גבורת לוחמי דובדבן: אור נהרג בהיתקלות בכפר עזה – כשלחם לצד אחיינו

סרן אור יוסף רן נתקל עם לוחמיו במחבלים בכפר עזה • "בשעות הראשונות הם לחמו כמעט לבד, הבן שלי פינה אותו, אור נהרג לו בידיים", מספרת מיקה, אחותו • בשנה האחרונה פעלו לוחמי דובדבן באינטנסיביות ביו"ש: "היה מפחיד, אבל לא הייתה לנו פריווילגיה להתעסק בזה, כך חונכנו, כך אנחנו חיים"

אבל כבד ירד על חוות גבעת עולם כשנודע שסרן אור יוסף רן, בנו של אברי רן, ממובילי ההתיישבות בשומרון, נפל בקרב עם מחבלים בכפר עזה, שם עדיין מתחוללת לחימה הבוקר (ראשון). המשפחה בת עשרת האחים והאחיות התכנסה בחווה, באבל על הבן שנהרג, ועל האחיין שעדיין נמצא בלחימה בעוטף עזה.

מחבלים בעוטף עזה// פיליפ לפטונוב

"אור החל את דרכו ביחידת הניוד ולפני מספר שנים עבר להקים את יחידת הניוד של דובדבן. הוא פיקד על פלגת הניוד עד יומו האחרון", מספרת מיקה, אחותו.

בשנה וחצי האחרונות, בשל גל הטרור ביו"ש, פעלו לוחמי דובדבן באופן אינטנסיבי ביותר תוך סכנת חיים. "הם עבדו באינטנסיביות יוצאת דופן כל הזמן. היה מפחיד, אבל לא הייתה לנו פריווילגיה להתעסק בזה. זה מה שעושים, כך חונכנו, כך אנחנו חיים".

כשהחלה הפלישה של המחבלים לעוטף עזה אתמול בבוקר, היו לוחמי דובדבן בין הראשונים בשטח. אור הגיע עם לוחמיו לכפר עזה והחל לנהל לחימה מול האויב. "הם הגיעו בשעות הבוקר המוקדמות, סביב השעה שמונה, ולחמו כל היום, בשעות הראשונות כמעט לבד".

בסביבות השעה אחת בצהריים החליטה מיקה לשלוח לו הודעה, בין היתר מכיוון שבנה גם הוא לוחם ביחידה. "מכיוון שהבן שלי הוא פקוד שלו והיה איתו כל הזמן, לא התאפקתי ושלחתי לו הודעה. הוא כתב לי רק 'תקינים'. זה היה רגעים לפני שנהרג".

זמן קצר לאחר שליחת ההודעה נתקלו הלוחמים במחבלים בכפר עזה שירו לעברם טיל אר פי ג'י. "הם היו חייבים לרדת מרכבי הזאב בגלל הפגיעה. ברגע שהם ירדו הם חטפו צרורות. אח שלי נהרג במקום". אחיינו של אור – בנה של מיקה, היה זה שפינה אותו מהמקום. "הבן שלי פינה אותו, אור נהרג לו בידיים".

שדרות ביום השני ללחימה, צילום: נטע בר
חייל צה"ל מפונה לטיפול בביה"ח, אתמול, צילום: רויטרס
פלשתינים עם טנק ישראלי ליד גדר ההפרדה, צילום: איי.אף.פי.

מיקה מספרת כי פגשה את אחיה לפני פחות משבוע. "היה יום משפחות ביחידת הניוד ביום שני וכולנו היינו שם". היא מספרת על אחיה כי "הוא היה אור, כמו השם שלו. היה האור של המון אנשים, חברים וחברות, משפחה, אני חושבת שאין הרבה אנשים שכולם אוהבם אותם ושמחים בהם כך. עם כל האינטנסיביות של מה שהוא עשה, הוא לא שכח את המשפחה ואת החברים. הוא ידע לחיות. אהב מאוד את השטח, היה אופנוען מוכשר שהכיר כל שביל בארץ".

בנה של מיקה עדיין נמצא בעוטף עזה, בלחימה מול מחבלים. "הוא עוד לא יצא. האירוע עדיין לא הסתיים והם עדיין שם. אני מקווה שהוא יגיע".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן נמצא בבית המשפחה ואמר: "אובדן כבד בשומרון. אור יוסף, בן למשפחה שהיא משפחה מיתולוגית, שרונה ואברי רן, ממייסדי הגבעות ההתיישבות הצעירה והחוות, אור גדל בגבעות עולם, היה קצין מצטיין בסיירת דובדבן שזכה לאותות הערכה רבים. אין בפינו נחמה. נצח ישראל לא ישקר. ההתיישבות בשומרון תעמוד בראש זקוף במתקפה הזו. לצד עם ישראל כולו. אנחנו מחבקים את המשפחה ונלווה אותה בכל שיידרש".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר