ראש אמ"ן: "איראן מנסה ללבות את השטח ולהוביל להתלקחות"

אלוף אהרון חליוה השתתף בטקס סיום קורס קמ״נים ודיבר גם על המחלוקות בעם: "הדי המחלוקת הגיעו עד שערי אמ"ן, ועלינו להיות מעל כל ויכוח" • על האיומים נגד ישראל: "אנחנו פועלים ללא לאות בימים ובעיקר בלילות לסכל סכנות"

מינוי שלא קשור אליו. חליוה, צילום: גדעון מרקוביץ

ראש אגף המודיעין, אלוף אהרון חליוה, השתתף היום (שני) בטקס סיום קורס קמ״נים ודיבר על המחלוקות בעם ועל האיומים מאיראן, כאשר רק היום, כלי טיס בלתי מזוהה יורט על ידי מטוס קרב מעל שמי רצועת עזה. אתמול, מל"ט, שעל פי ההערכות מתוצרת איראן, חדר לשטח ישראל מסוריה ויורט.

"אלה ימים של ריבוי מחלוקות בעם ישראל. הדי המחלוקת הגיעו עד שערי אמ"ן וצה"ל ובאו עד פתחו של קורס הקצינים. עיני הצוערים היו נשואות אל דרג הפיקוד, סגל ההדרכה המסור והמצוין ואליי. הבהרנו בצורה ברורה - ערכי צה"ל, רוח צה"ל, הם לבדם משמשים לנו מצפן. כך היה. כך כעת. כך יהיה גם בעתיד לבוא. צה"ל חייב להישאר צבא העם. צבא ערכי, ממלכתי, מקצועי, חף מכול שיקול זר, שנמצא מעל כול ויכוח ומעבר לכול מחלוקת".

דובר צה"ל

על האיומים מכל החזיתות, אמר: "מבקשי רעתנו, והם לא מעטים, לא נחים גם בימים האלה. איראן, על שלוחותיה הרבות, מנסה ללבות את השטח ולהוביל להתלקחות. על אויבינו, הרחוקים והקרובים לדעת, אנחנו ערים, נחושים וחזקים. אמ"ן עוקב וקשוב למזימותיהם. ואנחנו פועלים ללא לאות בימים ובעיקר בלילות לסכל סכנות.

גבול לבנון (ארכיון), צילום: אייל מרגולין/ג'יני

"ריבוי האיומים והזירות מחייב אותנו לשמור מכול משמר על הלכידות בתוך צה"ל. הדבר הוא בנפשנו. רק כך יוכל צה"ל לשמור על חוסנו, להמשיך לממש את ייעודו ככוח המגן של מדינת ישראל ולחתור אל הניצחון".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר