רכב ישראלי, כתמי דם של חטוף ותשתיות טרור: הממצאים שצה"ל חשף בבית החולים האינדונזי בעזה

במרחב בית החולים נמצאו שלל חומרים המקשרים אותו לפעילות חמאס • בין היתר, נמצא טנדר טויוטה לבן, ששימש את מחבלי החמאס ב-7 באוקטובר • מפקד פלגת פושטים בשייטת 13, סא״ל א': "בית החולים האינדונזי הוא דוגמא נוספת לכך שחמאס עושה שימוש בתשתיות אזרחיות כדי לממש את מטרותיו"

כוחות צה"ל חושפים טנדר של חטוף ישראלי ותשתיות טרור בבית החולים האינדונזי בעזה || דובר צה"ל

צה״ל חושף תשתיות טרור בבית החולים האינדונזי בצפון הרצועה ששימשו גם את מחבלי החמאס ב-7 באוקטובר. בפעולה משותפת של שייטת 13, בפיקוד חטיבת המילואים 551 (אוגדה 162), היחידה הרב ממדית ועוצבת הקומנדו פשטו כוחות צה"ל על בית החולים האינדונזי בצפון רצועת עזה. במרחב בית החולים נמצאו שלל חומרים המקשרים אותו לפעילות חמאס. בין היתר בתוך המתחם הפנימי המתוחם של בית החולים, נמצא טנדר לבן של חברת טויוטה ששימש את מחבלי החמאס ב-7 באוקטובר. בטנדר נמצאו אמצעי לחימה.

כמו כן, באותו האזור הפנימי והמתוחם נמצא רכב מסוג טויוטה קורולה בעל לוחית רישוי צהובה שהיה שייך למשפחתו של סאמר טאללקה ז״ל. ברכב נמצאו שרידי RPG וכתמי דם השייכים לחטוף נוסף. 

כוחות צה"ל בבית החולים האינדונזי, צילום: דובר צה"ל

בית החולים האינדונזי נפתח בשנת 2015 בסמוך לשכונת ג'באליה והוא בית החולים הגדול ביותר בצפון הרצועה. הוא אחד מבתי החולים אשר מאחוריהם ובחסות אזרחים חולים מסתתרים מחבלי ומפקדי ארגון הטרור חמאס ובהם גם מפעילים תשתיות טרור.

מפקד פלגת פושטים בשייטת 13, סא״ל א׳ סיפר לאחר חשיפת הממצאים: "בפעילות איתרנו ממצאים שקשורים לחטופים שנחטפו על ידי חמאס. בית החולים האינדונזי הוא דוגמא נוספת לכך שחמאס עושה שימוש בתשתיות אזרחיות על מנת לפעול ולממש את מטרותיו. שייטת 13 תמשיך לפעול ולהילחם על מנת למוטט את ארגון החמאס". 

מפקד פלגת פושטים בשייטת 13, סא״ל א': "חמאס עושה שימוש בתשתיות אזרחיות על מנת לפעול ולממש את מטרותיו" || דובר צה"ל

ביה"ח האינדונזי משמש כמקום מפגש לניהול הלחימה ומקום התבססות של בכירי ופעילי ארגון הטרור חמאס. בבית החולים ישנן תשתיות טרור נרחבות ובקרבתו קיימים פירים המובילים לתוואי מנהור באזור בית החולים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר