מקורב למוחמד דף ואחראי לשורת פיגועים רצחניים: חוסל מפקד בכיר בחמאס

תיסיר מבאשר אחראי בין היתר לפיגוע בעצמונה שבו נרצחו חמישה תלמידי ישיבה • כמו כן, היה מעורב בפיגוע החדירה לזיקים בצוק איתן • היא אחראי על גזרת צפון חאן יונס, שממנה נורו מאות רקטות ופצצות מרגמה לשטח ישראל מאז תחילה המלחמה

מאות מטריות צבאיות בעזה: תיעוד מתקיפות צה"ל בליל ה-25 באוקטובר // צילום: דובר צה"ל

אחראי לפיגועים רצחניים בשני העשורים האחרונים: כוחות הביטחון חיסלו את מפקד גזרת צפון חאן יונס של חמאס, תיסיר מבאשר. כך הודיעו הבוקר (רביעי) בהודעה משותפת צה"ל ושב"כ. 

על פי ההודעה, החיסול התאפשר באמצעות מידי מודיעיני של שב"כ שסופק לצה"ל. בעברו מבאשר, שימש כמפקד הכוח הימי של ארגון הטרור והחזיק במספר תפקידים במערך ייצור אמצעי לחימה. למבאשר ניסיון צבאי ופיקודי רב כמכווין פיגועים, והוא נחשב למקורב לבכירי ארגון הטרור, בדגש על מחמד דף, ראש הזרוע הצבאית.

רב-מרצחים. מג"ד בחמאס תיסיר מבאשר, שחוסל בחרבות ברזל,

מבאשר היה אחראי למספר פיגועים רצחניים כנגד חיילי צה"ל ואזרחי מדינת ישראל לאורך השנים, ביניהם הפיגוע במכינת "עצמונה" במרץ 2002, שבו נרצחו חמישה מתלמידי המכינה ונפצעו רבים נוספים.

כמו כן, בעקבות מידע מודיעני עולה כי הוא ייצר את חומר הנפץ שפוצץ את מנהרת התופת במוצב אורחאן ביוני 2004, שכתוצאה ממנו נהרג חייל צה"ל סמ"ר רועי ניסים ז"ל ונפצעו נוספים. בנוסף, מבשאר הכווין את הפיגוע במוצב ורד ביוני 2003, והיה מעורב בפיגוע החדירה לחופי זיקים במבצע "צוק איתן".

במהלך המלחמה, נורו כ-300 רקטות ופצצות מרגמה משטח צפון חאן יונס לעבר ישראל.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר