שב"כ חושף: ארבעה ערבים-ישראליים הואשמו בשיתוף פעולה עם חיזבאללה

בפשיטה של לוחמי שב"כ, ימ"מ ומג״ב על מתחם מגורים בלוד נתפסו הארבעה • ברשות הנאשמים אותרו שני מטעני חבלה מתוצרת איראנית ואמל"ח רב • גורם בכיר בשב"כ: " איראן וחיזבאללה מנסות לנצל את אזרחי ישראל הערבים"

ארבעת העצורים

הותר לפרסום כי במסגרת פעילות משותפת של שב"כ, משטרת ישראל וצה״ל, נעצרו במהלך חודש יולי מספר אזרחים ערבים-ישראלים, תושבי כפר קאסם, בחשד לקבלת אמל"ח רב ואיכותי. ברשותם אותרו שני מטעני חבלה מתוצרת איראנית ואמל"ח רב. היום (חמישי) הוגשו כנגד ארבעה כתבי אישום בפני ביהמ״ש המחוזי (מרכז) באשמת עבירות נשק.

הנאשמים הם גלאל חרסא, תושב כפר קאסם, בן 28, אחמד עיסא, תושב כפר קאסם, בן 30, מוחמד עיסא, תושב כפר קאסם, בן 39 ונוח עאסם, תושב לוד בן 30.

בפשיטה של לוחמי שב"כ, ימ"מ ומג״ב על מתחם מגורים בלוד אותרו אזרחים ישראלים נוספים שהתכוונו להשתמש באחד מהמטענים האמורים, למטרות פליליות.

מהחקירה בשב"כ עלה כי חיזבאללה פעל לגיוס והפעלה של תשתית מבריחים בישראל לטובת קליטת אמל"ח חריג והפצתם לגורמים שונים, בהם גורמים פליליים.

האמל"ח שנתפס אצל הנאשמים, צילום: דוברות שב"כ

גורם בכיר בשב״כ: "פרשיה זו ממחישה פעם נוספת את המאמצים של גורמי טרור מחיזבאללה ומאיראן לנצל את אזרחי ישראל הערבים לפעילות ביטחונית כנגד המדינה. כמו כן עלה בחקירה כי התפר בין הביטחוני לפלילי הינו דק ביותר".

מהשבכ נמסר: "שירות הביטחון הכללי ימשיך לפעול בנחישות לאיתור וסיכול של כל כוונה להחדיר אמל"ח מצד איראן וחזבאללה וינקוט את כל האמצעים העומדים לרשותו על מנת לסכל פעילות המסכנת את ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה וימצה את הדין עם הגורמים המעורבים. פרשיה זו מביאה לידי ביטוי את העיסוק הגובר של שב״כ בתחום האמל״ח וזליגתו הן לתחום הביטחוני והן הפלילי. השירות ימשיך הרחבת עיסוקו בתחום זה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר