בנימין נפל ביום הולדתו העברי: "במקום ללכת לחופה נלך לבית העלמין"

אליהו בנימין אלמקייס, שנהרג אמש בעזה, היה אמור להתחתן בתחילת השבוע • בני משפחתו הגיעו ארצה מצרפת כדי ללוותו באירוע המשמח, אך במקום יאלצו להביאו לקבורה • רפאל, אחיה של ארוסתו, סיפר: "היה פטריוט אמיתי שתמיד עזר לזולת" • הלווייתו תתקיים הלילה ב-22:30 בהר הרצל

אליהו אלמקייס ז"ל

רס״ר אליהו בנימין אלמקייס בן ה-29, שנהרג אתמול (רביעי) ברצועת עזה, היה אמור להתחתן ביום ראשון השבוע עם בחירת לבו יוענה, אבל החתונה נדחתה בגלל גיוסו למילואים. בני משפחתו של בנימין, שעלה לבד לישראל כדי להתגייס לצה״ל, הגיעו לישראל כדי ללוות אותו לחתונתו, אבל יאלצו להביא אותו לקבורה הלילה (22:30) בהר הרצל.

רפאל ג׳ורדו, אחיה של ארוסתו של אלמקייס, אמר ל״ישראל היום״ בצער עמוק: ״הוא נהרג ביום ההולדת העברי שלו. בנימין עלה לארץ מצרפת בגיל 15, סיים בגרות, חזר לצרפת לשנה וחזר לישראל כדי להתגייס לצה״ל. הוא גר בירושלים והיה אמור להתחתן עם אחותי, אבל במקום ללכת לחופה נלך לבית עלמין. בנימין היה קשר מ״פ, הלך בראש ונפל״.

רפאל סיפר על אישיותו הייחודית של בנימין: ״הוא היה ציוני, פטריוט אמיתי, שאהב את המולדת, טוב לב בלתי רגיל, תמיד עזר לזולת, איש של חסד, חייכן. בנימין לא פחד מכלום. כל החיים שלו היו רק ביטחון ונתינה אין-סופית. בנימין רצה להתחתן עם אחותי, לבנות בית עם משפחה מרובת ילדים. הוא אהב ילדים. אנחנו בהלם מוחלט. ההורים שלו הגיעו לארץ לחתונה, אבל במקום זה אנחנו, בחירת לבו, משפחתו הרחבה והקרובה נאלצים לקבור אותו בכאב וביגון עמוק״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר