"האומה עומדת על רגליה בזכותך": רס"ר ניתאי מייזלס, שנפל בקרב בצפון רצועת עזה, מובא למנוחות

מייזלס, 30, נהרג כתוצאה מפגיעת נ"ט • אביו ספד לו: "ניתאי מאוד הקפיד על כיבוד אב ואם, לכן לא סיפר לנו מה הוא עושה, כדי לא להדאיג אותנו" • חברו ספד: "האמנת במה שאתה עושה והיית כל כך טוב במה שעשית" • הלוויתו נערכה בבית העלמין הצבאי ברחובות

הלוויתו של ניתאי מייזלס ז"ל. צילום: לירון מולדובן

תושבים רבים ליוו היום (שני) את רס"ר במילואים ניתאי מייזלס ז"ל בדרכו האחרונה, בבית העלמין ברחובות. מייזלס היה בטנק של רס"ן אריה ריין ז"ל, קצין שריון בגדוד 79 בחטיבת המחץ (14), שנפל גם הוא באותו קרב בצפון רצועת עזה כתוצאה מפגיעת טיל נ"ט.

הוא נולד בבולטימור, ארה״ב, לשם עברה משפחתו בשנות ה-90 עבור הפוסט דוקטורט של האב איתן, מדען במקצועו. ניתאי הוא יוצא מכינת עצמונה, בראשה עומד שר החינוך לשעבר הרב רפי פרץ.

אימו ספדה לו: "עד אתמול לא חשבתי שניתאי הוא בין הגיבורים, אבל עכשיו הוא גיבור. בקיץ האחרון עשינו טיול ללונדון. בשבועות האחרונים העירוב בין המלחמה לעורף היה לך ממש קשה. ביטלנו את חגיגות יום ההולדת שתכננו לך ועכשיו לנצח תשאר בן 30. סבא ממתין לך למעלה".

"האמנת במה שאתה עושה והיית כל כך טוב במה שעשית". הלווית ניתאי מייזלס, צילום: לירון מולדובן

אביו ספד לו: "ניתאי לא סיפר מה הוא עושה במלחמה כי לא רצה להדאיג אותנו. הוא היה מהיום הראשון בלחימה ללא הפסקה. ידענו שהוא היה בטנק עם יכולות מיוחדות אך הוא לא סיפר מה זה אומר כדי לא להדאיג אותנו. בחרת להיות ביחידה עם סיכון גבוה מאוד. ניתאי מאוד הקפיד על כיבוד אב ואם לכן לא סיפר לנו מה הוא עושה כדי לא להדאיג אותנו. השם נתן השם לקח". 

האחות עדי ספדה לו: "אתמול הרגשתי מה זה אומר כשהשמיים נופלים. בשבת האחרונה יחד לפני שבוע וחצי אמרת שבתי הקברות מלאים באנשים שאין להם תחליף. מי ידגדג את כל האחיינים בכזו סבלנות? ניתאי סליחה, אני אחותך הגדולה שאמורה לשמור עליך, אבל אתה שמרת עלינו. גילינו איזה מלך אריות היית, כמה אהבו אותך, כמה סמכו עליך, וממש אין לך תחליף. היית הגיבור שלנו ועכשיו אתה הגיבור של כולם. אני גאה ואוהבת אותך. תשמור עלינו, על החיילים ועל החטופים ותן לנו כח לעבור את הסיוט הזה".

הלווית ניתאי מייזלס ז"ל, צילום: לירון מולדובן

אחיו ספד לו: "אחי הקטן ניתאי רצה לדעת הכל וכל מה שלא ידע הלך לבדוק. הוא חשב על דברים לעומק, תמיד מכבד את מי שמולו. ניתאי אחי הקטן תמיד נתן מילה טובה ותחושה טובה. ניתאי אחי הקטן היה הדוד האולטימטיבי. הוא טרף את החיים, אהב לצאת לטייל. אני זוכר שאמרתי לך בקיץ כמה אני גאה בך וכמה הפכת להיות גדול".

אחותו ספדה לו: "היית האח הכי טוב, הדוד הכי טוב. אח שתמיד שם בשבילי ובשביל כולם, הראשון לעזור, סוגר את הפינות. ממש היה לך חשוב שלא נדאג לך במילואים, וסיפרת לנו סיפורים שאתה כח לוגיסטי, שאתה רק מתקן את הטנקים ובגלל זה אתה לא עונה. המפקדים שלך באו היישר מהלחימה וסיפרו איזה לוחם היית. תמיד צחקת שאני חרדתית ודואגת יותר מדי ושאני חייבת להרגע. מה תגיד לי עכשיו? יש לי עוד כל כך הרבה להגיד לך, חיכינו לרקוד בחתונה שלך. דמיינתי אותך כאבא שבמבט אחד סמכותי ומצד שני האבא הכי מצחיק שיש. לוקח את הילדים לטיולים הכי שווים בג'יפ. אוהבת אותך לנצח". 

הוריו של ניתאי מייזלס, צילום: לירון מולדובן

אחייניתו ספדה לו: "אתמול שלחתי לך את ההודעות הקבועות. לא ענית. כבר שבוע. כתבתי לך שאני הורגת אותך אם אתה בעזה. ניתאי, אני לא יודעת מה להגיד אף פעם לא חשבתי שאפרד מדוד שלי. כזה אדם לא פוגשים כל יום, זה מסוג הדברים שנדיר למצוא. תודה שהיית אתה. תודה על טיולים מטורפים וגדושים בחוויות. הראית לי כמה קל להגיע ירושלים לים המלח. אני אמשיך את הרוח שלך ואפיץ את האור שלך. אין אופציה אחרת". 

הרב פרץ ספד לו: "העדינות שלך, הגבורה שלך, אהבת ישראל שלך - היה לך כל כך חשוב לצמוח ולהתפתח, נמצא פה ציבור עצום ולא כולם הכירו אותך. גם ניתאי לא הכיר אף אחד בבארי או בנחל עז. והוא נלחם בחירוף נפש על אנשים שהוא לא מכיר את שמם ואומה שלמה מצדיעה ועומדת בכאב גדול ואומרת 'אין אהבת ישראל יותר גדולה מהאהבה שאתה וחבריך מגלים במערכה הזו'. משהו עצום נפתח פה, משהו מלא תקווה, ומולנו נמצאת רשעות. ואנחנו מאמינים בטוב, בעדינות הזאת, מאמינים שאת הטוב של העם הזה אף אחד לא יוכל לנצח".

"אין ביטוח לצער העצום הזה. אבל סופסוף האומה עומדת על רגליה בזכותך. 'מאריות גברו', כמה שהאריה נראה גדול - הגדלות שלנו זה הרצון להילחם בשם הטוב ולמען הטוב, איך נפלו גיבורים. אנחנו יודעים לבכות אך גם לעמוד על הרגליים ולהגיד שאנחנו ממשיכים", כך ספד לו פרץ.

חברו ספד לו: "אחרי שאמי נפטרה דאגת שרגע אחד לא אשאר לבד. תמיד היית שם. מרגע פרסום ההודעה אני מקבל הודעות על טוב הלב שלך, על כמה שאהבת לעזור ולעשות שמח בכל מקום ובכל סיטואציה. האמנת במה שאתה עושה והיית כל כך טוב במה שעשית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר