מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר: ״החיל ערוך ופועל בכל רחבי המזרח התיכון; לא עמדנו במשימתנו בשבת הארורה"

הדגיש בהצהרה לתקשורת: "המכונה הצה"לית עובדת היטב ומביאה לתוצאות טובות מאוד" • "אנחנו כמובן ערוכים היטב עם תכניות מבצעיות לזירה הצפונית" • "נמשיך להשגת כלל יעדי המלחמה, עד שמשפחותינו יחזרו לחיות בביטחון בבתיהם דורי-דורות קדימה"

מח"א: "מרגע שנכנס התמרון, החיל עוטף אותו במטריה אווירית עוצמתית במיוחד" // צילום: דובר צה"ל

"פני עזה ישתנו, אנו פוגעים בחמאס על הקרקע ומתחת פני הקרקע" - כך מציין היום מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, בהצהרה לתקשורת.

"239 חטופים מצויים ברצועה. חיל האוויר, כמו כל צה"ל, עושה את כל המאמצים להשיבם הביתה", הוסיף, "אנחנו פועלים באינטנסיביות ובעצימות, כל פצצה מעשרות אלפי הפצצות שהטלנו היא מטרה מבוססת מודיעין, היא פוגעת בפעילי חמאס, מפקדיו, תשתיות הארגון ומפקדותיו.

"החלוקה הפשטנית וההיסטורית של אוויר ויבשה היא נחלת העבר" ציין מח"א, "מעולם הקשר בין טייס למפקד טנק לא היה ישיר והדוק כל-כך. פיתחנו כאן שיטת לחימה חדשה בה כל כוח יבשה שלנו שפוגש אויב על הקרקע, עטוף בסיוע אווירי של מטוסי קרב התוקף ומשמיד אותו. כל אלה מבוססים על שותפות עמוקה, רעות ואחוות לוחמים - חשתי זאת באוויר.

"פגענו באלפי מחבלים ועוד נגיע לכולם, הגענו להישגים משמעותיים - יש עוד דרך ארוכה, נמשיך לפגוע בו עד שנשלים את המשימה שהוטלה עלינו להשמדתו בשיטתיות עקשנות ובהתמדה.
יש לנו לשם כך מודיעין מעולה ושיתוף-פעולה מצוין עם פיקוד הדרום, אגף המודיעין ושירות הביטחון הכללי.

מטוסי "אדיר" של חיל האוויר בתקיפת מטרות בצפון רצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

"מרגע שנכנס התמרון, החיל עוטף אותו במטריה אווירית עוצמתית במיוחד. חיל האוויר ביצע כבר מעל ל-3,000 גיחות מהסגנון הזה, הן תקיפות מהירות, הן תקיפות שקורות תוך דקות מספר מדרישה, זה פוגע באויב והופך את התמרון - אפקטיבי יותר. במקביל, מסוקי הקרב, מטוסי האיסוף תובלה וכלי הטיס המאוישים מרחוק מלווים ממש מקרוב את הלוחמים שעל הקרקע.

"מסוקי הסער עם לוחמי 669 ואנשי הרפואה באשר הם, מפנים במהירות את הפצועים מהשטח - עושים הכל כדי להציל חיים. לוחמי "שלדג", כמו גם כל הכוחות המיוחדים של צה"ל, נמצאים בחוד החנית של התמרון עם הכוחות המתמרנים החטיבתיים המעולים.

"חיל האוויר כזרוע אסטרטגית של מדינת ישראל ערוך ופועל בכל רחבי המזרח התיכון, בכל זירה נדרשת - בכל מקום. אנחנו כמובן ערוכים היטב עם תכניות מבצעיות לזירה הצפונית. מערך ההגנה האווירית של מדינת ישראל - "כיפת ברזל", "קלע דוד, ומערכת ח"ץ מופעלים על-ידי לוחמי החיל ומהטובים בעולם, ואני גאה בהם מאוד.

תקיפת חיל האוויר ברצועת עזה, צילום: איי.אף.פי.

"מרגע פתיחת המלחמה, כלל אנשי המילואים התייצבו, מעל מאה אחוז התייצבו, בשדה ובמטה ביחידות בכל המקומות אין לי ספק שהם נכס לצה"ל ונכס למדינת ישראל. המכונה הצה"לית עובדת היטב ומביאה לתוצאות טובות מאוד. בחיל האוויר המכונה משומנת בנויה, כאשר בצד צוותי אוויר פועלים אנשי המערך הטכני, הבקרים, הפקחים ושאר תומכי הלחימה - הם סוד הקסם והעילוי של החיל הזה, המאפשר לנו לטוס כבר ברצף 40 ימים ומאפשר לנו לטוס עוד חודשים רבים קדימה - ככל שיידרש.

"אנחנו נמשיך להשגת כלל יעדי המלחמה נמשיך עד שמשפחותינו יחזרו לחיות בביטחון בבתיהם דורי-דורות קדימה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר