לוחמי חטיבת גולני מתכנסים בהמוניהם בשטחי הכינוס ומוכנים לאות פקודה: "רוצים להיכנס לעזה,לחסל את חמאס"

בחטיבה החומה, שספגה אבידות קשות במתקפת הפתע, מחכים בקוצר רוח לצאת לדרך ולהשמיד את האויב שרצח את חבריהם • "גבורת הנופלים מלווה אותנו בכל צעד"

כוחות גולני בעוטף עזה. צילום: אורן בן חקון

הדגלים הצהובים והירוקים מתנוססים בנקודות רבות ברחבי הארץ מאז 7 באוקטובר, אות כבוד לחטיבה החומה שספגה 71 חללים במתקפת הפתע של חמאס על יישובי עוטף עזה. הלוחמים שהופתעו לחמו בגבורה, מעטים מול רבים, והצילו חיי אדם. כעת עושים הלוחמים את ההכנות האחרונות למערכה הקרקעית ומחכים בקוצר רוח לצאת לדרך ולהשמיד את האויב שרצח את חבריהם לכוח.

הרמטכ״ל למפקדי חטיבת גולני: ״עזה צפופה, האויב מכין בה הרבה מאוד דברים - אבל אנחנו מכינים לו גם״ // דובר צה"ל

גדוד 13 וגדוד 51 של חטיבת גולני היו הראשונים שנתנו מענה למתקפה האכזרית של ארגון הטרור חמאס בבוקר שמחת תורה, והלוחמים ניהלו קרבות קשים ועיקשים מול מאות מחבלים בגזרת כיסופים ונחל עוז, נגד כל הסיכויים.

"נלחמנו במשך שעות"

נווה וגור, לוחמים בגדוד 51, היו במוצב כיסופים בעת המתקפה יחד עם חבריהם לפלוגה. "קמנו לאזעקות, אבל חשבנו שזו סתם עוד מערכה של טילים ושזה ייגמר. ואז הודיעו לנו שמחבלים פושטים על הקיבוץ. רצנו פנימה ונלחמנו במשך לא מעט זמן", מספר גור.

"המחבלים הגיעו מכל מקום, הקיפו את הקיבוץ וירו לעברנו. זה היה קרב לחיים ולמוות, בסדר כוח קטן מאוד לעומתם. על כל חייל שלנו היו חמישה מחבלים לפחות. קליעים שרקו לנו מעל הראש, זרקו לעברנו רימונים, ירו טילי אר.פי.ג'י".

"עשינו מה שמצופה מאיתנו". הקרב על מוצב סופה, צילום: דובר צה"ל

"היינו בקיבוץ במשך שבע שעות לבד, ולאחר מכן נלחמנו עוד כמה שעות עם כוחות נוספים", אומר נווה. "תמיד היו שמועות על פשיטה אפשרית, אבל אף אחד לא ציפה לסדר גודל כזה. נלחמנו במשך שעות, איתרנו מחבלים והוצאנו משפחות. עשינו מה שמצופה מאיתנו".

בלחימה נהרגו שניים מחבריהם, גיא בזק ותומר נגר. הלוחמים נלחמו נגד עשרות מחבלים והצליחו להציל לא מעט משפחות. לאחר מכן חברו לכוחות נוספים. בימים שלאחר מכן המשיכו את הלחימה, ונתקלו במחבלים פעמים רבות.

באופן מסורתי גולני היא חטיבה צפונית, אך הפעם העיניים של הלוחמים נשואות דרומה, לעבר עזה. בשבועות האחרונים הם מתאמנים באינטנסיביות ומכינים את עצמם למערכה קרקעית בלב עזה, נגד המחבלים הנאלחים שרצחו את חבריהם. הם לא יצאו הביתה מאז 7 באוקטובר, ואת כל מרצם הם משקיעים בהכנות לקרב.

"אנחנו רוצים להיכנס לעזה, להחזיר להם באבי אביהם, לחסל את חמאס, שהאיום הזה לא יהיה יותר", מבהיר נווה. "אנחנו רוצים להסתער קדימה, להיכנס כמה שיותר חזק ולחסל אותם. אין משהו יותר חשוב מזה כרגע".

"הפעם אנחנו אלה שנפתיע"

גור מסכים: "אנחנו מאוד דרוכים ומוכנים לכל משימה שייתנו לנו, לשם כך אנחנו מתאמנים. איבדנו חברים מאוד קרובים שישנו איתנו בחדרים, שהיו איתנו בפלוגה. ראינו איך הם נהרגו, ואנחנו רוצים לפגוע במחבלים שעשו את זה ובשולחיהם".

סא"ל תומר גרינברג, מפקד גדוד 13 בגולני, צילום: אורן כהן

המכה שחטפה גולני היא אחת הקשות ביותר בתולדות החטיבה, אך הלוחמים מסרבים לעצור ומתכוננים באינטנסיביות לקראת המערכה. לשם כך הם מתאמנים כבר ימים ארוכים, באימונים מיוחדים שמתאימים לפעילות הצפויה בעזה.

מפקד גדוד 13, סגן אלוף תומר גרינברג, מבהיר כי הם מוכנים היטב לקרב ועושים זאת לזכר הלוחמים שנפלו.

"גבורתם של נופלי גדוד 13 מלווה אותנו בכל צעד שנעשה", הוא מבהיר. "אנחנו נערכים לכניסה קרקעית לרצועה, עם אימונים מפרכים ועיבוד עצמי וקבוצתי, שלבסוף יכינו אותנו להילחם ולנצח. הפעם אנחנו אלה שנפתיע. נגיע בריכוז מאומץ, עם כל היכולות המתקדמות והסטנדרט הגבוה של הגדוד, ונהיה אלו שמנצחים!"

גם סגן אלוף מאיר אוחיון, מפקד גדוד 51, אומר כי הם עושים את כל ההכנות לקראת המערכה הצפויה.

"כשלושה שבועות עברו מאותו יום שבת רצחני שבו הגדוד לחם, הדף ועשה כמיטב יכולותיו לעמוד במשימה. בשעת המבחן ההיא לוחמי הגדוד הפגינו עוז ורוח לחימה יוצאת דופן. אנו מנצלים כל דקה לאימונים, ביחד כמסגרת וכיחיד. כל אחד מוציא את הכי טוב שבו. אנחנו לא שוכחים את הערכים שלנו, אנחנו בקרב על הבית. יהיה תמרון, וכשהוא יגיע - ננצח".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר