נכנס למנהרת חיזבאללה על דעת עצמו: זה מפקד פיקוד העורף הבא

סבב מינויים בצה"ל • אורי גורדין, ראש פיקוד העורף, הוכרז כמפקד פיקוד צפון החדש • במקומו ימונה רפי מילוא שקידומו בצבא עוכב במשך שנים • מספר מועמדים מתחרים על הרמטכ"לות אך לא ברור מי ייבחר לאור חוסר היציבות הפוליטית

רפי מילוא (ארכיון), צילום: דובר צהל

מפקד חדש לפיקוד הצפון: שר הביטחון, בני גנץ, אישר היום (ה') בהמלצת הרמטכ"ל, את מינויו של מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין, למפקד פיקוד צפון הבא של צה"ל. אלוף גורדין נולד בשנת 1969 והתגייס בשנת 1988 לסיירת מטכ"ל, בה שירת כלוחם וכמפקד. ב-2007 מונה למפקד היחידה, ובהמשך שימש בין היתר כמפקד חטיבת הנח"ל, מפקד עוצבת האש וראש מטה זרוע היבשה. הוא נחשב לקצין מוערך ויצירתי מאוד.

מפקד פיקוד צפון החדש - אורי גורדין, צילום: יונתן זינדל

במקומו של גורדין, הוחלט על מינויו של תת-אלוף רפי מילוא למפקד פיקוד העורף. המינוי החדש הוא בוגר שייטת 13 - אחת מהיחידות המובחרות ביותר בצה"ל. הוא התגייס ליחידה בשנת 1990 ופיקד עליה בין השנים 2012 ל-2014. בהמשך היה מפקד עוצבת אדום ומפקד עוצבת הגליל.

במהלך תפקידו, הוא הוביל את מבצע "מגן צפוני" ובשלהי המבצע החליט על דעת עצמו להיכנס לאחת ממנהרות חיזבאללה ללא תיאום עם מפקדיו. הוא צעד בראש כוח קטן עד סוף המנהרה. בעקבות המקרה החליט הרמטכ"ל לעכב את קידומו בדרגה עד 2022. בעקבות זאת הודיע כי בכוונתו לפרוש מהצבא, אך חזר בו.

בתוך כך, בצה"ל נערכים גם להחלטה על זהות הרמטכ"ל הבא. שר הביטחון גנץ לא מתכוון להתחיל לדון בסוגיה לפני חודש יולי הקרוב, כדי לא להפוך את רא"ל כוכבי ל"רמטכ"ל צולע". רא"ל כוכבי צפוי לסיים את תפקידו בחודש ינואר הקרוב לאחר ארבע שנות כהונה.

המועמד שנחשב מוביל להחליפו הוא סגן הרמטכ"ל המכהן, אלוף הרצי הלוי. המתמודד השני הוא סגן הרמטכ"ל הקודם, אלוף אייל זמיר, שנמצא כעת בוושינגטון והיה המועמד המוביל של ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו.

עם זאת, הבעיה הגדולה היא יציבות הממשלה, והעובדה שתוחלת החיים שלה אינה ברור. כשזה מצב העניינים, גנץ עשוי למצוא את עצמו במצב שבו הוא אינו יכול לקבל את ההחלטה המכריעה, ובקצב ההתפתחויות הנוכחי, ייתכן בכלל שבלשכת שר הביטחון ישב שר אחר בקרוב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר