לוחמי גדוד המילואים של אביעד פריג'ה לרמטכ"ל: "תמוך בלוחם הנאבק על חפותו, כשם שגיבית את הלוחמים שהרגו בטעות חטופים לא חמושים"

145 לוחמי גדוד המילואים בו משרת אביעד פריג'ה פנו במכתב לרמטכ"ל • במכתב ביקשו "לפעול כדי לוודא שהבדיקה תעשה בצורה מקצועית ומנותקת מהקשר פוליטי" • הם הוסיפו כי הם "משוכנעים שפעל באופן מקצועי ובתום לב"

סמ"ר (מיל') אביעד פריג'ה בעת הארכת מעצרו. צילום: שמואל בוכריס

145 לוחמי גדוד המילואים בו משרת אביעד פריג'ה, שירה למוות ביובל קסטלמן ז"ל בפיגוע בירושלים, הלוחמים כעת בעזה, שיגרו היום (חמישי) מכתב לרמטכ"ל הרצי הלוי. במכתב ביקשו מהלוי "לתמוך בלוחם צה"ל הנאבק על חפותו, כשם שגיבית את לוחמי צה"ל הפועלים בעזה והרגו בטעות חטופים לא חמושים".  

הארכת מעצר אביעד פריג'ה שירה למוות ביובל קסטלמן // שמואל בוכריס

"אנחנו חיילי המילואים של גדוד יחס"ם בחטיבה 460 החתומים מטה, פונים אליך בקשר לחברנו ואחינו לנשק חייל המילואים אביעד פריג'ה שהשתתף בנטרול המחבלים בפיגוע הירי בכניסה לירושלים. אנחנו לא יכולים ואין בדעתנו להתערב בדרך כלשהי בחקירת אירוע הפיגוע, אבל מצאנו חובה לבקש מכבודו לפעול כדי לוודא שהבדיקה תעשה בצורה מקצועית, עניינית, נטולת פניות, ומנותקת מכל הקשר פוליטי או לחץ תקשורתי, דבר שמטריד אותנו מאד".

בהמשך המכתב תיארו את מהלך מעשיו של פריג'ה באירוע ו"התקלה המקצועית" בסופו. " כידוע היטב לאדוני, פיגוע ירי הוא אירוע מורכב.  הלוחם אמור לקבל החלטות של חיים ומוות בשברירי שניה. האויב פועל ללא כללים אנושיים ומוסר, במטרה להרוג חפים מפשע בכל מחיר".

בהמשך המכתב הם תיארו את פריג'ה, את שירותו הצבאי והוסיפו כי הוא "אדם נעים הליכות, לוחם מקצועי שביצע את כל המשימות שהוטלו עליו בעזה עד יום הפיגוע". הם הוסיפו כי במהלך הפעילות היה ניתן לראות שמדובר על אדם שלא מעוניין לפגוע בחפים מפשע. "אנחנו משוכנעים שהוא פעל באופן מקצועי ושקול על פי עקרונות הלחימה של צה"ל ובתום לב מוחלט. כל מטרתו הייתה למלא את ייעודו כלוחם ולהציל אזרחים ממוות ופציעה תוך שהוא חותר למגע ומסכן את עצמו". בסוך המכתב ביקשו מהרמטכ"ל לתמוך בפריג'ה והוסיפו כי הם בטוחים שבסוף האמת תצא לאור.

כזכור, השבוע הוארך מעצרו של פריג'ה בשמונה ימים. בתום דיון בחומר הראיות, קבע השופט כי ישנו "חשד סביר לחשד המיוחס לחשוד". מצוות הגנה של פריג'ה נמסר "פריג'ה עומד על גרסתו בעקביות כי לא ירה במנוח בשום שלב בעת שהרים את ידיו, אלא היה משוכנע כי המנוח הוא המחבל השלישי בזירה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר