מלחמה גם על ההסברה: שרי הממשלה נתבקשו להפיץ מסרים של הרגעה ועוצמה

המסר המרכזי: "ישראל תגיב בעוצמה רבה על מתקפת הטרור הנפשעת של חמאס מעזה, נפעל בכל האמצעים כדי להגן על אזרחינו ולבסס שקט, בטחון ויציבות באזור"

ישיבת ממשלה. צילום: עמית שאבי

במקביל ללחימה בשטח, נערכים בממשלת ישראל גם לקרב גם על התודעה. מטה ההסברה הלאומי העביר לשרי הממשלה רשימת מסרים שאותם יפיצו בכלי התקשורת וברשתות החברתיות בנסיון להעלות את הבטחון של התושבים וגם במטרה להפגין עוצמה כלפיי חוץ.

המסר המרכזי: "ישראל תגיב בעוצמה רבה על מתקפת הטרור הנפשעת של חמאס מעזה, נפעל בכל האמצעים כדי להגן על אזרחינו ולבסס שקט, בטחון ויציבות באזור".

כמו כן, התבקשו השרים להפציץ את הדברים הבאים:

1. חמאס ישא בתוצאות מעשיו - מתקפת טרור משולבת של ארגון הטרור חמאס על אזרחי ישראל, בשעות הבוקר פתח הארגון במתקפת טרור יזומה מרצועת עזה הכוללת ירי נרחב וחדירות רצחניות של עשרות מחבלים לישובי ישראל. נדע להכניע את הטרור בעוצמה משמעותית, אף אחד מהגורמים האחראים לכך לא יהיה חסין מידו הארוכה של צהל.

2. אף מדינה בעולם לא היתה עוברת בשתיקה על פעילות יזומה ומתוכננת של מחבלים כנגד אזרחים וירי של מאות רקטות לעבר עריה תוך פגיעה נפשעת באזרחיה.

3. בשל המצב - צה"ל הכריז על מצב "כוננות מלחמה" וגיוס מילואים, מצב מיוחד בעורף הוכרז מגוש דן דרומה. כוחות הביטחון הוקפצו לדרום ופועלים להגן על תושבי מדינת ישראל.

4. עומד מולנו ארגון טרור שפעל ופועל במטרה לפגוע בחפים מפשע ושיטת פעולתו היא פשע מלחמה כפול: חדירה לישובים במטרה לפגוע באזרחים וירי על אוכלוסיה אזרחית תוך שימוש בתושבי עזה כמגנים אנושיים. בתי ספר ומתקנים אזרחיים הפכו למחסה לעמדות שיגור.

5. יחד ננצח - אזרחי ישראל מתבקשים לאחריות ואורך רוח במהלך ימי הלחימה, הישמעות להנחיות פיקוד העורף מצילה חיים. האיתנות האזרחית היא מרכיב משמעותי במרחב הפעולה המבצעי.

6. יש להקשיב להנחיות כוחות הבטחון בשטח ולהקפיד על הנחיות והגבלות ההתגוננות של פיקוד העורף - מידע מעודכן ומלא ניתן למצוא בפורטל החירום הלאומי.

7. פעילות משרדי הממשלה - משרדי הממשלה פתחו מוקדי סיוע ותיגברו מוקדי שירות לאזרח.

8. הפצת מידע ברשתות - המנעו מהפצת תמונות וסרטונים מזירות האירועים ומהפצת מידע כוזב - החמאס מפעיל תעמולה משמעותית ברשתות על מנת לייצר הישגי תודעה, יש להמנע מלהפיץ מידע ברשת ולצרוך מידע ממקורות רשמיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר