20 מתוך 105 הרוגים: חמישית מהנופלים בתמרון - כתוצאה מתאונות

13 מהם נפגעו כתוצאה מירי דו צדדי • חייל אחד נהרג כתוצאה מכדור תועה • שישה חיילים נהרגו בתאונות • בצבא מציינים שהנתון לא גבוה דרמטית בהשוואה למלחמות קודמות ומקיימים תחקירים נוקבים לכל אירוע

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל

20 מתוך 105 לוחמי צה״ל שנפלו בתמרון הקרקעי ברצועת עזה נהרגו כתוצאה מתאונות מבצעיות, כך עולה מנתוני צה״ל שהותרו הבוקר (שני) לפרסום.

תיעוד מפעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה \\ דו"צ

13 מהם נפגעו כתוצאה מירי דו צדדי, קרי, חיילים שזוהו ונחשדו כאויב על ידי לוחמי צה״ל. כמו כן, חייל אחד נהרג כתוצאה מכדור תועה, כלומר, חייל שלא זוהה כאויב אך נפגע באופן בלתי מכוון.

שישה חיילים נהרגו בתאונות כמו דריסות על ידי רכב קרבי משוריין, פליטת כדורי מקלע או נזק אגבי של רסיסים שהחייל עצמו או חברו ירו.

פעילות לוחמי צה"ל ברצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

משמעות הנתונים היא שכחמישית מההרוגים בלחימה בעזה החל מ-27 באוקטובר הם כתוצאה מתאונות מבצעיות, אך בצבא מציינים שהנתון לא גבוה דרמטית בהשוואה למלחמות קודמות, מה גם שלכל מלחמה מאפיינים שונים.

בצה״ל מקיימים תחקירים נוקבים לכל אירוע שכזה, ואלו מופצים במקרים הנדרשים כדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד. יחד עם זאת, קיום והפצת התחקירים מתבצעת ברגישות הנדרשת הן למשפחות השכולות והן לכוחות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר