נפצע קשה בצוק איתן והדליק משואה ביום העצמאות: אל"מ רועי לוי נהרג בקרבות בעוטף עזה

היחידה הממדית שעליה פיקד לוי הוקפצה לטפל בחדירה לקיבוץ רעים, שם חוסלו עשרה מחבלים • רועי בעל עבר צבאי מפואר, ובין היתר פיקד על יחידת אגוז ועל גדוד הדס בבה"ד 1

סגן אלוף רועי לוי, נבחר להדליק את משואת צה"ל // צילום: דובר צה"ל

גדל בירושלים, פיקד על יחידות עילית והשתתף במבצעים רבים: אל"מ רועי לוי הוא אחד ההרוגים בקרבות הקשים עם המחבלים שחדרו אתמול מעזה לשטח ישראל, כך הותר לפרסום הבוקר (ראשון).

אתמול בשעות הבוקר, סמוך לדיווחים שהתקבלו על הימצאותם של מחבלים בקיבוץ רעים, הוקפצה היחידה הרב ממדית לאזור וחתרה למגע בהובלת מפקדה, אל"מ רועי לוי.

רועי, בן 44, הוביל את צוותו בגבורה ובאומץ, חתר למגע ונכנס ראשון לקרב בקיבוץ רעים, על מנת להציל אזרחים אשר היו נצורים בביתם. בהיתקלות זו חוסלו כעשרה מחבלים.

חיילי צה"ל בקרבות בשטח ישראל, צילום: אורן בן חקון

בעברו הצבאי המפואר, רועי פיקד על סיירת גולני במבצע ״צוק איתן״ ונפצע במהלכו אנושות בקרב בסג׳עייה, לאחר שטיל נ״ט פגע בבית מחבלים שאליו נכנס, והמבנה קרס עליהם. בהמשך, לאחר תקופת שיקום, פיקד על גדוד הדס בבה"ד 1. רוח הלחימה שבו ותחושת השליחות היו חזקים מהכל ולוי חזר לגולני, הפעם לפקד על יחידת העילית ״אגוז״. 

אל"מ רועי לוי, צילום: דוצ

לאחר מכן, שימש כמח״ט עוצבת ברעם, ובמהלך תפקידו נוטרלו מנהרות הדגל של חיזבאללה במבצע "מגן צפוני". לוי פיקד על מרכז האימונים באש במל״י ולפני כחודשיים וחצי החל את תפקידו כמפקד היחידה הרב מימדית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר