ניסיון הפיגוע שסוכל בטורקיה: חלק מגל מתמשך של מאמץ איראני

"משמרות המהפכה מעוניינים לנקום בישראל על ההשפלות האחרונות, וטורקיה היא יעד אידיאלי", מזהיר ראש לשכת הרמטכ"ל לשעבר, תא"ל במיל' אמיר אביבי • "חשוב להבין שיש סכנה ממשית וממוקדת לישראלים שנמצאים כעת בטורקיה"

שוטר טורקי, צילום: רויטרס

על רקע הדיווחים על ניסיונות לפגוע בישראלים בטורקיה, ראש לשכת הרמטכ"ל לשעבר, תא"ל במיל' אמיר אביבי, שעומד בראש תנועת הביטחוניסטים, מסביר את הסיבות לפעילות האיראנית החריגה בטורקיה. 

"משמרות המהפכה מעוניינים לנקום בישראל על ההשפלות האחרונות, וטורקיה היא יעד אידיאלי מכמה בחינות: יש לה גבול ארוך עם איראן, ולכן האיראנים מסתננים אליה בקלות; יש בה המוני תיירים ישראלים שמהווים מטרות קלות; ובעוד שבעבר, על פי פרסומים זרים קיים המוסד קשרים קרובים עם מקבילו הטורקי, הדבר הזה נגמר בתקופת ארדואן, מה שפגע מאוד ביכולת המודיעינית הישראלית בתוך טורקיה".

כפי שפרסמנו ב"ישראל היום" לפני כחודש היה ניסיון לפגוע בישראלים בטורקיה. הניסיון הזה סוכל אבל הוא היה חלק מגל מתמשך של ניסיונות איראניים. לפני כשבועיים פורסמה אזהרה נוספת. מאחר שהניסיונות לא הסתיימו - הם נמשכים גם עכשיו.

"חשוב להבין שיש סכנה ממשית וממוקדת לישראלים שנמצאים כעת בטורקיה, זו אינה אזהרת מסע רגילה", אומר אביבי. 

כאמור, בתחילת החודש פורסמה אזהרת מסע לטורקיה על ידי המטה ללוחמה בטרור, בשל ההתרעה לפגיעה בישראלים על אדמת המדינה. זאת, במקביל לשורת מקרי מוות מסתוריים של גורמים איראניים לאחרונה, בין היתר מדענים. ההתרעה עדיין בתוקף. בתקופה האחרונה היו כמה ניסיונות, ועדיין ישנם ניסיונות לפגוע בתיירים ישראלים בטורקיה. האירוע שדווח מוקדם יותר היום כבר הסתיים, אבל אזהרת המסע כאמור וניסיונות הפיגוע כנגד תיירים ישראלים בטורקיה עדיין מתרחשים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר