שר הביטחון יואב גלנט. "כל הלוחמים שלנו זוכרים מה היה בשביעי באוקטובר"

החלטה חריגה: שר הביטחון חתם על צו מעצר נגד פעיל ימין

אריאל דנינו, תושב יצהר, יובא למעצר מנהלי של 4 חודשים • השר גלנט טען כי הדבר נעשה למען שמירה על ביטחון המדינה • סניגורו: "שב"כ ממשיך את הקונספציה ונלחם באחים במקום באוייב"

שר הביטחון, יואב גלנט, חתם היום (ראשון) על צו מעצר מנהלי, לתקופה של ארבעה חודשים, בכלא מגידו או כלא קציעות, לאריאל דנינו, תושב גבעת "קומי אורי" שביצהר ודמות פעילה ומוכרת ברשת.

חשבון הטוויטר של דנינו, אשר מנה 6,000 עוקבים, נחסם עי טוויטר יממה לאחר שהחלה המלחמה. בהחלטה להוציא לו צו מעצר מנהלי, נימק השר גלנט כי הדבר נעשה מטעמי ביטחון המדינה ו/או ביטחון הציבור.

צו מעצר מנהלי נגד פעיל הימין אריאל דנינו, צילום: ללא

הבוקר נחקר דנינו במשטרת מחוז ש"י ושוחרר למעצרו המנהלי. כאמור באחד מבתי הכלא הביטחוניים. יש לצייין כי נגד דנינו לא הוגש כתב אישום.

הוצאת צו מעצר מנהלי ללא ראיות ומשפט נחשב למהלך חריג למדי שנעשה כמעט תמיד כלפי מחבלים פלשתינאים וזוכה לביקורות קשות מצד ארגוני זכויות אדם. במקרים ספורים בעבר חתם שר הביטחון על צווי מעצר מנהליים ליהודים.

עו"ד נתי רום המייצג את דנינו מטעם ארגון חוננו מסר "מדינת ישראל נמצאת במלחמת השחרור השניה, ולצערנו שב"כ ממשיך את הקונספציה ונלחם באחים במקום באוייב, וממשיך לסמן את המתיישבים ביהודה ושומרון כמטרה במקום לפעול כנגד האוייב הנאצי הבא לכלותינו. צו המעצר הוצא תוך הטעיית בית המשפט ותוך דריסת החוק".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו