תא"ל הגרי: "ב-48 שעות האחרונות הלחימה עצימה - בג'באליה, סג'עיה וחאן יונס פרצנו את קווי ההגנה"

הקבינט המדיני-ביטחוני הוקדם בשל לחץ אמריקני, ויתכנס בשעות הערב בירושלים • מטחים ליישובי העוטף • גם לצפון נורו רקטות, וחיזבאללה לקח אחריות על עשרות שיגורים • ארה"ב הפילה כטב"מ ששוגר משטח נחות'ים בתימן

הצהרת דובר צה"ל

היום ה-61 - מדינת ישראל נכנסת לחודשו השלישי של מלחמת חרבות ברזל: צה"ל ממשיך לתקוף מן האוויר ברצועת עזה, בעוד שהוא ממקד את התמרון הקרקעי בדרום הרצועה, בדגש על חאן יונס. מחבל חיזבאללה חוסל בתקיפות צה"ל בצפון, זאת לאחר שארגון הטרור שיגר עשרות טילים לשטח ישראל.

גלנט: "החמאס מבין שאין מי שיבוא לעזרתם, לא איראן ולא חיזבאללה" לע"מ

עדכונים שוטפים:

21:05: תיעוד חטיפת מיאה ליימברג עם הכלבה ואמה.

תיעוד חטיפת מאיה ליימברג עם הכלבה ואמה


21:02: הוושינגטון הפוסט מפרסם הערב מפי בכיר במודיעין הישראלי כי חלק מ-3,000 המחבלים שהשתתפו במתקפת הטרור ב-7 באוקטובר החזיקו בהוראות שנגעו לתקיפת בסיסים צבאיים צפונה עד רחובות ומזרחה עד לבאר שבע. עוד מדווח העיתון האמריקני כי חמאס התכוון להגיע לשתי נקודות בעומק הים התיכון שכונו בשמות הקוד "103" ו-"106".

20:50: הנשיא יצחק הרצוג במיצג נובה לזכר הנרצחים במסיבה ב-7 באוקטובר ברעים: "שברי המסיבה וקרעי החיים עומדים כאן כעת כעדות שותקת, מצמיתה, לכל היופי האנושי העצום שאיבדנו – מיטב בני האדם".

הרצוג במיצג נובה: "מחזיק בתוכו את תמצית החיים שלנו כאן" \\ צילום: משה בן שמחון

הנשיא הרצוג במיצג בנובה. נעליי הנפגעים במסיבה, צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

20:40: רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, נפגשה עם מיה ואיתי רגב ששוחררו מהשבי בעזה: "אני כל כך שמחה לפגוש אתכם בבית שלכם. התפללתי לשובכם ולחזרתם".

שרה נתניהו עם איתי ומיה רגב בביתם, צילום: ללא קרדיט

20:25: תא"ל הגרי: "ב-48 שעות האחרונות הלחימה עצימה - בג'באליה, סג'עיה וחאן יונס פרצנו את קווי ההגנה"

20:20: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין קיים הערב פגישה עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן. מדובר בהמשך לביקורו באזור, כשלפני כן נועד הנשיא הרוסי עם עמיתו האמירותי, השייח' מוחמד בן זאיד אל-נהיאן.

18:50: רה"מ נתניהו: "צה"ל כיתר את ביתו של סינוואר, זה עניין של זמן עד שנגיע אליו"

רה"מ נתניהו: "צה"ל כיתר את ביתו של סינוואר, ובסוף יגיע גם אליו"

18:20: מפקד פיקוד דרום: "הלחימה בחאן יונס היא המאמץ המרכזי".

מפקד פיקוד דרום: "הלחימה בחאן יונס היא המאמץ המרכזי" דובר צה"ל

17:55: רס״ם (מיל׳) עדי שני (Adi Shani), בן 39, מצור יצחק, לוחם פלס״ר באגד לוגיסטי 6036, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

רס״ם (במיל׳) עדי שני שנפל בקרבות ברצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

17:40: אזעקות ביישובי עוטף עזה.

17:30: ארה"ב יירטה כטב"מ שהמריא מתימן, כך אמר בכיר בפנטגון. סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי הכלי המריא מהחלק המוחזק בידי החות'ים.

16:40: הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס הערב בירושלים בעקבות לחץ אמריקני להכניס עוד סיוע הומניטרי לרצועה ועוד דלק. 

16:35: דיווחים פלשתיניים: צה"ל תוקף בדרום לבנון.

16:30: מטח רקטות ליישובי הצפון משטח לבנון.

16:22: רשת "סקיי ניוז" בערבית מצטטת מקורות שלפיהן אבו מאזן אישר את מוכנות הרשות הפלשתינית "לקבל שליטה ברצועת עזה ובגדה המערבית".

16:00: מטח נורה לעבר באר שבע והסביבה, אזעקות בגליל המערבי. 

15:50: השר גנץ תקף את חוסר הנכונות של ראשי האוניברסיטאות בארה"ב להגדיר התבטאויות אנטישמיות כנוגדות את התקנון במוסדות: "קריאה למעשי רצח נתעבים ולאלימות מינית נגד נשים היא לא חופש ביטוי. קריאה להשמדת המדינה היהודית היחידה היא לא חופש ביטוי". 

 

15:32: ממשיך להשתפר מצבה של אלמה אברהם ששוחררה משבי חמאס והועברה לסורוקה ביום  אלמה הגיעה לביה״ח במצב קשה מאד ונשקפה סכנה מיידית לחייה. השבוע היא הועברה מהמחלקה לטיפול נמרץ כללי להמשך טיפול במחלקה הגריאטרית בבית החולים.

14:40: אחרי יותר מחודש: רה"מ בנימין נתניהו ויו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, נפגשים לעדכון הקבוע בחוק.

יו"ר האופוזיציה לפיד לפני הפגישה עם רה"מ נתניהו, צילום: אורן בן חקון

14:32: אזעקת צבע אדם נשמעה בקיבוץ מגן שבחבל אשכול.

תקיפות צה"ל ברצועת עזה, צילום: אי.פי.איי

14:20: דיווח אמריקני: בכירים ישראלים טוענים כי חוסלה מחצית מדרג הביניים של פיקוד חמאס.

13:34: צה"ל מעדכן כי החל משעות הבוקר; הכוחות תוקפים מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

תיעוד מתקיפת צה"ל בדרום לבנון

13:25: דובר צה"ל: בהמשך להתרעות במרחב העיר אילת, זוהה טיל קרקע - קרקע ששוגר לשטח מדינת ישראל ויורט בהצלחה במרחב ים סוף על ידי לוחמי ההגנה האווירית, באמצעות מערכת ההגנה לטווח רחוק "חץ". המטרה לא חצתה לשטח ישראל, ולא היוותה איום על אזרחים ההתרעה הופעלה על פי מדיניות.

היירוט בשמי אילת // צילום: מאהל השלום של יוסוף

13:19: כמה שיגורים זוהו לכיוון מוצב צה"ל בחרמון, ובצבא בודקים אם הירי הגיע מסוריה. אין נפגעים. במקביל, פצמ"רים שוגרו מלבנון, ככל הנראה לעבר שטח פתוח סמוך לערב אל-עראמשה שבגליל המערבי. צה"ל השיב באש ארטילרית. נפילות זוהו בחרמון בשטחים פתוחים.

13:12: אזעקות הופעלו בעיר אילת. בנוסף, דיווח על תקרית כטב"מים נוספת בים האדום.

חשד לירי רקטות לאילת // רונית זילברשטיין

13:00: אזעקות באשקלון.

12:55: במטח האחרון לעבר המועצה האזורית אשכול זוהתה פגיעה ישירה במבנה מפעל בתוך ישוב. כוחות כיבוי מטפלים בשריפה שפרצה כתוצאה מהפגיעה. נזק נגרם למבנה. צוותי רפואה של מד"א מפנים לבי"ח סורוקה גבר כבן 60 במצב קל בהכרה מלאה, עם פציעה מרסיס בבטן.

פגיעה ישירה במבנה מפעל בתוך ישוב בעוטף, צילום: ביטחון אשכול

12:34: המרכז הבריטי למעקב אחר תנועת כלי שיט דיווח על תקרית במעורבות כלי טיס בלתי מאויש בים סוף, כ-47 מייל ימי מנמל חודידה - שבשליטת החות'ים בתימן. הרשות הבריטית למסחר מעדכנת: "קיבלנו דיווח על אירוע בו שוגר מזל"ט ממערב לנמל חודיידה בתימן, בים האדום ועל ספינות באזור".

12:00: בתום פעילות מבצעית לאור יום במחנה הפליטים ג'נין שבחטיבת מנשה; כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב השמידו מעבדות להכנת מטענים ופירים תת קרקעיים, עצרו עשרה מבוקשים ואיתרו נשקים ואמצעי לחימה רבים.

תיעוד מההרס במחנה ג'באליה 06.12.2023 // רשתות ערביות

11:50: העיתונאי העזתי חסן אצליח מפרסם סרטון שצולם על ידי חיילי צה"ל שנוסעים על ציר החוף בעיר עזה ובו ניתן לראות את ההרס הרב ברצועה.

בקרבת מרפאה ובית ספר: מצבור אמצעי הלחימה מהגדולים שאותרו ברצועת עזה // דובר צה"ל

11:24: על רקע התמרון הקרקעי של צה"ל והמשך התקיפות האוויריות בחאן יונס, התושבים המקומיים ממשיכים להתפנות דרומה.

התושבים בח'אן יונס מתפנים דרומה לכיוון רפיח // רשתות ערביות

10:50: הפלשתינים מדווחים על חילופי אש כבדים וידוי מטענים לעבר כוחות צה"ל במחנה בלאטה בשכם - עד כה דווח על שלושה פצועים, בניהם פצוע אחד במצב קשה עד אנוש.

פעילות כוחות צה"ל במחנה הפליטים בלאטה בשכם // רשתות ערביות

10:40: במהלך היממה האחרונה פעלו כוחות צה"ל ביהודה ושומרון. בפעילות בג'נין נעצרו לפחות 10 מבוקשים ונתפסו כלי נשק רבים. הושמדו מעבדות עם מטעני חבלה ופירים תת-קרקעיים. בטמון שבצפון השומרון חוסלו שני מחבלים. השפלתינים דיווחו כי השניים הם מועאד' זהראן (18) ועבד אל-רחמן בני עודה (16). הם נורו במהלך עימותים עם כוחות צה"ל.

10:25: דובר צה"ל בערבית, סגן אלוף אביחי אדרעי, פנה לתושבי הרצועה וקרא להם להימנע מתנועה ברחוב סלאח א-דין באזור חאן יונס. "זה שדה קרב, ומסוכן להגיע אליו", הוא אמר. כמו כן, עדכן כי תתאפשר תנועה לכיוון מחנות המרכז דרך רחוב הארון אל-רשיד שמקביל לים, ורחוב אל-שוהדאא בדיר אל-בלח. עוד ציין כי צה"ל יקיים "השבתה טקטית" של פעילות צבאית באזור מחנה אל-שאבורה ברפיח בין השעות 10:00 ל-14:00.

10:07: אזעקה בכיסופים שבעוטף.

09:55: דיווחים ערביים על פעילות כוחות צה"ל שנכנסים למחנה הפליטים בלאטה בשעה זו.

כוחות צה"ל נכנסים למחנה הפליטים בלאטה // רשתות ערביות

09:47: רשת אלערבייה מדווחת כי כלי רכב ישראליים מכתרים מאתמול את ביתו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר.

09:35: נציגי המשפחות ומטה משפחות החטופים במכתב לחברי קבינט המלחמה: "קיבלנו מודיעין מוצק כי יש חטופים שמצבם הדרדר ונמצאים כעת בסכנת חיים מיידית. אנו דורשים מכם לפעול בדחיפות, ביוזמה וביצירתיות להשגת עסקה לשחרור מיידי של כל החטופים".

09:31: בעוד כוחות צה"ל ממשיכים בהרחבת הפעילות בדרום רצועת עזה, ברשתות הערביות מתפרסמות עדויות של תושבי חאן יונס מההרס אחרי הפצצות חיל האוויר הישראלי. ההרס שמפרסמים מגיע אחרי לילה של לחימה אינטנסיבית בין כוחות צה"ל למחבלי חמאס.

תיעוד ההרס בחאן יונס אחרי הפצצות צה"ל // רשתות ערביות

תיעוד מההרס בעיר אלזהראא שבמרכז רצועת עזה // רשתות ערביות

09:24: עיריית נהרייה מעדכנת כי מקורם של הדי הפיצוצים שנשמעים כעת באזור הם בפעילות של כוחות צה״ל בגזרה.

08:55: צבע אדום ברעים.

08:23: אחרי יותר מחודש מהעדכון הקודם: ראש הממשלה בנימין נתניהו וי"ר האופוזיציה יאיר לפיד יתכנסו לפגישת עדכון חודשית.

08:05: תושבי חאן יונס מתפנים בעקבות תקיפות צה"ל.

תושבי חאן יונס מתפנים בעקבות תקיפות צה"ל // רשתות ערביות

08:02: ביממה האחרונה, חיל האוויר תקף כ-250 מטרות בשטח רצועת עזה, הלוחמים ממשיכים לאתר ולהשמיד אמצעי לחימה, פירים תת קרקעיים, מטעני נפץ ותשתיות טרור נוספות. כוחות צוות הקרב של חטיבה 7 וסיוע האש החטיבתי הכווינו מטוס קרב שהשמיד את שני המשגרים מהם ביצעו המחבלים אתמול את המטח למרכז הארץ.
כמו כן, במסגרת התקיפות חוסלו מחבלים מארגוני הטרור חמאס וגא"פ לצד מספר תשתיות טרור שהושמדו.

פעילות הכוחות ברצועת עזה, צילום: דובר צה"ל
צה"ל תקף יותר מ-250 מטרות ברצועה, צילום: דובר צה"ל
קרבות עזים עם חוליות חמושות לצד סיוע אווירי בשטח רצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

07:45: מקורות ערביים מדווחים כי בשל האיומים מתימן ישראל חתמה עם איחוד האמירויות על הסכם לפתיחת נתיב יבשתי להעברת סחורות מנמל דובאי לנמל חיפה. 

07:41: גורמי ביטחון ישראליים לוושינגטון פוסט: לפחות 5,000 מחבלי הזרוע הצבאית של חמאס חוסלו עד כה - כשישית מכלל 30 אלף המחבלים שלה

07:38: הפלשתינים מדווחים על כוחות מיוחדים של צה"ל הפועלים במחנה הפליטים דהיישה בבית לחם

כוחות מיוחדים פועלים במחנה הפליטים דהיישה בבית לחם // רשתות ערביות

07:19: דיווחים ערביים: טנקים ודחפורים סוגרים מספר מבנים בבני סוהילה לאחר היתקלות עם מחבלים באזור. בתיאום מול הצלב האדום המשפחות מפונות מן הבתים כדי לא לערב אזרחים בהמשך הלחימה.

ההרס ברצועת עזה לאחר תקיפות צה"ל

07:03: דיווחים ערביים: צה"ל תוקף כעת מטרות חזבאללה בכפרים מוחייב ובלידא, דרום לבנון.

06:38: דיווחים ערביים: במהלך הלילה, הותקף בסיס צבא ארה"ב עין אל-אסד באמצעות מל"ט מתאבד שהתפוצץ בשטח הבסיס. ההתנגדות העיראקית נטלה אחריות.

5:58: צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של שני חיילים שנפלו בקרבות ברצועת עזה: רס״ל (מיל׳) יהונתן מלכה, בן 23, מבאר שבע, לוחם שיריון בגדוד 82, שבעוצבת ׳סער מגולן׳ (7) נפל בקרב ברצועת עזה.

רב"ל יהונתן מלכה ז"ל, צילום: ללא

סא"ל (מיל') יוחאי גור הרשברג, בן 52, מחוות פיליפ, מפקד יחידת איתור נעדרים בעוצבת האש (אוגדה 98), נפל בתאונת דרכים צבאית בדרום הארץ.

סא"ל יוחאי גור הרשברג ז"ל, צילום: ללא

5:53: "חסרת טעם" - כך מגדיר האו"ם את אמירתו של ג'ונתן קונריקוס, דובר צה"ל לתקשורת הזרה, על כך שיחס של שני אזרחים הרוגים פלשתינים לכל מחבל מחוסל הוא "יחס חיובי ביותר" בהתחשב באתגרי הלחימה העירונית.

05:30: בית הנבחרים האמריקני אישר ברוב קולות הצהרה שקובעת כי אנטי-ציונות היא אנטישמיות. 311 חברי קונגרס הצביעו בעד ההחלטה ו-14 התנגדו - כשיותר ממחצית מחברי המפלגה הדמוקרטית הצביעו "נוכחים", כלומר נמנעו מלתמוך ביוזמה הרפובליקנית.

4:41: דיווח ברשתות הערביות על פשיטה של צה"ל לכפר דרומית לטובאס. הפלשתינים מדווחים עוד על חיסולם של שני פעילי טרור. 

הפלשתינים מדווחים: 2 מחבלים חוסלו הלילה בחילופי ירי עם כוחותינו ב-טאמון נפת טובאס // רשתות ערביות

03:45: מרי רובינסון, לשעבר הנציבה העליונה של האו"ם לזכויות אדם, קוראת לממשל ביידן לשקול מחדש את הסיוע הצבאי שלו לישראל, וקראה לאיפוק מ"אלה שיש להם כוח". ארגון The Elders הבינלאומי שהוקם על ידי נלסון נדלה בו היא חברה פרסם הצהרה בה תיאר את תגובתה של ישראל לפיגועי 7 באוקטובר כ"בלתי פרופורציונלית". עוד נכתב כי ישראל מבצעת "זוועות" בעזה וכי "רמת חוסר האנושיות שישראל מפגינה היא בלתי נסבלת".

02:35: דיווח ב-CNN: גורמים אמריקניים בכירים אמרו ל-CNN כי להערכתם התמרון הקרקעי של צה"ל בדרום רצועת עזה, יימשך מספר שבועות, ייתכן עד ינואר. בנוסף הביע אחד הגורמים חשש בבית הלבן לקראת השלב הבא במערכה הקרקעית של צה"ל.   

01:50: ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט על סערת האנטישמיות הגואה בקמפוסים בארה"ב, בראשם הרווארד:  "הנשיאים נשאלים האם הקריאה לרצח העם של היהודים מפרה את הקוד או הכללים שלהם. התשובה שלהם: זה תלוי. אני לא יודע אם הם איבדו את המצפן המוסרי שלהם או שהם פשוט מפחדים מהמון זועם. כנראה שניהם. אני כן יודע שישראל חזקה ועצמאית חשובה לא פחות מתמיד. אנחנו על זה".

00:01: באופן לא שכיח, דובר צה"ל מפרסם הודעה שבה הוא מתנצל על פגיעה בחיילים מצבא לבנון. "מוקדם יותר היום, לוחמי צה"ל פעלו לניטרול איום ממשי שזוהה משטח לבנון. האיום זוהה ממתחם שיגור ותצפית של ארגון הטרור חיזבאללה סמוך לאל עוואדי שבגבול לבנון. התקבל דיווח בצה"ל על כך שמספר חיילים מצבא לבנון נפגעו במהלך התקיפה. כוחות צבא לבנון לא היו יעד התקיפה. ‏צה"ל מצר על האירוע, האירוע מתוחקר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר