אב לשישה שעמד להיות רופא: רס"ן משה לייטר נפל בפיצוץ המטען בבית חאנון

לייטר, קצין נערץ, ששירת כמפקד פלוגה בשלדג, השתחרר, הלך ללמוד רפואה בגיל 33 ועמד להתחיל בקרוב סטאז' בבית החולים • אביו, לשעבר ראש המטה של בנימין נתניהו כשר אוצר, אמר ל"ישראל היום": "הוא היה משוש ליבי, זה שבר גדול וקשה מנשוא" • עוד סיפר: "כשרה"מ התקשר לנחם אותי אמרתי לו רק דבר אחד, 'ביבי, הדם של הבן שלי לא נשפך לחינם, תסיים את העבודה הזאת, ששום לחץ בעולם לא יעצור אותך'"

הלוויית רס"ן משה ידידיה לייטר. צילום: אי.פי.אי

ארבעה חיילי מילואים נפלו ביום שישי בבית חאנון, בפיצוץ מטען בפיר מנהרה מתחת למסגד. בין הנופלים גם רס"ן במילואים משה לייטר, תושב הקיבוץ הדתי עין צורים שבמועצה אזורית שפיר – מועצה קטנה שבה כמעט כולם מכירים את כולם.

תיעוד מפעילות כוחות חטיבה 551 בשטח רצועת עזה // דובר צה"ל

לייטר, קצין נערץ, ששירת כמפקד פלוגה בשלדג, השתחרר, הלך ללמוד רפואה בגיל 33 ועמד להתחיל בקרוב סטאז בבית החולים. למרות לימודי הרפואה הקשים והתובעניים, המשיך לשרת במילואים כמ"פ בגדוד 697 בחטיבה 551 של הצנחנים וסיים לאחרונה קורס מג"דים.

לייטר, בן 39 בנופלו, נולד בחברון העתיקה, כבנם הבכור מתוך שמונה של יחיאל וחני, וגדל בישוב עלי שבבנימין. הוא השאיר אחריו אישה ושישה ילדים, הקטן שבהם בן פחות משלושה חודשים.

אביו, יחיאל, חבר הליכוד, היסטוריון ואיש מועצת יש"ע, לשעבר ראש המטה של בנימין נתניהו כשר אוצר, אמר ל"ישראל היום": "הוא היה משוש ליבי. משה היה אדם שקישר בין קצוות והסתדר עם כולם. זה שבר גדול וקשה מנשוא. אבל משה ידע והבין על מה הוא נלחם. כשראש הממשלה התקשר אלי הערב לנחם אותי אמרתי לו רק דבר אחד: 'ביבי, הדם של הבן שלי לא נשפך לחינם. תסיים את העבודה הזאת. ששום לחץ בעולם לא יעצור אותך. כי הנחמה היחידה שיש מהאובדן הזה הוא שמיגרנו את הרשע'.

"המאבק הזה הוא מאבק נגד רשע מאורגן, נגד הרוע, ומשה האמין בזה. הוא האמין שהוא עושה צדק. משה אמר לי שהוא יוצא לקרב עם כל הסבים והסבתות שלנו על הכתפיים שלו. כי להם לא הייתה זכות להילחם, אבל לנו יש את הזכות להילחם נגד הרשע הזה".

בפעם האחרונה הם נפגשו לפני הכניסה לעזה. יחיאל מספר כי הביא למשה חטיפים מיוחדים. בנו השני, דוד, אשר משרת עם משה באותה יחידה יצא לאסוף את החטיפים כיוון שאחיו הגדול, משה, היה בתדריך. "אמרתי לו שיצא לחצי דקה. הוא רץ החוצה, שמתי את ידי על הראש שלו, בירכתי אותו. הוא נתן לי צביטה בלחי ואמר לי, אבא הכל יהיה בסדר. שלא יהיו לך דאגות".

יחיאל מספר כי כל בניו וחתניו משרתים ומגוייסים. "כולם מבינים את גודל השעה. כולי תקווה שהמנהיגות שלנו תבין את גודל השעה ותבין שגם להם יש סבים וסבתות על הכתפיים, ושלא יסיימו עד שהניצחון יהיה אמיתי".

אריאל אלמליח, יו"ר הישוב עלי, מסר: "משה ידידיה ז"ל היה מלח הארץ שתרם רבות לבטחון המדינה ונפל למענה. זו בשורת איוב של ממש. חני ויחיאל, הוריו של משה הם מעמודי התווך של הישוב. אלפי תושבי עלי מבכים את נפילתו בטרם עת. עם ישראל איבד את אחד מהטובים שבבניו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר