היום ה-30 למלחמה: רסיס של מיירט נפל סמוך לביה"ח אסף הרופא; ארה"ב שלחה צוללת גרעינית למזרח התיכון

הותר לפרסום: אזרח ישראלי נהרג בתקיפת חיזבאללה • צה"ל תקף באופן נרחב בעזה • דובר צה"ל הוכיח לתקשורת הזרה כיצד חמאס משתמש בבתי חולים • נתניהו: "לא תהיה הפסקת אש בלי החזרת חטופינו" • מטחים לצפון ולמרכז, פגיעה ישירה בקריית שמונה • הרמטכ"ל על התתחממות בצפון: "מוכנים לעבור למתקפה בכל רגע" • מלך ירדן: "חיל האוויר של הממלכה הטיל סיוע רפואי בעזה"

צה"ל מפזר כרוזים ברחבי עזה: "התפנו לאזור ההומניטרי בדרום הרצועה" // צילום: דובר צ

מלחמת חרבות ברזל - היום ה-30: כוחות צה"ל ממשיכים בלחימה ברצועת עזה גם היום (ראשון). לפי מקורות ערביים, תקיפות מאסיביות של צה"ל נרשמו במחנה הפליטים מע'אזי ובדיר אל-בלאח. בעיר עזה דווח על תקיפות נרחבות באופן חריג וכן על נפילת רשת האינטרנט. בשעות הערב נורו מטחים כבדים לקריית שמונה, גוש דן, השפלה והשרון. הותר לפרסום: אזרח ישראלי נהרג בגבול הצפון מתקיפת חיזבאללה. 

כל העדכונים

23:12: לאחר שתי נושאות המטוסים: ארה"ב הודיעה כי הצוללת "אוהיו" תגיע גם היא לאזורנו. מדובר באחד מכלי הנשק הרציניים ביותר בארסנל של הצי האמריקני שכוללת יכולות גרעיניות.

23:03: נתניהו שוחח הערב עם נשיאת הצלב האדום מיריאנה ספוליריק ודרש שהצלב האדום ידרוש שחרור מיידי של החטופים הישראלים כפי שהחוק הבינלאומי מחייב, וכן שיעמוד על זכותו לבקר באופן מיידי את כל החטופים כדי לוודא את שלומם ובריאותם.

נתניהו בביקור בבסיס חיל האוויר: "אין הפסקת אש בלי החזרת החטופים" // צילום: לע"מ

פצצות תאורה בשמי עזה, הערב, צילום: אי.אף.פי

22:57: הערוץ הלבנוני "אל-ג'דיד" דיווח הערב כי ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הנייה יבקר בביירות בימים הקרובים, זאת כדי לעסוק בסוגיית החטופים.

22:39: דיווח בניו יורק טיימס: ראש ה-C.I.A ויליאם ברנס הגיע לביקור בישראל.

22:19: נפילת רסיס של מיירט סמוך לבית החולים שמיר אסף הרופא.

נפילה סמוך לבית החולים אסף הרופא // השימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

22:02: אזעקות בגוש דן, בשפלה ובאשדוד. 

21:26: אזעקות בקריית שמונה. אותרו כמה מוקדי נפילות בעיר, שרפה בבית באחת הזירות. אין נפגעים.

פגיעה ישירה בבית בקריית שמונה // צילום: דוברות עיריית קריית שמונה

20:45: המפכ"ל שבתאי: "אני מאוד מקווה שמדינת ישראל תלך עד הסוף ותשמיד את תשתיות החמאס באשר הם. אם זה תלוי בי אני ארדוף אותם עד יומי האחרון".

20:21: הצהרת דובר צה"ל: "כיתרנו את העיר העזה, הגענו עד לחוף הים. בשעה זו תקיפה נרחבת מאוד בעזה. מסרנו הודעה למשפותיהם של 347 חללי צה"ל ולמשפחותיהם של 240 חטופים. לא נכניס דלק לרצועה".

תקיפות צה"ל בעזה, צילום: אי.פי

20:20: דיווחים ערביים: כטב"ם מתאבד פגע בקונסוליה האיראנית בעיר חאלב שבצפון סוריה בלילה שבין שבת לראשון. במקום היו ארבעה נפגעים ונגרם נזק למבנה.

20:15: דיווחים ראשוניים על נפילות/ רסיסים ברמת גן, פתח תקווה ותל אביב. 

נפילת רסיס בתל אביב, צילום: ללא

20:10: הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי קיים היום הערכת מצב בגזרה הצפונית. "מוכנים בכל רגע לעבור למתקפה בצפון".

הרמטכ"ל: "מוכנים בכל רגע לעבור למתקפה בצפון" // צילום: דובר צה"ל

20:01: אזעקות בגוש דן, ובשרון.

19:58: חיזבאללה מודיע כי "הגיב להתקפת הרכב האזרחי", כלשונו. ארגון הטרור לקח אחריות על שיגור טיל הגראד לעבר קריית שמונה. כמו כן נכתב כי חיזבאללה "לא יסבול פגיעה ותקיפה נגד אזרחים. התגובה תהיה נחרצת וחזקה".

אזעקה באמצע חופה ברמת גן // צילום: עיצוב ברכי k

19:24: הותר לפרסום: אזרח ישראלי נהרג בתקיפת חיזבאללה. 

19:21: בהמשך לאזעקות בגליל העליון: נפילה בקריית שמונה. 10 רקטות נוספות שוגרו לעבר האזור - אחת מהן יורטה ותשעה נפלו בשטח פתוח.

זירת פגיעת הרקטה בקריית שמונה, 5 בנובמבר 2023 // השימוש בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

19:20: השר גנץ: "זה לא הזמן לפוליטיקה, רק לחימה רציפה, מקצועית ונחושה תביא לשחרור החטופים".

גנץ: "זה לא הזמן לפוליטיקה, רק לחימה רציפה, מקצועית ונחושה תביא לשחרור החטופים"

19:12: אזעקות בקריית שמונה, מטולה והסביבה. אזעקות נשמעו גם בעיר נתיבות ובסביבתה.

19:01: חשש לחדירת מחבלים ביישובי הגליל העליון. התושבים מתבקשים להישאר בבתיהם.

19:00: שר הביטחון גלנט נפגש היום עם משפחות החטופים. "חמאס ינסה להכאיב לנו בלוחמה פסיכולוגית, לא תהיה הפוגה באש ללא השבת חטופים".

גלנט למשפחות החטופים: "חמאס ינסה להכאיב לנו בלוחמה פסיכולוגית, לא תהיה הפוגה באש ללא השבת חטופים" // צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון

18:48: אזעקות בשדרות והסביבה.

18:35: דיווחים פלשתינים על סדרת תקיפות חריגות בעיר עזה. דיווחים גם כי רשת האינטרנט נפלה בעיר. 

18:00: הוראות פיקוד העורף החדשות:

הנחיות פיקוד העורף החדשות, צילום: פיקוד העורף

17:57: דיווח בלבנון: תקיפה מהאוויר נגד רכב בדרום בעיירה בינת ג'בל, שלושה הרוגים.

הרכב שהותקף בדרום לבנון, צילום: רשתות ערביות
מבט משדרות: פצצות תאורה מעל שמי עזה, צילום: רויטרס

17:56: ל"ישראל היום" נודע כי בשבוע שעבר התגלתה מנהרה בשלבי חפירה ראשוניים, מהכפר רנתיס במערב בנימין, לכיוון אזור השפלה והשרון. כלקח מאירועי 7 באוקטובר בצה"ל נערכים לתרחיש הקיצוני, וזו אחת הסיבות להקמת כיתות כוננות רבות בכל רחבי הארץ.

17:48: הצעת חוק: בני משפחה של חטופים או נעדרים יוכלו לקבל עד 200 אלף שקלים ברבעון למימון הוצאותיהם. הצעת החוק, עליה חתומים מעל 80 חברי כנסת, תעגן את ההכרה, הזכאויות והתגמולים למשפחות בחקיקה ראשית. הוועדה שהתכנסה היום דנה גם בהצעת ח"כ אייכלר להוסיף להצעת החוק הגבלה לשכר הטרחה שרשאים עורכי דין לגבות ממשפחות החטופים והנעדרים.

17:04: כוחות צה"ל ממשיכים להילחם ברצועת עזה. אותרו עשרות רובים, רחפני נפץ ותחמושות.

חלק מהאמל"ח שאותר בשטח הרצועה, צילום: דובר צה"ל

17:00: שרה חינוך יואב קיש: המדינה תממן באופן מלא מסגרות לפעוטות עד גיל 3 שפונו מבתיהם.

16:58: אזעקות בדרום העוטף.

16:51: אזעקות בבאר שבע והסביבה.

שיחה בין קצין צה"ל לאזרח עזתי על מניעה של חמאס בפינוי אזרחים דרומה // צילום: דובר צה"ל

חמאס מונע מאזרחי עזה לברוח ולהגיע לאזורים הומניטרים, צילום: דובר צה"ל

16:18: ראש הממשלה נתניהו בבסיס חיל האוויר רמון: "לא תהיה הפסקת אש בלי החזרת חטופינו, אנחנו אומרים את זה גם לאויבינו וגם לידידינו. נמשיך עד שננצח אותם".

15:50: דובר צה"ל מסר הצהרה באנגלית לתקשורת הזרה. בין היתר פרסם תא"ל הגרי את המאמצים הרבים שעושה הצבא להרחיק את האזרחים בעזה מאזורי הלחימה אל האזורים ההומניטרים בדרום הרצועה. לאחר מכן חשף הגרי תיעוד של אנשי חמאס חוסמים צירים לכיוון דרום הרצועה, ומונעים מאזרחים להגיע לאזורים ההומניטרים וכן הקלטות בנושא. דובר צה"ל המשיך להדגיש בפני התקשורת הזרה את השימוש שעושה ארגון הטרור בבתי החולים ברחבי הרצועה ואף צירף תיעודים שונים הכוללים הקלטות, שיחות טלפון וצילומים שחושפים את תשתיות הטרור.

חשיפת תשתיות טרור בבתי החולים ברצועה // צילום: דובר צה"ל

שיחות טלפון והקלטות שהפיץ צה"ל לתושבי ג'באליה על מנת שייתפנו דרומה // צילום: דובר צה"ל

15:15: צבע אדום בכיסופים.

15:08: סעודיה במסר חריג לישראל - יש לפטר את השר עמיחי אליהו. משרד החוץ הסעודי נגד אמירותיו של השר עמיחי אליהו על פצצת אטום בעזה: "אי פיטוריו של השר מהממשלה באופן מיידי הוא שיא של התעלמות מכל הקריטריונים והערכים האנושיים, המוסריים, הדתיים והחוקיים בממשלה הישראלית".

15:05: אזעקות בכרם שלום.

15:00: צבע אדום ביישובי עוטף עזה. 

14:20: חיזבאללה ירה נ"ט לעבר כלי רכב באזור יפתח, פצוע אחד במקום. צה"ל משיב באש.

14:05: חיזבאללה טוען כי שיגר טילים מונחים לעבר רכב צבאי של צה"ל באזור גבול הצפון.

13:58: אזעקות וירי נ"ט באזור ערב אל ערמשה ורכס רמים.

13:18: חיזבאללה לקח אחריות על שיגור לעבר שתי עמדות צבאיות בגבול הצפון מוקדם יותר היום

12:57: אזעקת צבע אדום בנתיבות

12:54: דובר צה"ל מעדכן: לפני זמן קצר זוהה כלי טיס בלתי מאוייש שהתקרב מעומק שטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל. כלי הטיס היה במעקב על ידי מערכות הגילוי והבקרה ויורט בהצלחה בעומק לבנון על ידי לוחמי מערך ההגנה האווירית.

12:49: חיזבאללה מודיע על עוד שניים ממחבליו שנהרגו בדרום לבנון על ידי ישראל

12:30: דובר צה"ל משחרר תיעוד: כך משתמש חמאס יצד ארגון הטרור חמאס במתקנים אזרחיים לצרכי טרור, בהם בריכה וגן שעשועים. לידיעה המלאה

12:26: "אל מיאדין" הלבנוני מדווח כי חיזבאללה הפיל רחפן ישראלי. עם זאת, ייתכן שמדובר ברחפן לבנוני שהופל על ידי ישראל סמוך לגבול. 

12:10: הותר לפרסום: סמל יהונתן מימון, בן 20 מאופקים, לוחם בסיירת נח"ל, נפל אמש בקרב בצפון רצועת עזה. בנוסף, לוחם בסיירת נח״ל נפצע באורח קשה במהלך לחימה ברצועת עזה וקצין שריון במילואים נפצע באורח קשה במהלך לחימה ברצועת עזה.

יהונתן מימון ז"ל, צילום: באדיבות דובר צה"ל

12:10: סוכנות הידיעות פארס האיראנית דיווחה היום (ראשון) על מעצרם של שלושה פעילים המשתייכים למוסד הישראלי, שתכננו לפגוע בה באמצעות כטב"מים דרך הגבול עם אפגניסטן.
לפי הדיווח, "כתוצאה משיתוף פעולה מודיעיני בין משרד המודיעין האיראני והטאליבאן, סוכלה מתקפת כטב"מים על איראן".
בסוכנות טענו כי נעצרו שלושה פעילים השייכים למוסד הישראלי שנשאו אזרחויות איראניות ותכננו לבצע את הפעולה. זאת על ידי שיגור כטמ"מים. עוד נטען כי הם יועברו בקרוב לאיראן להמשך חקירה. לידיעה המלאה

12:05: העיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח הבוקר על משלחת ביטחונית ישראלית שביקרה בקהיר לפני כמה ימים. על פי הדיווח, המשלחת כללה בכירים ביטחוניים שונים שהגיעו לקהיר ביום רביעי שעבר ונפגשו עם בכירים במודיעין המצרי, בראשם עבאס כאמל, שר המודיעין המצרי. לפי המקורות שצוטטו בעיתון, הדיונים נסובו סביב המצב ברצועת עזה, והצעדים הבינלאומיים בעניין המלחמה ואלה הנוגעים לסוגיית החטופים ברצועה.

12:00: דובר צה"ל: במהלך הלילה כוחות צה"ל מג״ב ושב״כ עצרו ברחבי הגזרה 34 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, 18 מהם מחבלים השייכים לארגון הטרור חמאס. הבוקר בפעילות משותפת בכפר אבו דיס של כוחות צה״ל מחטיבת עציון, ימ"ס ירושלים ומג"ב בהכוונת שב״כ, נהרג המחבל נביל חלביה לאחר חילופי אש בינו לבין הכוחות.

11:56: הירי לצפון: ככל הנראה נפילה אחת לפחות, ללא נפגעים. צה"ל מגיב בירי

11:48: אזעקות באביבים וביראון, סמוך לגבול לבנון

11:40: שר החוץ של תאילנד: "קטאר, מצרים ואיראן התחייבו לסייע בשחרור 23 שויים תאילנדים המוחזקים בשבי חמאס".

11:34: שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן הגיע לרמאללה והוא נועד בשעה זו עם יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן. השיחה תעסוק במצב ברצועת עזה. נושא נוסף שעומד על הפרק הוא החלטת ישראל לנכות את הכספים שמיועדים לרצועת עזה מכספי המיסים שמועברים לרשות הפלשתינית.

בפגישה משתתף גם שר החוץ הפלשתיני ריאד אלמאלכי, שלשכתו פרסמה הבוקר הודעה המגנה את "ההתבטאויות הברבריות של השר הפאשיסט אליהו, אחד משותפיו של נתניהו בקואליציה, בעניין הפצצת רצועת עזה באטום והשמדתה".

אבו מאזן ובלינקן, צילום: אי.פי

10:40: אזעקת צבע אדום ברעים

10:33: מתווה הפיצויים: שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, בשיח משותף עם יו״ר ועדת הכספים ח״כ משה גפני, מרכז הקואליציה בוועדה ח״כ אליהו רביבו, מרכז האופוזיציה בוועדה ח״כ ולדימיר בליאק וח״כ ינון אזולאי, הנחה להרחיב את הסיוע לעסקים עד לטווח של 40 ק״מ, כך שיכלול את הערים באר שבע ואשדוד. לידיעה המלאה

10:09: דובר צה"ל: בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב היישוב מתת, שוגר מיירט לעבר מטרה חשודה שחצתה משטח לבנון לשטח ישראל.

09:33: אזעקות במתת שבצפון. צה"ל השיב באש לעבר מקורות הירי.

08:18: דובר צה"ל: כוחות צה"ל ממשיכים לחסל מחבלים בקרבות פנים אל פנים ולהכווין כלי טיס להשמיד תשתיות טרור, מחסני אמצעי לחימה, עמדות תצפית ומפקדות מבצעיות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה.
הלילה, הכווינו הכוחות כלי טיס לתקיפה של מתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס הכולל מפקדות מבצעיות, עמדות תצפית ותשתיות טרור נוספות. בפעילויות המשולבות לכוחות היבשה והאוויר ברצועה, נתקפו עד כה מעל ל-2,500 מטרות.

פעילות צה"ל ברצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

08:00: אזעקות צבע אדום נשמעו בעמיעוז, ישע ומבטחים

07:37: ראשי ממשלת בריטניה ואוסטרליה לשעבר, בוריס ג'ונסון וסקוט מוריסון, הגיעו לישראל, יבקרו בישובי הדרום וייפגשו עם נשיא המדינה בירושלים. ח"כ דני דנון, השגריר לשעבר באו"ם, מלווה את ביקורם.

"אני מאמין שזה חשוב וחיוני שאנחנו המאמינים בזכותה של ישראל להגן על עצמה, נעשה כל שביכולתנו בזמן הזה כדי להראות את תמיכתנו מול התקפות אכזריות ובלתי אנושיות כנגד חפים מפשע, ולהדגיש כי מול זוועה בקנה מידה בסדר גודל הזה לממשלה אין ברירה אלא להגן על עם ישראל", אמר ג'ונסון.

ראשי ממשלת בריטניה ואוסטרליה לשעבר, בוריס ג'ונסון וסקוט מוריסון, וח"כ דני דנון,

05:35: אזעקת צבע אדום נשמעה בגליל העליון - לאחר בדיקת האירוע התברר כי מדובר באזעקת שווא. . 

03:01: מאות מפגינים פרו פלשתיניים, חלקם רעולי פנים, ניסו לפרוץ לבית הלבן בוושינגטון והתעמת ועם אנשי השירות החשאי, האמונים על ההגנה על הנשיא. המפגינים שפכו צבע אדום על החומה החיצוני של המעון הנשיאותי. 

02:20: כלי תקשורת פלשתיניים דיווחו על תקיפות כבדות בצפון רצועת עזה. על פי אחד הדיווחים, 51 בני אדם נהרגו בהפצצה על מחנה הפליטים מר'אזי סמוך לדיר אל-בלאח. על פי דיווח נוסף, הותקף אתר סמוך לבית החולים האינדונזי ברצועה. 

01:00: דיווח ראשוני בערב הסעודית טוען כי טיל בליסטי שנורה מתימן על ידי החות'ים יורט מעל צפון המדינה. עוד נטען כי הטיל נורה לעבר ישראל. 

23:39: נשיא ארה"ב לשעבר ברק באובמה בראיון: "מה שחמאס עשה הוא זוועה, אין לזה כל הצדק. מה שגם נכון הוא שהכיבוש, ומה שקורה לפלשתינים, הוא קשה מנשוא".

23:35: על פי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מעדכן כי יש התקדמות במו"מ להפגה הומניטרית. 

23:30: צה"ל תוקף מטרות של חיזבאללה בשטח לבנון.

השתתפו בהכנת הידיעה: שחר קליימן, דנה בן שמעון, לילך שובל, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, נטע בר, דור מלול | ארה"ב, רונית זילברשטיין, יהודה שלזינגר, מישל מכול, חנן גרינווד, סוניה גורודיסקי, מרב סבר, איליה יגורוב, עידן אבני, ארז לין, אפרת פורשר

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר