העיניים של הלוחמים: כך נראה שיתוף הפעולה בין חיל האוויר לכוחות היבשה בעזה | תיעוד מיוחד

צוותי טייסת 100 ויחידת מודיעין אווירית מפעילה מטוסים המאפשרים איסוף ויזואליה בזמן אמת • הצווים מבצעים משימות מגוונות ומלווים מהאוויר את כוחות הקרקע, כמו גם אוספים מודיעין ומפענחים זירות קרב • "הליכה מבצעית, אין ספק שלא מדובר בכוחותינו אלא במחבלים - שלוש... שגר"

תיעוד: זיהוי מחבלים ברצועת עזה ותקיפתם מהאוויר // דובר צה"ל

התיעוד המיוחד חושף את הקרבה הדרמטית בין מטוסי הקרב ללוחמי החי"ר והשריון: צה"ל פרסם היום (שבת) תיעוד חדש משיתוף הפעולה בין כוחות היבשה לחיל האוויר ברצועת עזה.

תיעוד: זיהוי מחבלים ברצועת עזה ותקיפתם מהאוויר, צילום: דובר צה"ל

בתיעוד נראית טייסת 100 של חיל האוויר, לצד יחידת השלף של מערך 9900 באמ״ן, מפעילה את מטוסי ה״צופית״ וה״חופית״. באחד התיעודים שפרסם צה"ל נשמע המפעיל בקשר עם כוחות היבשה: "אני איתך על הבית, שגר".

צוות המטוס מורכב מטייסים וסיירי אוויר המאפשרים איסוף ויזואליות חוזי וצילום בזמן אמת ומבצעים משימות רבות ומגוונות, ליווי אווירי לכוחות הקרקע, מתן התרעה מדויקת אודות איומים בקרבת הכוחות המתמרנים, איסוף מודיעין ופענוח זירת הקרב.

מתן המודיעין ומזעור הפגיעה בבלתי מעורבים מבוצע על ידי צוות המטוס, המבצע משימות באוויר. הצוות מלווה כוחות וסורק צירים, מפענח חוזי, מבצע משימות איסוף ומפליל גורמי טרור.

תיעוד: זיהוי מחבלים ברצועת עזה ותקיפתם מהאוויר, צילום: דובר צה"ל

השיא בשיתוף הפעולה מרגע בקשת הפעלת אש אווירי באירוע היתקלות מתפרץ לרגע המגע של החימוש האווירי עם המטרה מגיע עם הקריאה: "תוודאו שאין שם כוחותינו".

"לפחות שלושה מחבלים," נשמע המפעיל בקשר כשהוא מזהה מחבלים. "הליכה מבצעית, אין ספק שלא מדובר בכוחותינו אלא במחבלים. שלוש... שגר". באחד התיעודים האחרים אומר המפעיל: "אני לא רואה בן אדם אבל זיהיתי ירי שיוצא מהקומה העליונה מהבניין, מהחלק המזרחי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר