לאחר מטח רקטות לילי: צבע אדום נוסף נשמע בשדרות ובעוטף עזה; צה"ל תקף ברצועה

אזעקות נשמעו בגבים, מכללת ספיר, שדרות, איבים, ניר עם • הלילה: 9 רקטות שוגרו מרצועת עזה לשטח ישראל, רובן יורטו על ידי כיפת ברזל או נפלו בשטח פתוח • צה"ל תקף שני אתרים לייצור ולאחסון אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס

עשן ברצועת עזה (ארכיון), צילום: אי.פי.איי

מתיחות ביטחונית בשלל הגזרות: אזעקות צבע אדום נשמעו הבוקר (רביעי) בשדרות ובעוטף עזה. במקביל, הלילה שוגרו 9 רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל, 8 מהן יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל או נפלו בשטח פתוח. צה"ל תקף שני אתרים לייצור ולאחסון אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס.

"מטוסי קרב תקפו מתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה, ששימש כמחנה אימונים לפעילי הארגון", נמסר מדובר צה"ל. "כמו כן, טנקים של צה״ל תקפו עמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס בגבול רצועת עזה".

פגיעת רקטה במפעל בשדרות // קרדיט: החדשות החמות

שיגור רקטות מרצועת עזה לישראל, ארכיון // צילום: אי.אף.פי,

כאמור, במהלך הלילה נשמעו התרעות צבע אדום בעוטף עזה ובשדרות. בין היתר הופעלה התרעה במכללת ספיר ובקיבוצים גבים וארז שבמועצה האזורית שער הנגב. 

פגיעת רקטה במפעל בשדרות // החדשות החמות

עיריית שדרות דיווחה כי הרקטה שלא יורטה פגעה במפעל באזור תעשייה סמוך לעיר וגרמה "לנזק קל". בנוסף דווח כי עד כה לא ידוע על נפגעים.

ירי רקטות (ארכיון)צילום: AP, צילום: AP

שתי זרועות צבאיות של ארגוני טרור לקחו אחריות על ירי לישראל במהלך הלילה: חטיבות ההתנגדות הלאומית של החזית הדמוקרטית וגדודי סלאח א-דין של ועדות ההתנגדות.

בהמשך לכך, חבר הלשכה המדינית בחזית הדמוקרטית אמר הבוקר כי "ממשלת נתניהו שואפת דרך ההתקפות האלה לצאת מהמשבר הפנימי שלה. לא נרשה לכיבוש להשיג משוואה של בידוד (הפרדת זירות - ש"ק). אם הכיבוש לא יקרא את המסר של ההתנגדות היום, אז כל האופציות פתוחות במצב של המשך ההתקפות על ירושלים". בה בעת, דובר ועדות ההתנגדות מסר כי "אם האויב לא יהיה מודע לטבע המסר ששלחה ההתנגדות מעזה, אז מסרים אחרים יגיעו אליו בשעות הקרובות. התוקפנות הזו לא תעבור ללא מחיר".

במהלך הלילה מסר דובר חמאס כי מה שישראל ביצעה בהר הבית הוא "פשע נתעב וחלק מהמלחמה הדתית על מסגד אל-אקצא. לא נרשה לתוכניות הכיבוש במסגד לעבור. אנחנו קוראים לעמנו לגבות מחיר מהכיבוש על הפשע הזה".

דובר חמאס חאזם קאסם מסר לרשת אל-מיאדין כי "התקיפה על עזה היא ניסיון כושל למנוע מרצועת עזה לתמוך באנשינו בירושלים ובגדה ובכל האמצעים. עמנו וההתנגדות שלו בעזה ובכל פלשתין ימשיכו להיות חרב ירושלים והשריון שלה. התקיפה לא מאיימת עלינו".

מדובר צה"ל נמסר: "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה והוא זה שישלם את מחיר ההפרות הביטחונית נגד מדינת ישראל".

בתוך כך, חייל צה"ל נפצע הלילה מירי בבית אומר שבאזור חברון, במהלך הפרות סדר אלימות שהתרחשו במקום. הלוחם קיבל טיפול רפואי בשטח ופונה להמשך קבלת טיפול בבית חולים שערי צדק. משפחתו עודכנה. כוחות צה"ל סורקים במרחב אחר חשודים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר