הותר לפרסום: שני לוחמים נפלו בקרבות ברצועה, ביניהם בנו של חבר הקבינט גדי איזנקוט

בנו של חבר הקבינט המלחמה והרמטכ"ל נהרג בעזה • כוח שבו היה גל איזנקוט התקרב לפיר פתוח - ואז אירע פיצוץ של מטען • גל נפצע אנושות ופונה לבית החולים אסותא - שם נקבע מותו • אביו היה בחפ"ק האוגדה כשקיבל את הבשורה

לוחמי צה"ל שנפלו בעזה. צילום: ללא

גל איזנקוט, בנו של השר גדי איזנקוט, חבר קבינט המלחמה והרמטכ"ל לשעבר, נהרג בפעילות מבצעית בלב רצועת עזה ביומה ה-62 למלחמה. גל גויס לחטיבת הקומנדו והגיע ליחידת מגלן היוקרתית שם סיים את שירותו הסדיר ולאחר מכן המשיך לשרת במילואים בחטיבה 551 – עוצבת חיצי האש.

ביתו של השר איזנקוט לאחר היוודע דבר נפילתו של בנו גל // צילום: שמואל בוכריס

גל איזנקוט, בן 25, בנו הצעיר של גדי איזנקוט התגייס לשייטת 13 ושירת כחובש במגלן. הוא גויס למילואים ל-699 תחת חטיבה 551, והיה כפוף לאוגדה 162. גל נהרג במהלך סריקות בג'באלייה, ככל הנראה כתוצאה מפיר ממולכד שהתפוצץ. הוא פונה במצב אנוש לאסותא אשדוד, שם נקבע מותו.

בבוקר ביצע הכוח שבו היה גל אייזנקוט סריקות בפאתי ג'באלייה, באזור שייח זייד. הם זיהו פיר פתוח, התקרבו אליו ביחד עם כוח של יהל"ם - ואז אירע פיצוץ עז של מטען חבלה.

אייזנקוט עם בנו,

השר איזנקוט היה באותה עת בביקור בדרום בבסיס ה"קדמית" של אוגדה 162 בעוטף, שבמסגרתה פעלה החטיבה שבה שירת בנו. הוא חזה בחמ"ל בשידור ישיר מבעד למסכים בחמ"ל שממנו נוהלה התקרית. הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, עדכן את ראש הממשלה בנימין נתניהו בנפילת בנו של איזנקוט בעת שהשניים היו בהערכת מצב בפיקוד צפון ביחד עם שר הביטחון יואב גלנט.

אייזנקוט היה ראש המטה הכללי ה-21 של צה"ל בין השנים 2015-2019. עוד שימש בתפקיד בזמן שבנו עודנו משרת בשירות סדיר ותמונה מרגשת של השניים צולמה בנובמבר 2018 כאשר הרמטכ"ל הפתיע את לוחמי חטיבת הקומנדו באימון מיוחד שדימה תרחישה לחימה מול ארגוני הטרור "חמאס" וחיזבאללה".

גל אייזנקוט עם בנו, צילום: באדיבות המשפחה

עם תחילתה של המלחמה ברצועת עזה לקחה חטיבה 551 חלק בפעילות המבצעית ברצועת עזה ולחמה באיזורים נרחבים בחלקה הצפונה של הרצועה, במרחב בית חאנון, בבית לאהיא, בדרום העיר עזה ומחנה הפליטים ג'באלייה.

במערכת הפוליטית פרסמו תגובות השתתפות בצער משפחת אייזנקוט, ביניהם השר בני גנץ, נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש הממשלה בנימין נתניהו שמסר: "שרה ואני שבורי לב על נפילתו של גל, שהיה לוחם אמיץ וגיבור אמיתי. שולחים תנחומים מעומק ליבנו למשפחתכם ולמשפחות כל נופלינו הגיבורים. העם עוטף אתכם באהבה ובהוקרת תודה - היום ולתמיד". 

בקרב אחר, בדרום הרצועה, נהרג יונתן דוד דיטש, בן 34, מחריש, לוחם בגדוד הסיור 6623, בעוצבה 55. בנוסף, שני לוחמים במילואים, לוחם ופרמדיקית מגדוד 53 בעוצבת ברק נפצעו באורח קשה. גם קצין לוחם מסיירת הנח"ל נפצע קשה. משפחותיהם עודכנו.

בקרבות הרבים בהן נטלה חלק עוצבת חיצי האש נפלו רס"ר (מיל') אביחי אמסלם, סרן (מיל') יובל הליבני, רס"ן (מיל') איתן מנחם נאמן, רס"ר (מיל') אליהו בנימין אלמקייס, רס"ר (מיל') מתן מאיר, רס"ן (מיל') משה ידידיה לייטר, רס"ם (מיל') יוסף חיים (יוסי) הרשקוביץ, רס"ר (מיל') סרגיי שמרקין ורס"ר (מיל') עילי אליהו כהן – זכרם לברכה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר