צפו בתיעוד: לוחמי גדוד 601 בקרב פנים מול פנים נגד מחבלי חמאס

לוחמי צוות הקרב של גדוד 601 הגיעו למבנה בצפון רצועת עזה, בו נתקלו במחבלי חמאס שפתחו לעברם בירי • הלוחמים חתרו למגע, ירו לעבר המחבלים וחיסלו אותם

היתקלות לוחמי גדוד 601 עם מחבלי חמאס// דובר צה"ל

בשעות האחרונות נמשכים הקרבות העזים ברצועת עזה. במהלך לחימת צוות הקרב של חטיבה 401 בצפון רצועת עזה, נכנסו לוחמי גדוד 601 למבנה, בו נתקלו במחבלי חמאס שפתחו לעברם בירי.

במהלך הקרב שהתנהל בתוך המבנה, נהרגו רס״ל (מיל׳), בן זוסמן ז״ל וסמל בנימין יהושע נידהם ז״ל ושני לוחמים נוספים נפצעו. הלוחמים חתרו למגע, ירו לעבר המחבלים וחיסלו אותם.

זוסמן, בן 22 מירושלים, לוחם הנדסה קרבית, הוא החלל החמישי של תיכון הימלפרב בבירה במלחמת חרבות ברזל. חברו ספד לו: "היה אדם של יזע ושל עבודה קשה, תמיד השקיע ולא משנה על איזו משימה מדובר".

תיעוד מפעילות גדוד 601 בצפון הרצועה, צילום: דובר צה"ל
גדוד 601 ברצועה, צילום: דובר צה"ל
גדוד 601 ברצועה, צילום: דובר צה"ל

אורלי, אחותו של סמל בנימין יהושע נידהם (בנג'י), לוחם בחיל ההנדסה הקרבית שנפל אתמול (ראשון), בקרב בצפון רצועת עזה, סיפרה עליו. סמל נידהם ז"ל נולד באנגליה למשפחה ציונית ועלה לארץ בגיל שמונה יחד עם הוריו ואחיו. "הוא היה כל כך גאה, ובדיוק סיים את ההכשרה הבסיסית. הוא שמח להגן על המדינה".

האחות סיפרה על שיחתה האחרונה בטלפון עם אחיה, בן ה-19 בנופלו. כמה דקות לפני כניסת השבת. "הכל יהיה בסדר, אתם לא צריכים לדאוג", הוא אמר. "אמרתי לו שכל המשפחה אוהבת אותו מכל הלב וגאה בו מאוד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר