הרב"ט שחילץ פצועים מהתופת במסגד: "לא היה לי זמן להתעכב"

ראם אלפסי, לוחם חטיבת גולני, פשט עם חבריו על המבנה בח'אן יונס • לפתע טיל נ"ט שוגר לעברם • למרות שנפצע בעצמו, הוא המשיך לטפל בחבריו ולפנות אותם מהמקום • "אף אחד לא היה מוכן לזה"

רב"ט ראם אלפסי עם נשיא המדינה הרצוג. צילום: יהודה בן יתח

רב"ט ראם אלפסי, לוחם גדוד 12 מחטיבת גולני, יצא אתמול בערב מעזה לאחר שבועיים של לחימה בחאן יונס. בקרבות הוא איבד חלק מחבריו הלוחמים, ביניהם את סמל מאור כהן איזנקוט מאילת שנהרג בתחילת השבוע מפגיעת טיל נ"ט במסגד שבו שהה צוות הלוחמים.

עוד לא עברו 12 שעות מהרגע שיצאו ראם וחבריו לגדוד מעזה ועד שהגיע לבית משפחת כהן איזנקוט לביקור ניחומים ולחיבוק של שרון, אמו של מאור, ושאר בני משפחתו. "היום אני מציין שנה בצבא, ובמקום לציין את היום הזה - אני מבקר את משפחתו של חברי מאור לגדוד", הוא מספר. "שמונה חודשים ביליתי עם מאור בכל יום בצבא, היינו צמודים עד לרגע התקרית.

רב"ט ראם אלפסי עם נשיא המדינה הרצוג, צילום: יהודה בן יתח

"באותו בוקר קיבלנו משימה להגיע למסגד בחאן יונס. היה עליו מודיעין שמוחבא בו אמל"ח", הוא מספר על התקרית שהובילה למותם של שניים מחבריו הקרובים ולפציעתם של עוד כעשרה לוחמים.

"נכנסנו עם שני נמ"רים וצוות לוחמים. נמ"ר אחד פרק לוחמים בכניסה למסגד וכל הלוחמים נכנסו. מאור ויונתן היו קלע חוד והם הראשונים שנכנסו יחד עם קצין המבצעים, אחריהם נכנסו שאר הלוחמים. התחלנו לסרוק ולטהר את המבנה. בפנים מצאנו רובה קלצ'ניקוב ומחסניות. עמדנו בחיפויים ובתצפית והבנו שככל הנראה מצאנו פיר של מנהרה. חיכינו שלוחמי הנדסה קרבית יניחו מטענים כדי לחשוף את הפיר".

במסגד נמצאו רימונים, מחסניות ונשקים מסוגים שונים, צילום: דובר צה"ל

"40 מחבלים ירו עלינו"

כעבור דקות אחדות נשמע במקום פיצוץ עז. הכוח נקלע למארב מתוכנן. "ירו עלינו נ"ט מהבית השכן. אף אחד לא ראה או היה מוכן לזה. בהתחלה חשבנו שהנדסה קרבית פוצצה את המטענים עוד לפני הזמן. עברו כמה דקות עד שהבנו שנורה לעברנו נ"ט. מאור וניתאי, שהיו ממש קרובים לפיצוץ, נפגעו מאוד. אני הייתי בצד השני, הרגשתי שרסיס פוגע בי ביד אבל לא היה לי זמן להתעכב.

"התחלנו לטפל בפצועים. היו כעשרה פצועים מקרב לוחמי גולני והנדסה קרבית. המ"פ של מאור הניח לו חוסם עורקים והתחלנו לפנות את הפצועים באלונקות לנמ"רים, שלמזלנו לא נפגעו. היו במקום כ־40 מחבלים, שירו עלינו מכל עבר. בשלב הזה כבר הגיעו למקום כוחות נוספים שסייעו גם הם בלחימה".

מתוך הרצועה ולעתים תחת אש, חיל האוויר ויחידה 669 מפנים פצועים במסוק, צילום: דובר צה"ל

תיעוד מהשטח - פינוי פצועים על ידי חיל האוויר ו-669 // צילום: דובר צה"ל

לאחר שנחלצו מהמקום הם חברו למסוק עם לוחמי 669 שפינו אותם לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

למרות האובדן שחווה ראם, הוא צפוי לצאת בקרוב לקורס מ"כים. “אנחנו יוצאים לקורס בלי שניים מחברינו. לצערי גם בלי חברינו הלוחמים לגדוד 13 של גולני. איבדנו גם את המג"ד של הגדוד, שאותו אנחנו מכירים היטב".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר