חטופים מובלים לבית החולים שיפא

בתיעוד נראים אזרחים נפאלי ותאילנדי • בתמונות החדשות נראים רכבים צבאיים שנגנבו משטח ישראל • בנוסף, נחשף כי רב"ט נועה מרציאנו ז"ל נרצחה על ידי מחבלי חמאס בבית החולים עצמו

צה"ל חשף תיעוד של הובלת חטופים לתוך בית החולים שיפא ב-7 באוקטובר

ממצאים חדשים שחושפים צה"ל ושב״כ מוכיחים כי בית החולים שיפא שימש כתשתית טרור אליה חטפו מחבלי חמאס חטופים ב-7 באוקטובר. כך על פי הודעת דובר צה"ל הערב (ראשון). כמו כן נחשפו פרטים חדשים על נסיבות מותה של רב"ט נועה מרציאנו ז"ל.

בתיעוד שנחשף בסיוע שירות הבטחון הכללי ניתן לראות את מחבלי חמאס ביום שבת ה-7 באוקטובר, מובילים בכוח חטופים, אזרח נפאלי ואזרח תאילנדי, שנחטפו משטח ישראל. כמו כן, ניתן לראות בתוך מרחב בית החולים שיפא רכבים צבאיים שהובאו מישראל במהלך הטבח הרצחני.

חטוף מובל לבית החולים שיפא, צילום: דובר צה"ל
מחבלים מחוץ לחדר שבו חטופים,
מחבלים מחוץ לחדר אליו הכונס חטוף , צילום: דובר צה"ל
מחבלים מחוץ לחדר אליו הכונס חטוף , צילום: דובר צה"ל
מחבלים מחוץ לחדר אליו הוכנס חטוף, צילום: דובר צה"ל
רכבים צבאיים מחוץ לבית החולים שיפא, צילום: דובר צה"ל
רכבים צבאיים מחוץ לבית החולים שיפא, צילום: דובר צה"ל
רכב צבאי מחוץ לבית החולים שיפא , צילום: דובר צה"ל

ממצאים אלו מוכיחים כי ארגון הטרור חמאס השתמש בבית החולים שיפא ביום הטבח עצמו כתשתית טרור.

בצה"ל אומרים כי "ממצאים אלו מצטרפים להוכחות שהראינו קודם לכן, המוכיחים כי ארגון הטרור חמאס משתמש במרחב בית החולים כתשתית לפעילות הטרור שלו באופן שיטתי ושוטף".

מיקומי הגופות של נועה מרציאנו ויהודית וייס ז"ל, צילום: דובר צה"ל

מצורף תיעוד מתוך בית החולים שיפא מיום החטיפה, ה-7 באוקטובר 2023, בין השעות 10:42-11:01 ובהם נראים חטופים משטח ישראל מוקפים במחבלי חמאס חמושים.

פרטים חדשים על נסיבות מותה של רב"ט נועה מרציאנו ז"ל // צילום: דובר צה"ל

אחד מהם פצוע ומובל על מיטת בית חולים והשני הולך על רגליו. מדובר בחטופים, אזרח תאילנדי ואזרח נפאלי, והודעה על התיעוד שנמצא נמסרה לגורמים הרלוונטים.

פרטים חדשים על נסיבות נפילתה. ארונה של רב"ט נועה מרציאנו ז"ל מוביא לבית העלמין הצבאי במודיעין., צילום: GettyImages
האלנוקה עליה נמצאה רב"ט נועה מרציאנו ז"ל, צילום: דובר צה"ל

לגבי רב"ט נועה מרציאנו ז"ל, דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי חשף כי על פי המידע המודיעיני רב"ט מרציאנו ז"ל הוחזקה בדירת מסתור באזור בית החולים שיפא. דירת המסתור הופצצה, המחבל שהחזיקה בה נהרג ורב"ט מרציאנו נפצעה אם כי לא באופן מסכן חיים. 

לאחר מכן היא הובלה לבית החולים ושם נרצחה, בניגוד לטענות חמאס שנהרגה כתוצא מהפצצות צה"ל. הממצאים האלו אושרו על ידי דו"ח פתולוגי. 

דובר צה"ל ודוברות שב״כ יצאו בהודעה משותפת: "על פי מידע מודיעיני של צה״ל ושב״כ, רב"ט נועה מרציאנו ז"ל נפצעה מהפצצת צה"ל ביום חמישי ה-09/11 והמחבל שהחזיק בה נהרג. מדו"ח פתולוגי ראשוני ומהמודיעין של שב"כ וצה"ל, עולה כי הפציעה של נועה לא הייתה מסכנת חיים וכי היא נרצחה על ידי מחבל חמאס בבית החולים שיפא".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר