הבשורה הגיעה עם כניסת השבת: יוסי הרשקוביץ, מנהל בית ספר פלך בנים בירושלים נפל בעזה

הרשקוביץ', רס"ם במילואים, בן 44, אב לחמישה, לוחם בגדוד 697, חטיבה 551 נפל בקרב בצפון רצועת עזה • ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, ספד לו: "יוסי איש חינוך וחסד היה מטובי בניה של הארץ הזאת" • ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "יוסי ז"ל היה איש חסד ואמת, איש משפחה וקהילה ואיש חינוך בכל רמ"ח איבריו"

מנהל בית הספר "פלך" יוסי הרשקוביץ במסר לתלמידים לפני שנהרג בעזה

המנהל הנערץ נפל ברצועת עזה. "לא להגיד לשון הרע", זה היה המסר האחרון של יוסי הרשקוביץ לתלמידיו, בסרטון ששלח להם מהמילואים, ערב הכניסה הקרקעית לעזה.

"הולכת להיות תקופה לא קלה. אני מבקש מכל אחד פה, הכי חשוב לי. לא להגיד לשון הרע על עם ישראל. אין שמאלני, או ימני, או חרדי. אין כלום. יש יהודים. חמאסניקים הנאצים לא עניין אותם במי בחרת ומה אתה חושב. זה חשבון הנפש שצריך כל הזמן לשים לנו בראש. לה להגיד לשון הרע", כך אמר לתלמידיו בבית הספר פלך בנים בירושלים, אותו נכנס לנהל לפני כשנה וחצי.

"אני מתגעגע לכולכם", אמר יוסי הרשקוביץ לתלמידיו. "ומקווה לראות אתכם בעזרת ה׳ בקרוב. אנחנו בחרנו כי טוב ויש תת-אדם שבחר ברע. מעט אור ידחה הרבה מהחושך. הטוב ינצח. אנחנו מאמינים בקדושת החיים, מאמינים שתבוא ישועה. אני רואה בעזרת ה׳ בעוד שנה את מדינת ישראל גדלה, מתרבה, עוד אלפי ילדים יוולדו, מאות ישובים יוקמו. עם ישראל יישאר מאוחד כמו שהוא עכשיו. אגרוף ברזל. אנחנו מאמינים שהקב״ה איתנו. אנחנו לא לבד. ביחד עם עם ישראל מאוחד אנחנו ננצח אותם"

הרשקוביץ התגורר בישוב גבעות שבגוש עציון, בן 44, נשוי ואב לחמישה ילדים. בת דודתו, דבירה גרוס, אמרה עליו כי "יוסי היה הבן אדם הכי טוב שהכרתי, נטול אגו, מעולם לא שפט אף אחד, איש חינוך דגול".

הרשקוביץ היה דמות אהובה ומחנך נערץ בבית הספר. כשנבחר לנהל את בית הספר אמר ששאיפתו היא להוסיף רק טוב למען תיקון העולם. שלום וייל, מייסד פלך בנים וחברו הקרוב של יוסי סיפר עליו: "יוסי איש חינוך מרשים בצורה שלא תיאמן. קשוח מבחוץ וכולו לב מבפנים. כל מי שהכיר אותו דקה חשב שהוא קשוח ומי שהכיר אותו שתי דקות הרגיש שהוא כמו חמאה".

שלום סיפר כי הכיר את יוסי לפני כשמונה שנים, כשחזר עם אשתו וילדיו משליחות בארצות הברית. ביחד עם יוסי הם היו חלק מצוות ההקמה של בית הספר פלך בנים, אותו ניהל שלום. "יוסי היה הדמות המרכזית בהקמה של בית הספר. שותף אמת, חבר נפש, איש חינוך שלמדתי ממנו המון. כולנו למדנו ממנו המון. כשהוא לא היה בבית ספר הוא היה הולך לבתי חולים לנגן לחולי סרטן".

כאמור, לפני כשנה וחצי, החליף יוסי את שלום בניהול בית הספר. בשנה האחרונה, מספר שלום, התייסר יוסי מהקרע בעם. "הוא דיבר על המשבר בעם ישראל, אמר שאנחנו נשלם על זה. הוא אמר שפישלנו בענק בקרע שלנו, בחוסר היכולת לראות את הטוב אחד בשני".

יוסי היה חלק מיחידת מילואים מובחרת ומיד כשפרצה המלחמה התגייס למילואים. "הם היו צוות הוותיקים. הזקנים. היה להם ברור שהם צריכים להיות המובילים. התפיסה של יוסי הייתה שהוותיקים הם לא אנשים עם זכויות יתר, הם אנשים שעובדים יותר קשה. אחרי השבת השחורה הוא ראה בזה עלבון ברמה האישית והוא היה חד וברור. הוא יצא יחד עם הצוות שלו. לעם ישראל יש הרבה מה ללמוד מהדמות שלו, מהמסירות והגבורה שלו", מספר שלום. ביום שישי, כמה שעות לפני כניסת השבת, הגיעה הבשורה המרה על נפילתו.

ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, ספד לו: "יוסי איש חינוך וחסד היה מטובי בניה של הארץ הזאת".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "יחד עם כל עם ישראל ותושבי ירושלים גם אני קיבלתי בכאב גדול את הבשורה הקשה על נפילתו של מנהל בית הספר אורט פלך (בנים) יוסי הרשקוביץ ז"ל. כולנו משתתפים בצערה המשפחה על האובדן הכבד ומחבקים אותה ברגעים אלה.

"יוסי בן ירושלים, יליד הרובע היהודי, גדל והתחנך על ברכיה של העיר. יוסי ז"ל היה איש חסד ואמת, איש משפחה וקהילה ואיש חינוך בכל רמ"ח איבריו שחינך במקצועיות ודבקות מאות מילדי העיר, תלמידי בית הספר אורט פלך. יהי זכרו ברוך".

יו״ר ארגון המורים רן ארז על נפילתו בקרב של יוסי הרשקוביץ: ארגון המורים מרכין ראשו בכאב עם היודע דבר נפילתו בקרב של חברנו מנהל בית הספר פלך בנים בירושלים, יוסי (חיים) הרשקוביץ. יוסי היה מנהל בית ספר נערץ, אדם משכמו ומעלה ואישיות שכולה טוב ונתינה. יוסי היה נערץ על תלמידיו וצוות המורים. מדובר באבדה גדולה יחד עם כל חללי צה״ל. יהי זכרו ברוך

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר