בכל זאת מגיע לקריה: אייל זמיר ימונה למנכ"ל משרד הביטחון

השר יואב גלנט החליט כי האלוף (מיל'), שלא קיבל את תפקיד הרמטכ"ל, יחליף את אמיר אשל • זמיר, ששירת במשך 38 שנים בצה"ל: "נפעל בשיתוף פעולה לחיזוק עוצמתו של צה״ל, ארגוני הביטחון, התעשייה והחברה הישראלית"

אלוף (מיל') אייל זמיר (ארכיון), צילום: יוסי זליגר

לא קיבל את תפקיד הרמטכ"ל, אבל בכל זאת יהיה בקריה: שר הביטחון יואב גלנט החליט היום (שני) למנות את האלוף (מיל') אייל זמיר למנכ"ל משרד הביטחון. הוא יחליף בתפקיד את אמיר אשל, ששימש כמנכ"ל בימי שר הביטחון לשעבר בני גנץ. כזכור, זמיר היה מועמד לתפקיד הרמטכ"ל, אך לבסוף נבחר אלוף הרצי הלוי.

זמיר ייכנס לתפקידו בשבועות הקרובים בתום הליך חפיפה מסודר עם המנכ״ל היוצא אלוף (מיל׳) אמיר אשל ולאחר השלמת הליך המינוי ואישורו בממשלה.

אייל זמיר (57), שירת במשך 38 שנים בצה״ל במגוון תפקידי לחימה ופיקוד בכירים. הוא בוגר הפנימיה הצבאית לפיקוד והחל את דרכו בחיל השריון, שם ביצע שורת תפקידי פיקוד כלוחם וקצין בתקופת האניתיפאדה הראשונה והשנייה ובלחימה ברצועת הביטחון בדרום לבנון.

חילופי גברי בצמרת המשרד. בני גנץ ויואב גלנט בטקס חילופי השרים לצד המנכ"ל היוצא אמיר אשל,

בין היתר, במהלך שירותו שימש כמפקד חטיבת שריון במילואים במסגרתה פיקד על כיבוש העיר ג’נין במבצע ״חומת מגן״, מפקד חטיבת שריון 7, כמפקד אוגדת המילואים 143, וכן כמפקד האוגדה הסדירה 36.

בהמשך, שימש כראש מטה זרוע היבשה, בשנים 2012-2015 שימש כמזכירו הצבאי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר מכן שימש כמפקד פיקוד הדרום שם הוביל את המערכה לסיכול המנהרות ההתקפיות החודרות מרצועת עזה לשטח מדינת ישראל ואת ההתמודדות נגד הפגנות הטרור בגדר המערכת שהחלו באפריל 2018.

"הצטיין בכל תפקידיו"

בשנים 2018-2021 שירת כסגן הרמטכ"ל תחת הרמטכ״ל אביב כוכבי. בתקופה זו, ריכז את עבודת המטה למימוש התכנית הרב שנתית ״תנופה״ וניהל את כלל הסיוע הצבאי למגזר האזרחי בתקופת מגיפת הקורונה ובמהלך מבצע ״שומר חומות״.

זמיר, בעל תואר ראשון מאוניברסיטת תל אביב במדעי המדינה, תואר שני בביטחון לאומי ומדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה ובוגר הקורס לניהול (GMP- General Management Program) מאוניברסיטת וורטון בפילדלפיה.

האלוף אייל זמיר עם האלוף הרצי הלוי (ארכיון), צילום: יוסי-זליגר

שר הביטחון, יואב גלנט: "זמיר הוא מן המפקדים הטובים ביותר שצמחו בצה״ל בדור האחרון, מסלול שירותו מרשים והוא הצטיין בכל תפקידיו. היכרותי עם אייל היא ארוכת שנים, הכרתי מפקד מצטיין ומנהל איכותי - אמיץ, קר רוח, מקצועי וטוב מזג. אני משוכנע כי היכרותו עם המערכת הביטחונית על כל רבדיה תאפשר לו השתלבות מהירה בתפקיד".

במקביל, גלנט הודה למנכ"ל היוצא אמיר אשל: "לאמיר זכויות רבות לאור תרומתו הייחודית ורבת השנים לביטחון מדינת ישראל. אמיר אשל ביצע את תפקידו כמנכ״ל משרד הביטחון במקצועיות ובמסירות והוא ראוי לתודה ולהערכה עמוקה על הישגיו ופעולתו לקידום מערכת הבטחון על כל רבדיה".

שר הביטחון, גלנט, צילום: אורן בן חקון

המנכ״ל המיועד, אלוף (מיל׳) אייל זמיר: "מצפה לעבוד עם עובדי משרד הביטחון, שמהיכרותי רבת השנים עימם, הינם אנשי מקצוע מסורים וחדורי תחושת שליחות. מברך את אמיר אשל, מנכ״ל המשרד המכהן על תרומתו לביטחון ישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר