ראש רח"ל הודיע: אשקלון היא העיר הבאה בה נאפשר רענון

יורם לרדו הכריז על הפעלת התכנית לפינוי ולרענון היישובים הקרובים לגדר הגבול עם עזה • כוחות צה"ל יפנו את האוכלוסיה מ-25 יישובים הנמצאים סמוך לרצועה • אלו שממוקמים במרחק 4-7 ק"מ יוכלו לצאת ל"התרעננות" - אותה תסבסד המדינה

פגיעה בבית בשדרות. 7 נפילות בתוך העיר, מתוכן 5 פגיעות ישירות. צילום: שמואל בוכריס

יורם לרדו, ראש הרשות לחירום לאומי (רח"ל), הודיע היום (שישי) על התכנית לפינוי ולרענון היישובים הקרובים לגדר הגבול עם עזה. במסגרתה, היישובים הממוקמים עד כ-4 קילומטרים מהרצועה, יפונו מתושביהם לגמרי. הרשויות הממוקמות במרחק של 4-7 ק"מ יצורפו לתכנית ״משב רוח" במסגרתה יוכלו לצאת מהיישובים לפרק זמן קצוב בשיפוי המדינה.

במסגרת תכנית מרחב בטוח, שתוחל באופן מיידי על היישובים הממוקמים בסמוך לרצועה, יפנו כוחות צה"ל את האוכלוסיה לאור הסיכון מיידי. מדובר ב-25 יישובים בדרום.

ראש עירית שדרות: "המקום פה מסוכן" // צילום: שמואל בוכריס

בערים כמו שדרות, שנמצאות במרחק 4-7 ק"מ מהגדר, מומלץ לאוכלוסייה לצאת להתרעננות. הם לא מפונים בהוראה אך המדינה מאפשרת להם להתרענן בשיפוי מדינתי. זו פעם רביעית שמפעילים את המתכונת הזו במסגרתה הרשות המקומית מנהלת את יציאת תושביה למתקני האירוח.

התכנית הופעלה אתמול על שדרות לאורך השבוע הקרוב. ברח"ל שוקלים להפעיל אותה בקרוב גם על העיר אשקלון.

ירוטים מעל העיר אשקלון, צילום: רויטרס

עלות התקציבית של השיפוי היא 320 שקלים לאדם ליום ויש מכפלות בהתאם לכמויות המתפנים.עבור המפונים בטווח 0-4 ק"מ עלות הפיצוי גבוהה יותר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר