הפרקליטות טעתה בבקשת העונש - המחבל נשלח לכלא לשלוש שנים בלבד

פארס ג'באר יידה מטווח אפס אבנים ובקבוקי תבערה לעבר אוטובוס מלא נוסעים, במהלך מבצע שומר החומות • השופטת דנה לקח כהן: "שקלתי את היעדר עברו הפלילי ואת נסיבותיו האישיות"

מהומות בחיפה בזמן מבצע שומר החומות (ארכיון), צילום: מישל דוט קום

ביקשה עונש קל מדי: הפרקליטות הודתה כי טעתה לגבי מחבל שיידה אבנים ובקבוקי תבערה על אוטובוס במהלך מבצע שומר החומות.

שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים דנה לקח כהן גזרה על המחבל שלוש שנות מאסר בפועל בלבד. "שקלתי את נסיבותיו האישיות של הנאשם, שפרנס את משפחתו והיה על סף נישואים לארוסתו טרם מעצרו", כתבה השופטת.

השופטת דנה לקח כהן,

במאי 2021, פארס ג'באר נפגש בשער הפרחים שבירושלים עם שלושה אחרים, שתכננו לתקוף אוטובוס של אגד שבו היו נוסעים יהודים באמצעות אבנים ובקבוקי תבערה. כשהאוטובוס הגיע למקום, הנהג זיהה את אשר עתיד להתרחש, והורה לנוסעים להשתטח על רצפת האוטובוס. אז החלו ג'באר וחבריו ליידות אבנים ובקבוקי תבערה באוטובוס ופגעו בו, אך לא הצליחו לפצוע את נוסעיו.

ג'באר נעצר ונחקר, והפרקליטות הגישה נגדו כתב אישום במסגרת הסדר טיעון שבו הודה בארבע עבירות שונות של פעילות טרור. שירות המבחן קבע כי ג'באר מסרב להביע צער וחרטה, אך בדיון בבית המשפט הוא הביע חרטה בפני השופטת.

"עונש מקל ביחס לנסיבות"

הפרקליטות טענה בפני השופטת כי יש לגזור עליו עונש מאסר בפועל של שלוש עד חמש שנים, ונימקה זאת בכך שהנסיבות מתאימות לכתב אישום אחר שקיבל גזר דין דומה. רק מאוחר יותר הפרקליטות הודיעה לשופטת כי טעתה, וטענה כי מדובר "בעונש מקל מדי ביחס לנסיבות".

הפגנה בלוד במלאת שנה לאירועי שומר החומות, צילום: איתן אלחדז/TPS

השופטת לקח כהן אימצה את טענתה הראשונה של הפרקליטות לגבי העונש, וגזרה על ג'באר שלוש שנות מאסר בפועל בלבד. השופטת הדגישה את מעשיו החמורים, וכתבה: "הנזק הפוטנציאלי שהיה טמון במעשים היה רב. המעשים בוצעו בתקופה רגישה, מתוחה וסוערת, כשהארץ היתה נתונה במתקפה".

השופטת הסבירה את החלטה להקל משמעותית עם המחבל: "שקלתי את גילו הצעיר של הנאשם ואת היעדר עברו הפלילי. עוד שקלתי את נסיבותיו האישיות של הנאשם, שפרנס את משפחתו והיה על סף נישואים טרם מעצרו. כמו כן, שקלתי את העובדה שהנאשם מצוי במעצר חודשים ארוכים". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר