הותר לפרסום: גופותיהם של שני ישראלים שנחטפו בשבעה באוקטובר חולצו על ידי צה"ל

בפעולה הרואית חולצו משטח הרצועה את גופותיהם של עדן זכריה, בת 28 מראשון לציון, שנחטפה מהמסיבה ברעים ורס"ב זיו דדו ז"ל, בן 36, שהוגדר כחלל צה"ל החטוף בידי ארגון טרור • במסגרת הפעולה שאיפשרה את איתור הגופות נפלו הלוחמים רס״ר גל מאיר איזנקוט ז״ל ורס״ר איל מאיר ברקוביץ׳ ז״ל

זיו דדו ז"ל, עדן זכריה ז"ל. צילום: דובר צה"ל, באדיבות המשפחה

הותר לפרסום: גופותיהם של עדן זכריה ושל רס"ב זיו דדו ז"ל, הוחזרו אתמול מעזה לישראל בתום מבצע חילוץ שערכו כוחות צה"ל. במסגרת מבצע החילוץ, נפלו רס״ר (מיל׳) גל מאיר איזנקוט ז״ל ורס״ר (מיל׳) איל מאיר ברקוביץ׳ ז״ל ונפצעו לוחמים נוספים.

במבצע החילוץ השתתפו לוחמים מיחידה 504 של אגף המודיעין וחטיבה 551. בתום הליך זיהוי הודיעו היום נציגי צה״ל ומשטרה למשפחותיהם של עדן זכריה ז״ל ורס״ב זיו דדו ז״ל כי גופותיהם חולצו והוחזרו לשטח מדינת ישראל.

הגופות מובאות ארצה, צילום: דובר צה"ל

סוף עצוב

במשך חודשיים עדן זכריה, שנחטפה מהמסיבה ברעים (נובה), הוגדרה כחטופה. משפחתה הפכה כל אבן כדי לשחרר אותה, והיום (שלישי) הגיעה הבשורה המרה אל פתח ביתם בראשון לציון – עדן נרצחה. ביום המסיבה נרצח גם בן הזוג שלה, אופק קמחי, השנים עברו לגור יחד זמן קצר לפני השבת השחורה.

עדן, צעירה חכמה, חדה ויצירתית הייתה אשת מכירות ובעלת יחסי אנוש מעולים. במשפחה סיפרו על אישה מיוחדת שאוהבת מוסיקה, אוכל משובח וטיולי טבע. במשך חודשיים חיכתה אמה אורין גנץ לשמוע את קולה או לקבל ממנה הודעת בוקר טוב עם לב. הן היו החברות הכי טובות – וכעת נותרה אורין לבד להתמודד עם הכאב.

עדן זכריה, צילום: מטה משפחות החטופים

עוד בטרם קיבלה את הבשורה אמרה סיפרה על הבת שלה: "אם יש משהו שאי אפשר לפספס על עדן, זה באמת את החיוך שלה. היא הייתה רושמת כל יום אסירויות תודה על מה שיש לה - אסירות תודה על העבודה שלה, על ההורים שלה, על החברות שלה. אי אפשר בלעדיה בעולם הזה. היא יותר מדי טובה".

במשך חודשיים אורין נלחמה על כל פיסת מידע, הפגינה למען שחרור החטופים וייחלה לקבל את בתה בחזרה. "התעוררתי ביום שבת בבוקר לקול האזעקות", סיפרה האם על אותו בוקר שבת נורא, בו נוצר הקשר האחרון עם עדן.

"הדבר הראשון שעשיתי זה בעצם לשלוח הודעה בוואטסאפ המשפחתי אם כולם בסדר. שלחתי הודעה ועדן ענתה: אני באופקים, בדרך הביתה, יש עלינו מטח כבד. שאלתי אם היא מסתתרת. היא לא ענתה לי, התקשרתי אליה, ואז היא התחילה לצרוח: יורים עלינו, זה ממש קרוב, תשמור על הכלבים".

רס"ב זיו דדו ז"ל, צילום: מתוך פייסבוק

הוגדר כחלל צה"ל חטוף – והוחזר הביתה

אתמול גם הוחזרה לישראל גופתו של רס"ב זיו דדו, שהיה בן 36 בנופלו. הוא היה נשוי לסתיו ואבא לילדה קטנה בת חצי שנה בשם מיה. הוא היה מנהל עבודה לוגיסטי בגדוד 51 שבחטיבת גולני, והוגדר כחלל צה"ל חטוף בידי ארגון טרור. הלוויתו נערכה ב-25 באוקטובר, בבית העלמין הצבאי בחולון.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר