "מה שחשוב למערכת כרגע זו הוודאות, לכן הבהרנו בוועדה שהתאריך הזה סופי, וכך הבהירו גם נציגי הממשלה". (שירית אביטן כהן)

20:00: מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן קיים הערכת מצב עם הכוחות הלוחמים בדרג׳ תופאח: ״הלחימה תימשך במגוון שיטות, במגוון עוצמות ובצורות משתנות״.

"יש פה הישגים מצוינים וחשובים": מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן קיים בהערכת מצב בדרג׳ תופאח // דובר צה"ל

בהערכת המצב נכחו גם מפקד מפקד אוגדה 162, תת-אלוף איציק כהן, מפקד חטיבת הנח״ל, אלוף-משנה יאיר צוקרמן ומפקד חטיבה 401, אלוף-משנה בני אהרון.

19:51: למרכז הרפואי לגליל הובאו ממרחב אדמית חמישה פצועים במצב קל בטווח הגילים 36-21. הפצועים, שסובלים מפגיעות רסיסים, עוברים בדיקות במלר"ד (מחלקה לרפואה דחופה).

19:37: ביקורת על התנאים הסוציאליים של מחבלי הנוח'בה בכלא הישראלי. כך נראתה הארוחה של המחבלים היום:

מקבלים ארוחת צהרים, צילום: ללא
התנאים גוררים ביקורת, צילום: ללא

19:21: צה"ל השלים סבב תקיפות של מטרות טרור בשטח לבנון. במסגרת התקיפות הושמדו מספר תשתיות טרור, לצד אתרים צבאיים בהם פעלו מחבלי ארגון הטרור חיזבאללה ועמדות שיגור. בנוסף, הותקפה חוליית מחבלים שפעלה במרחב חולא.

חיזבאללה מותקף: פגיעה בתשתיות טרור, אתרים צבאיים, עמדות שיגור וחוליית מחבלים // דובר צה"ל

לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון. התרעה על ירי רקטות וטילים במרחב העיר קריית שמונה הופעלה בעקבות היירוט. כמו כן, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב אדמית. כתוצאה מהשיגורים, נפצעו חמישה לוחמי צה"ל במילואים באורח קל. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

18:51: דיווח ברויטרס: גורם אמריקאי מזהיר מפני קרבות מתמשכים בצפון רצועת עזה ואומר כי המעבר הישראלי אינו משנה את המצב בדרום.

18:47: גורם בסביבת ראש הממשלה: דיוני ״היום שאחרי״ ייערכו קודם בקבינט המורחב ורק לאחר מכן בקבינט המלחמה. (אריאל כהנא)

18:45: ישראל הוציאה אתמול כוחות גדולים מתוך הרצועה זאת בהתאם לסיכום עם ארה"ב בפגישותיו של השר דרמר עם בכירי הממשל. גורם מדיני אמר כי לא מדובר בכניעה לתכתיבים אמריקנים אלא באינטרס ישראלי ובתוכניות הצבאיות שפגשו את הדרישות האמריקניות. (שירית אביטן כהן)

18:41: הותר לפרסום: רס"ל (מיל') עמיחי ישראל יהושע אוסטר בן 24 מקרני שומרון, לוחם בגדוד 7020, עוצבת 'השרון' (5), נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

רס"ל (מיל') עמיחי ישראל יהושע אוסטר, צילום: דובר צה"ל

18:39: דיווחים ערבים: שלושה פרמדיקים נהרגו בהפצצות צה"ל בלבנון.

18:12: אזעקות בקריית שמונה. 

16:00: דוברות רשות המיסים: מתווה הפיצויים לעסקים בכל הארץ בגין מלחמת "חרבות ברזל" הוארך עד סוף דצמבר 2023.

הפצצות צה"ל בדרום לבנון, צילום: רשתות ערביות

15:55: הרשת הסעודית "א-שרק" דיווחה ממקורותיה כי משלחת ביטחונית ישראלית תצא לקהיר כדי לדון בהצעה להסכם לשחרור חטופים.

14:11: אזעקות ירי בראש הנקרה והסביבה. לפי צה"ל, כתוצאה מהתקיפות שלנו בלבנון. (עידן אבני)

צה"ל מפציץ בלבנון // קרדיט: רשתות ערביות

13:51: אילן וייס מקיבוץ בארי, שהוגדר נעדר מאז 7 באוקטובר - נרצח. (נועם (דבול) דביר)

13:43: צה"ל: בשעות הבוקר כוחות צה"ל זיהו חוליית מחבלים מחיזבאללה, שניסתה לשגר כלי טיס בלתי מאויישים לעבר ישראל. כלי טיס של חיל האוויר תקף את החולייה בטרם הצליחה לבצע את השיגור והשמיד את כלי הטיס שבהם השתמשו.

ארגון הטרור חיזבאללה ניסה לשגר הבוקר כלי טיס עוינים ממרחב מארון א-ראס סמוך לגבול מדינת ישראל מתוך סביבה אזרחית. בנוסף על כך, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. (לילך שובל)

צה"ל תקף חוליית שיגור כלי טיס עוינים והשמיד את כלי הטיס בטרם שוגרו לישראל // דובר צה"ל

13:16: אזעקות במטולה, מסתמן: ירי של צה"ל. (עידן אבני)

11:58: אזעקות המתריעות על חדירת כלי טיס עוין בצפון התגלו כשווא. (עידן אבני)

11:25: העיתון הקטארי אל-ערבי אל-ג'דיד מדווח הבוקר כי גורמים בישראל ניסו בימים האחרונים לשכנע את מצרים להסכים לכניסת כוחות צה''ל לאזור ציר פילדלפי. מקור מסר לעיתון כי מצרים תתקשה לקבל זאת, למרות ציפייה ישראלית שבקהיר יפגינו גמישות בנושא. לפי המקורות, ישראל מנסה להשתמש בקלף הכלכלי כדי לשכנע את המצרים לאור המשבר במדינה. (שחר קליימן)

ציר פילדלפי, צילום: ASSOCIATED PRESS

11:21: מקור בחמאס לרשת אל-ערביה הסעודית: משלחת של חמאס נמצאת בקהיר לדיון ביוזמה המצרית להפסקת אש. לדבריו המו"מ נמשך, אך הם לא יסכימו לעסקה לשחרור חטופים לפני הפסקת אש. (שחר קליימן)

11:02: אזעקות נשמעו בגליל המערבי, אולם בהמשך הוגדרו כשווא. (עידן אבני) 

מורדים חות'ים על סירת מנוע בים האדום, צילום: אי.פי.איי

10:56: המתיחות בים האדום: באיראן מדווחים כי המשחתת "אלברז" מתקרבת יחד עם ספינת המלחמה "בושהר" לאזור באב אלמנדב בים האדום כדי "לסייע בשמירה על היציבות באזור".

10:16: במשרד הבריאות הפלשתיני ברמאללה הודיעו כי החלו להיכנס לרצועה חיסונים לילדים דרך מעבר רפיח. (דנה בן שמעון)

דובר צה"ל

10:12: דווח בעזה על תקיפות ישראליות כבדות באזורים שונים בעיר חאן יונס וסביבתה במקביל לירי ארטילריה ולחימה בשטח בחלקים המזרחיים והצפוניים של העיר. בארגוני הטרור טענו כי "אנשיהם נלחמים מול כוחות האויב בצירי ההתקדמות באזור חאן יונס, וממזרח לשכונת זייתון בעיר עזה". (דנה בן שמעון)

הפצצות חיל האוויר במחנה הפליטים בורייג' במרכז הרצועה | רשתות ערביות

08:00:  מתוך 170 הרוגים במהלך התמרון, 29 הרוגים מתאונות:  18 הרוגים כתוצאה מירי דו צדדי, שני הרוגים כתוצאה מפליטות כדור, ותשעה הרוגים כתוצאה מתאונות אמל״ח, נשק, ודריסות. (לילך שובל)

06:00: מטוס קרב של חיל האוויר, בהכוונת חופת האש והמודיעין של אוגדת עזה חיסל את עאדל מסמח, מפקד פלוגת הנוח׳בה של דיר אל בלאח. מסמח פיקד בשטח על כוחות מחבלי הנוח'בה שפשטו לכיסופים במהלך ה-7 באוקטובר ושלח כוחות של ארגון הטרור חמאס ליישובים נוספים בעוטף ובהם בארי ונירים. לאחר מכן ניהל מסמח לחימה ברצועה נגד כוחותינו. (לילך שובל)

00:20: השיחות האחרונות בין נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לראש הממשלה בנימין נתניהו הפכו למתוחות יותר, כך מדווח ה"ניו יורק טיימס" בכתבת עומק שסוקרת את יחסי המדינות מאז שבעה באוקטובר. לפי הדיווח, בין שני המנהיגים התקיימו לאחרונה שיחות אינטנסיביות ומתוחות, כך לטענת גורמים רשמיים שהתראיינו בעילום שם. בדיווח נאמר כי למרות המתיחות הן התנהלו ב"ענייניות". (דור מלול)

ביידן ונתניהו בביקור נשיא ארה"ב בישראל, צילום: אי.פי

00:10: במד"א מעדכנים כי לא דווח על נפגעים מירי הטילים מוקדם יותר לעבר יישובי ישראל.

00:08: חמאס לקח אחריות על ירי הטילים האחרון לעבר ישראל. בהודעה שהופצה מטעם ארגון הטרור נכתב כי "שיגרנו מטחי טילים מסוג M90 לעבר תל אביב וסביבתה".

00:00: עם תחילת השנה החדשה, אזעקות נשמעו באזורים רבים ברחבי הארץ בהם אזור השפלה, מודיעין וחולון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר