"היא נאנסה והוצאה להורג": עדויות חדשות מזוועות ה-7 באוקטובר נחשפות

בלהב 433 אוספים מזה כחודש עדויות רבות מהטבח בשבת השחורה על מנת שישמשו בהליך המשפטי בבוא העת ולהנצחה • "חלק לא קטן ממעשי הרצח ביצעו אזרחים", מדגישים החוקרים • לראשונה נאספו גם עדויות מאנשי זק"א • "היה קשה לזהות אם זה גבר או אישה" • אזהרה: הידיעה כוללת תיאורים קשים

להב 433. צילום: קוקו

חודש עבר מאז הטבח בשבת השחורה ב-7 באוקטובר והעדויות המזעזעות ממשיכות לזרום אל משרדי להב 433 של המשטרה, שם מנסים לבנות תיק קולקטיבי נגד מחבלי חמאס שנתפסו. התיק כולל בין היתר גם את חקירותיהם של המחבלים וכן עדויות של ניצולים.

אחת מהעדויות שהגיעו היא של צעירה שהסתתרה עם בן זוגה במחסה בזמן הטבח, שם היא חזתה באונס ובחיסולה של צעירה ישראלית. "ראיתי שכופפו מישהי ואנסו אותה", סיפרה הצעירה. "הם לבשו מדי זית, היא הייתה בחיים ודיממה מהגב. היא נאנסה והוצאה להורג". 

כאוס: תיעוד ממסיבת ה"נובה" סמוך לקיבוץ רעים

לראשונה גם נחשפו חוקרי המשטרה להודעות של אנשי זק"א שמתארים את אירועי הזוועות. הודעות אלו יהוו עדות רשמית שתשמש להליך המשפטי בבוא העת ולהנצחה. מדובר בעדויות קשות הכוללות תיאורים זוועתיים על מה שראו עיניהם כשהגיעו לזירות המוות, ושיכולים להעיד כי מחבלי החמאס ביצעו עבירות מין בנשים בטרם הוצאו אותן להורג. 

על פי העדויות של אנשי זק"א, בוצעו גם התעללויות מינית בחלק מהגברים שנמצאו. בחלק מהמקרים הושחתו איברים אינטימיים של הקורבנות. אחד מאנשי זק"א סיפר לחוקרים בקול רועד כי במקרים רבים "היה קשה לזהות אם זה גבר או אישה". 

סלון בית שנהרס בקיבוץ בארי, צילום: אי.פי.איי.

ביחידת להב 433 עוסקים כל העת בשיתוף פעולה עם שב"כ וגורמי ביטחון נוספים בחקירות המחבלים שנתפסו. באמצעות חקירותיהם, מתכוונים במשטרה להטיל אחריות קולקטיבית לטבח. באחת החקירות, תיאר מחבל חמאס כיצד הוציא להורג גבר ואישה באמצעות פטיש. 

כחלק מבניית התיק, על החוקרים לאסוף את העדויות מתוך הזוועות מפי הניצולים המוגדרים כ"נפגעי עבירה" ו"עדים". "קיים קושי ליצור קשר עם אנשים שעולמם חרב עליהם", אומרים בלהב 433, "זה דורש אינטליגנציה רגשית ומנטלית". ביחידה בטוחים כי מדובר בתיק הכי גדול שהיה מקום המדינה, אפילו יותר מזה של אייכמן. במקרה של עסקת שבויים, מוסיפים החוקרים, העדויות והראיות יוכלו לשמש בעתיד גם לתביעות בינלאומיות. 

כפר עזה לאחר שבועיים מתחילת הלחימה // צילום: שמואל בוכריס

אחת מהשיחות המזעזעות שהגיעו לשוטרים בזמן הטבח הייתה של נערה בת 15.  "אני ילדה בת 15, יש לי בית ספר מחר", בכתה הנערה בטלפון רגע לפני שהמחבל שהחזיק בה נטל לידיו את המכשיר. המוקדן ניסה להתחנן על נפשה של הילדה אך ללא הועיל והיא הוצאה להורג. "חלק לא קטן ממעשי הרצח ביצעו אזרחים", מדגישים בלהב 433.

החוקרים אומרים כי בכוונתם להוכיח כי מתקפת החמאס הייתה מסודרת ומתוכננת. החוקרים הצליחו לנטר קבוצות של החמאס בטלגרם, לשם שלחו מהמחבלים חלק מתיעוד הפשעים שביצעו במטרה לעודד אחד את השני. בחקירות הסתבר כי לכל צוות של מחבלים הצטרפו גם מתעדים שתיעדו את הזוועות במצלמות gopro ובאמצעות טלפונים חכמים ששידרו את מעשי הטבח בלייב לפיקוד שישב בעזה.

בצמרת להב 433 אומרים כי חלק מהרשתות החברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם משתפות איתם פעולה, אך חלקן מערימות קשיים. "לא כולם עברו למוד של מלחמה", אומרים במשטרה ומוסיפים כי להערכתם יידרשו עוד שבועות רבים לאיסוף כלל החומרים.

גופות של נרצחים ישראלים בכפר עזה, צילום: GettyImages

בשלב הזה במשטרה מסרבים לומר האם גורמים מתוך ישראל סייעו למתקפת החמאס, אך אומרים כי ישנם ראיות לכך שגם תושבים שאינם מתגוררים בעזה השתתפו בטבח. יודגש כי כמה ימים לאחר הטבח סיפרו ניצולים כי שמעו מחבלים משוחחים ביניהם בשפה הפרסית.

אחד ממפקדי המחבלים שנתפס תיאר בחקירתו כי לכל חוליה הייתה משימה וכי המחבלים חולקו לכיתות לצורך מידור. הוא תיאר כיצד הם התאמנו במשך שנים וירדו לרזולוציות קטנות כדי לא להיכשל. כל חוליה קיבלה נוהל קרב, את שלושת המשימות הראשונות ידעו רק מפקדי החוליות, זאת כדי למנוע דליפת מידע.

למחבלים היו תוכניות שאפתניות, כאשר אחת מהן הייתה השתלטות על יישוב לטווח ארוך. הם תכננו להחזיק בתושבים כבני ערובה ולנהל משא ומתן עליהם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר