דיווח אמריקני: ממשל ביידן ייעץ לישראל לדחות את הכניסה הקרקעית

המטרה היא להרוויח זמן לשחרור חטופים נוספים • שני פקידים אמריקנים אמרו שהעצה לישראלים להתאפק עם הכניסה הקרקעית הועברה באמצעות שר ההגנה

ביידן ונתניהו. צילום: אבי אוחיון/לע"מ

בניו יורק טיימס מדווחים היום (שני) כי ממשל ביידן ייעץ לישראל לדחות את הכניסה הקרקעית, על מנת להרוויח זמן לנהל משא ומתן לשחרור החטופים ולאפשר כניסה של סיוע הומניטארי לפלשתיניים בעזה.

בנוסף, נכתב בדיווח כי גורמים אמריקנים רוצים יותר זמן להתכונן לתקיפה של אינטרסים אמריקנים באזור מצד איראן וקבוצות שמקבלות גיבוי מאיראן. דבר שעלול לקרות כאשר ישראל תחל בכניסה הקרקעית. 

היום ה-15 ללחימה: תיעוד היערכות כוחות צה״ל לכניסה הקרקעית. דובר צה"ל

האמריקנים עדיין תומכים בכניסה קרקעית של ישראל לעזה על מנת לחסל את חמאס. אך לאחר שחרור שתי האמריקניות, האמריקנים מציעים להרוויח עוד זמן כדי לשחרר את 212 החטופים, כך אומר הגורם.

מהבית הלבן נמסר כי ביידן שוחח עם רה"מ נתניהו בראשון בבוקר על ההתפחויות האחרונות. בנוסף, שוחח עם מנהיגי קנדה, צרפת, גרמניה, איטליה ובריטניה.

נתניהו ואוסטין לויד, בקריה בת"א, צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

שני פקידים אמריקנים אמרו שהעצה לישראלים להתאפק עם הכניסה הקרקעית באמצעות שר ההגנה לויד ג'יי אוסטין השלישי מכיוון שהפנטגון מסייע לייעץ לישראל לגבי פעולות צבאיות, כולל הפלישה הקרקעית.

לאוסטין היו שיחות כמעט יומיות עם עמיתו הישראלי, יואב גלנט, כדי לדון בעניינים מבצעיים, משלוחי נשק אמריקנים לישראל והיערכות צבא ארה"ב לאזור. הוא גם דיבר על חילוץ החטופים בראש סדר העדיפויות, אמר פקיד אמריקני אחד.

בדיווח נכתב גם כי מטעם ישראל ומטעמו של גלנט הכחישו שממשל ביידן לוחץ עליהם לדחות את הכניסה הקרקעית: "יש לנו דיאלוג קרוב עם הממשל האמריקני, והם אינם לוחצים עלינו בנושא הזה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר