פיגוע משולב סמוך לאריאל: שלושה נרצחים, פצועים אנוש וקשה

אחד ההרוגים - תמיר אביחי, בן 50 מקריית נטפים • המחבל דקר אזרחים בתחנת דלק, גנב רכב, התנגש במכוון ברכבים - וחוסל על ידי כוחות הביטחון בכביש 5 • ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו: "מתפלל לשלום הפצועים" • ח"כ איתמר בן גביר: "נעשה הכל כדי למגר את הטרור ולהחזיר את הביטחון לאזרחי מדינת ישראל"

רגעי חיסול המחבל בפיגוע באריאל

שלושה נרצחים ושלושה פצועים באורח אנוש וקשה היום (שלישי) בפיגוע משולב סמוך לאריאל. אחד הנרצחים בפיגו הוא תמיר אביחי, בן 50, מקריית נטפים. המחבל, מוחמד מוראד סוף, בן 18, תושב כפר חארס, עבד באזור התעשייה ברקן עם היתר עבודה.

זירת האירוע סמוך לאריאל, צילום: דוברות זק״א

המחבל הגיע לאזור העבודה כמידי בוקר, ירד מרכב והלך רגלית אל עבר שער הכניסה של מקום העבודה. בשער הכניסה הוא החל לדקור את אחד המאבטחים האזרחיים. המאבטח שנדקר היה מחוץ לבוטקה. המאבטח השני ככל הנראה שהה בתוך הבוטקה, יצא ממנו ובתגובה ביצע ירי לאוויר בלבד. המאבטח הוא אחד הפצועים אבל לא אחד ההרוגים.

לאחר מכן, המחבל רץ לעבר תחנת דלק שנמצאת במרחק 60 מטרים מהבוטקה. עם אותו הסכין הוא המשיך את מסע ההרג. שם הוא דקר למוות שני אזרחים שהיו במרחב תחנת הדלק שהיו באמצע תדלוק ומילוי אוויר. לאחר מכן הוא המשיך לבעל רכב "ברלינגו" ופצע אותו, לקח לו את הרכב, עלה על כביש 5, המשיך לזירה שנייה, שם התנגש ברכב שעמד בצד הציר וכך הוא הרג במקום את האזרח השלישי.

זירות הפיגוע שבהן עבר המחבל סמוך לאריאל ולאורך כביש 5, צילום: ללא

לאחר מכן, הרכב שלו היה מושבת, ואחד האזרחים שראה את הפגיעה בין הרכבים שנהג ברכב ב-אמ- וו הלך לעזור לנהג שנפצע, בזמן הזה המחבל החליף רכב ועלה על רכבו.

עם הב-אמ-וו הוא המשיך אל עבר המחסום של חוצה שומרון על ציר 5. כשהוא הגיע למחסום הוא הבין ששם הוא ייעצר ולכן הוא עשה פרסה ונסע נגד כיוון התנועה, הוא נסע ממערב למזרח, כשהוא חוזר ממש לזירה הקודמת, שם הוא התנגש שוב ברכבים, היה פקק אז הוא יצא מהרכב והתחיל לברוח, בשלב הזה ירו בו אזרחים, חייל בחופשה ולוחם שהיה במשימה. הלוחם הוא זה שבסוף נטרל אותו. אותו מחבל בעצם נוטרל באותה זירת פיגוע השנייה.

כוחות ההצלה מטפלים באחד הפצועים בזירת הפיגוע, צילום: איחוד הצלה סניף אריאל

הפצועים טופלו במקום על ידי כוחות ההצלה, והועברו להמשך טיפול בבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

אלן פוס, חובש איחוד הצלה, מסר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בשני פצועים אנוש וקשה כתוצאה מדקירות. ביצעתי החייאה על אחד מהם (נהג רכב) ולאחר מכן הוא פונה בניידת טיפול נמרץ של צה"ל במצב אנוש לבית החולים. בזמן ההחייאה שביצעתי על הפצוע נמסר לי כי הפצוע הנוסף פונה אף הוא מהזירה במצב קשה. עוברי אורח סיפרו לנו כי המחבל ברח מהזירה".

חובשת רפואת חירום במד"א, אודליה שחף, סיפרה: "הייתי בדרך והבחנתי במה שנראה כמו תאונת דרכים. ראיתי פצוע שוכב על הכביש ומיד ניגשתי אליו ובזמן שהתחלתי לטפל בו שמעתי צעקות 'מחבל מחבל' ורואה גבר רץ עם סכין רץ לכיוון שלנו. התחלנו לברוח ואנשים שלפו אקדחים. הוא הספיק לדקור גבר כבן 35 ונפגע. ניגשתי לפצוע שנדקר באורח קשה ועצרתי לו את הדימום ומהר מאוד הגיעו כוחות גדולים נוספים שלנו למקום וטיפול בנפגעים".

המחבל מוחמד מוראד סוף, בן 19 מכפר חוראס,

ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד, אמר: "אזרחי ישראל קמו היום לבוקר קשה וכואב. מחבל נתעב ביצע פיגוע טרור קשה באריאל. בשם ממשלת ישראל ומדינת ישראל אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה לפצועים.

"אנחנו נלחמים בטרור ללא הפוגה ובמלוא העוצמה של צה"ל, שב"כ וכל זרועות הביטחון. הצלחנו בתקופה האחרונה לפרק תשתיות והתארגנויות רחבות, אבל את המלחמה הזו עלינו לנהל בכל יום מחדש. כוחות הביטחון שלנו פועלים סביב השעון כדי לשמור על אזרחי ישראל ולפגוע בתשתיות הטרור בכל מקום ובכל זמן".

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו: "מתפלל לשלום הפצועים בפיגוע הקשה באריאל ומחזק את כוחות הביטחון שפועלים בשטח".

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, אמר: "הטרור הוא לא גזירת גורל, ואנחנו נעשה הכל כדי למגר אותו ולהחזיר את הביטחון לאזרחי מדינת ישראל. בשעה קשה זו אני נושא תפילה יחד עם כל עם ישראל לשלומם והחלמתם של הפצועים בפיגוע".

יו״ר הציונות הדתית, ח״כ בצלאל סמוטריץ׳, אמר: "כבר ביומה הראשון של הכנסת החדשה אנחנו מקבלים תזכורת כואבת לנושא הכי חשוב ודחוף שעל שולחננו. חייבים להחזיר את הביטחון לכל אזרחי ישראל ולהחזיר את ההרתעה שנשחקה.
‏מאחל החלמה מהירה ורפואה שלמה לפצועים בפיגועים באריאל".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אמר: "פיגוע זה הוא תוצאה ברורה של אובדן המשילות ואובדן ההרתעה של הממשלה היוצאת, הממשלה הנכנסת חייבת להתנהל כממשלה לאומית וחייבת להפוך את המשוואה. מי שעומד מאחורי גל הטרור הזה ומממן אותו הוא המחבל בחליפה אבו מאזן. ממשלת ישראל חייבת לשים אותו כיעד בטחוני. מי שעומדת מאחורי גל הטרור הזה היא הרשות הפלשתינית, לא כל מיני ארסים מקומיים.

זירת הדקירה בתחנת הדלק, צילום: TPS

"עד שממשלת ישראל לא תשנה את המשוואה הפיגועים לא ייפסקו. זו אחריות הממשלה הנכנסת להחזיר את הכבוד הלאומי וזה מה שימנע את פיגועי הטרור. תושבי ישראל והשומרון ינצחו את הברברים מהרשות הפלשתינית. אנחנו דורשים מהממשלה הנכנסת להפוך את המשוואה ולהחזיר את ההרתעה".

דובר חמאס, עבד אל-לטיף אל-קנוע, בירך על הפיגוע ליד אריאל: "פעולת הדקירה בהתנחלות שמכונה אריאל מוכיחה את יכולת עמנו להמשיך במהפכה שלו ובהגנה על מסגד אל-אקצא מהפלישות היומיות. התוקפנות המתמשכת על עמנו והפלישה היומית לאל-אקצא תתקבל בהרחבת פעולות ההתנגדות. הפעולה ההירואית היא הוכחה לכישלון הכיבוש הציוני וכוחות הביטחון שלו להרוג את רוח ההתנגדות. אנחנו מצדיעים לצעירים בגדה המערבית שממשיכים להכות את האויב".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר