נתניהו: "המלחמה תימשך חודשים רבים", דיווח: מקורבו של "המהנדס" חוסל

רס"ר (מיל') קונסטנטין סושקו וסרן הראל איתח נפלו בקרבות ברצועה • בישראל מאשרים: התקדמות קלה במו"מ לשחרור חטופים • המחבל מהפיגוע ליד י-ם - עובד קבלן בהדסה

רה"מ נתניהו: "אמליץ לדחות את הבחירות המקומיות לסוף פברואר" // לע"מ

מלחמת "חרבות ברזל", היום ה-85: צה"ל התיר לפרסום כי שני לוחמים, רס"ר (במיל') קונסטנטין סושקו וסרן הראל איתח, נפלו בקרבות ברצועת עזה. 

המסר של אורי מגידיש // צילום: דובר צה"ל

פרויקט מיוחד: מאחורי הפלישה ב-7 באוקטובר עמדה שרשרת מפקדים ומנהיגים שנושאים באחריות לאירועי הטבח ההמוני. מי חוסל ומי נשאר בחיים? כוונת על חמאס

עדכונים שוטפים:

00:20: דיווחים ערביים: ארגון הגג של המילציות השיעיות בעיראק עומד מאחורי המתקפה אמש נגד הבסיסים של הקואליציה האמריקנית במזרח סוריה.

00:05: כוחות צה"ל פועלים במחנה הפליטים נור א-שמס, ליד טול כרם, במבצע לסיכול טרור . זו הפעם הרביעית בשבוע האחרון.

23:28: חיזבאללה הודיע על מחבל חמישי משורותיו שנהרג היום.

23:25: לפי דיווחים פלשתיניים, האסיר הביטחוני לשעבר ופעיל בחמאס, עבד אל-פתאח, חוסל בתקיפה ישראלית ברצועת עזה. לפי הדיווחים, הוא היה בעבר ממלוויו של מהנדס חמאס שחוסל יחיא עייאש.

אל-פתאח, צילום: רשתות ערביות

22:49: צה״ל הודיע על כוונתו להרוס את בתיהם של שלושת המחבלים שביצעו את פיגוע הירי במחסום המנהרות ב-16 בנובמבר השנה. בפיגוע נפל לוחם צה"ל רב"ט אברהם פטנה ז"ל. הפיגוע בוצע על ידי חמאס.

21:55: המחבל שביצע את הפיגוע במחסום מזמוריה שליד ירושלים - עובד קבלן בבית החולים הדסה. מבית החולים נמסר: "מגנים בכל תוקף את הפיגוע הנתעב".

מחסום מזמוריה (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

21:40: בנט הגיב לדברי נתניהו. לדבריו, "כאשר יש 1,400 הרוגים, 140 ישראלים חטופים, 150 אלף ישראלים עקורים - זה זמן לאחדות, לא לפוליטיקה. בעזרת ה׳ עוד נדע ימים טובים".

21:25: המרכז הבריטי לסחר ימי מדווח על תקרית בדרום ים סוף, כ-55 מיילים דרומית-מערבית לנמל חודיידה הנשלט על ידי המורדים החות'ים.

20:50: רה"מ בנימין נתניהו אמר הערב בהצהרה כי "המלחמה תימשך חודשים ארוכים, עד חיסול חמאס ולהחזרת החטופים". נתניהו עקץ את רה"מ לשעבר נפתלי בנט באומרו: "איראן מובילה את ציר הרשע - אנו פועלים מולה ואני לא אפרט". עוד אמר: "אמליץ לדחות את הבחירות המקומיות לסוף פברואר". לידיעה המלאה

20:15: דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אמר כי "מרחב דרום לבנון לא יחזור להיות כפי שיהיה". כמו כן, הוקרן בהצהרה סרטון של אורי מגידיש, החטופה ששוחררה על ידי צה"ל. "חמאס רצחו אותנו כשהיינו בפיג'מות. מתפללת שלחברות שלי עדיין יש תקווה. חייבים לעשות הכל כדי להחזיר את כולם הביתה", אמרה.

אורי מגידיש, צילום: דובר צה"ל

20:00: הממשלה אישרה את הצעתו של שר הביטחון להאריך את השהות של המפונים במלונות עד 29 בפברואר.

19:53: המגעים לעסקת שבויים נוספת - בישראל מאשרים כי חלה התקדמות קלה בשיחות העקיפות עם חמאס. עם זאת, נכון לעכשיו אין עדיין פריצת דרך. המגעים מתנהלים במקביל גם דרך מצרים וגם דרך קטאר, כאשר בישראל מקווים כי אחד הערוצים יביא לפריצת דרך.

ההערכה היא כי הבשלה של עסקה תיקח זמן. עם זאת, אם תהיה התגמשות משמעותית של חמאס, ייתכן שהמצב ישתנה ודברים עשויים להתקדם במהירות. יצוין כי ללחץ הצבאי של ישראל על חמאס יש השלכות ישירות על הסיכוי לקדם עסקת חטופים ואולי אף לחלץ חלק מהם בכלים צבאיים - כך סבורים בצה"ל.

19:40: גלנט וגנץ סירבו לבקשת נתניהו להשתתף בהצהרה הערב. בסביבתו של גנץ אומרים כי אין סירוב או חרם וכי היום אין משהו משמעותי לומר. גלנט חושב שנכון להופיע בפורום משולש. משגנץ סירב, לא ייקח חלק.

19:08: דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי יקיים הצהרה לתקשורת ב-20:15.

19:05: צה"ל ביצע שורת תקיפות נרחבות במרחב כפר כילא שבדרום לבנון, הצמוד לגדר בחלק המערבי של מטולה.

תיעוד מהתקיפות // צילום: דובר צה"ל

18:36: הפצוע קשה בפיגוע הדריסה בצומת בית חגי - חייל מילואים.

18:35: הותר לפרסום: שני לוחמי צה"ל נפלו בקרבות ברצועת עזה. 

- רס"ר (מיל') קונסטנטין סושקו, בן 30, מתל אביב, לוחם בגדוד ההנדסה 7086, חטיבת גולני, נפל בקרב במרכז הרצועה.

- סרן הראל איתח, בן 22 מנתניה, מפקד צוות בסיירת גבעתי, נפטר מפצעיו לאחר שנפצע ב-22.12 בקרב בדרום הרצועה.

סושקו ואיתח, צילום: דובר צה"ל

18:30: נתניהו יקיים מסיבת עיתונאים בקריה ב-20:30.

18:01: תיעוד פגיעת נ"ט של חיזבאללה בצפון, מטרים ספורים מאזרח.

צפו בתיעוד

17:37: חשוד שהשליך מטען לעבר עמדת אבטחה בבסיס מג"ב בחטיבה המרחבית אפרים נעצר.

תיעוד מהפעילות, צילום: דוברות המשטרה

17:28: גנץ שוחח אתמול עם קנצלר גרמניה אולף שולץ. לפי הודעת גנץ, "השר ביקש להביע את הערכתו לתמיכתו האישית ולתמיכתה של גרמניה במדינת ישראל בזמנים מאתגרים אלו, ולמאמץ החשוב שגרמניה משקיעה בקידום השבת החטופים".

17:20: המרכז הסורי המזוהה עם האופוזיציה מדווח על הרוג ושבעה פצועים בתקיפה האחרונה באזור שדה התעופה חאלב.

17:10: צבא סוריה הודיע על נזק לרכוש בתקיפה בחאלב.

17:04: המרכז הסורי המזוהה עם האופוזיציה טוען כי בתקיפה בלילה במזרח סוריה נהרגו 19 חברי מיליציות פרו-איראניות.

16:57: צה"ל הודיע כי שלוש חוליות מחבלים הותקפו בגבול לבנון מוקדם יותר היום. בנוסף, תשתית מבצעית ומרחבים בשטח לבנון הותקפו. "מטרה חשודה" שחצתה מוקדם יותר לשטח ישראל יורטה בהצלחה.

תיעוד מהתקיפות // צילום: דובר צה"ל

16:30: דיווח בסוריה: תקיפה ישראלית בשדה התעופה של חאלב. היעד לפי הדיווח - אתרים של המיליציות הפרו-איראניות.

15:31: אזעקות בקריית שמונה והסביבה. בוצע יירוט אחד ושני טילים נפלו בשטחים פתוחים.

14:24: כלי טיס התפוצץ בשטח פתוח בהר דב. אין נפגעים.

14:20: ניסיון פיגוע דריסה בעמדה צבאית בהר חברון; פצוע אחד במקום.

12:16: רשת אל-ג'זירה הקטארית מדווחת על מאה הרוגים במהלך התקיפות של צה"ל במרכז הרצועה ביממה האחרונה.

11:54: דובר צה"ל בערבית הודיע על "השהיה טקטית" של הפעילות הצבאית במחנה הפליטים רפיח החל מעשר בבוקר ועד שתיים בצהריים לצורך הצטיידות הומניטרית. סא"ל אביחי אדרעי הוסיף כי "הלחימה וההתקדמות הצבאית של צה"ל באזור חאן יונס לא מאפשרות לאזרחים לעבור דרך ציר סלאח א-דין בחלקים מצפון וממזרח לעיר חאן יונס".

מפה עם הציר החסום והדרכים החלופיות, צילום: דובר צה"ל בערבית

11:45: אזעקות במפלסים ובמטווח ניר עם.

11:44: חיזבאללה הודיע הבוקר על ארבעה ממחבליו שחוסלו ע"י צה"ל בדרום לבנון. מתחילת המלחמה הודיע הארגון על יותר מ-130 ממחבליו שנהרגו.

11:24: העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" המקורב לחיזבאללה דיווח הבוקר כי היועץ האמריקני המיוחד, עמוס הוכשטיין, יבקר בלבנון בתחילת השנה האזרחית. זאת בניסיון חדש לתווך בין ארגון הטרור לישראל כדי להביא להפסקת אש בחזית הצפונית. לפי הדיווח, מדובר בתוכנית קודמת של הוכשטיין לסיום המחלוקות בגבול היבשתי בין ישראל ללבנון, מה שיכלול מו"מ לגבי 13 הנקודות  לאורך הגבול. לפי הדיווח המגעים יעסקו גם בנסיגה ישראלית אפשרית מהחלק הלבנוני של הכפר רג'ר.

8:50: כוחות צה"ל ממשיכים לפעול במרחבי רצועת עזה. הלוחמים מנהלים קרבות עזים מול מחבלים, חיל האוויר תוקף חוליות ותשתיות טרור בהכוונה של הכוחות ולוחמי זרוע הים מסייעים לכוחות המתמרנים ברצועה בתקיפות ואש מהים. ביממה האחרונה חוסלו בפעילויות שונות כ-30 מחבלים.

דובר צה"ל

07:14: מקורות עזתיים מדווחים על תקיפות נרחבות של צה"ל באמצעות חיל האוויר וירי ארטילרי מהיבשה והים במרכז ובדרום רצועת עזה. חילופי האש בין בין הכוחות למחבלים נמשכו לאורך כל הלילה, בעיקר בגזרת ח'אן יונס ומזרחית לרפיח. עד כה דווח על שבעה הרוגים עזתים במחנה נוסיראת ושלושה מחבלים שחוסלו מירי צלפים במחנה מע'אזי. פצועים אותרו בשאר הזירות שהותקפו.

רצועת עזה, הבוקר, צילום: רשתות ערביות

05:21: עזתים מדווחים על תקיפות מזרחית לרפיח. על פי הדיווחים, בהפצצה נפגעו תושבי המקום, רובם ילדים.

01:21: דיווחים: ארה"ב תקפה מיליציות של איראן במזרח סוריה, חמישה פעילים נהרגו. לידיעה המלאה

00:52: דיווח בסוריה: תקיפה אווירית נגד שני אתרים של מיליציות פרו-איראניות באזור הגבול שבין סוריה לעיראק. כלי טיס בלתי מזוהה ביצע כמה תקיפות על מתקנים שקשורים למיליציות של משמרות המהפכה בעיר בוכמאל שבמזרח סוריה.

דיווחים ערביים: צבא ארה"ב תקף בגבול עיראק-סוריה // רשתות ערביות

00:45: דיווחים פלשתיניים על הדים של חילופי אש בצפון ובמזרח רפיח בדרום הרצועה.

00:14: דיווחים פלשתיניים: מבנה מגורים שהותקף בדיר אל בלח במרכז רצועת עזה עלה באש.

23:27: הפלשתינים מדווחים על כניסת כוחות צה"ל לעיירה יטא שבדרום חברון, לחיסול ולמעצר מחבלים.

צה"ל נכנס לכפר יטא בדרום חברון, לחיסול ומעצר מחבלים // רשתות ערביות

בהכנת הידיעה השתתפו: לילך שובל, עידן אבני, דנה בן שמעון, שחר קליימן, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, יואב לימור, חנן גרינווד, נטעאל בנדל, רן רזניק, איליה יגורוב, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, רונית זילברשטיין, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, אייל לוי, טל אריאל יקיר, דוד ברון, מרב סבר, דור מלול ומתי טוכפלד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר