קצין משטרה הורשע בעבירה של מעשה מגונה

הרל"ש לשעבר של קובי שבתאי נגע בשוטרת בניגוד לרצונה, גם כאשר ביקשה ממנו לחדול ממעשיו • "פעל באופן מיני מודע ומכוון"

ביקשה ממנו להפסיק, אילוסטרציה, צילום: Getty Images

קצין המשטרה, רב-פקד דוד הרוש, הורשע היום (שני) בגין עבירה של מעשה מגונה בשוטרת שהיתה עימו בקורס פיקוד ומטה. הרוש נגע בשוטרת בניגוד לרצונה, גם כאשר דרשה ממנו שוב ושוב שיפסיק.

הרוש שימש בעבר כרל"ש של מפקד מג"ב לשעבר קובי שבתאי. כתב האישום הוגש ונוהל על ידי המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינות והיום התקבלה הכרעת הדין בבית המשפט השלום בתל אביב-יפו.

על פי הכרעת הדין, הנאשם השתתף כחניך בקורס פיקוד ומטה (פו"מ) של משטרת ישראל, שנערך במכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש. ביום 25.11.18, בשעות הערב המאוחרות, הנאשם יצא למסיבה עם שלושה חניכים נוספים עמם שב למכללה בתום המסיבה. בנסיעה חזרה ישב הנאשם במושב האחורי ולצידו המתלוננת. עם תחילת הנסיעה נטל הנאשם בשתי ידיו את ידה השמאלית של המתלוננת, ובניגוד לרצונה החל ללטפה. בשלב מסוים, החל ללטף את ירכה השמאלית. בהמשך הכניס את אחת האצבעות שלה לפיו והחל ללקקה. בתגובה, משכה המתלוננת את ידה לאחור, הוציאה את אצבעה מפיו של הנאשם והניחה את שתי ידיה על ברכיה. הנאשם שב וחזר על מעשיו פעמיים נוספות והמתלוננת שבה והתנגדה. בשלב מסוים בהמשך הנסיעה השעינה המתלוננת את ראשה קדימה והנאשם החל ללטף את שיערה, את גבה, את כתפה השמאלית ואת ידה.

במענה לכתב האישום, הכחיש הנאשם את ביצוע העבירה, ובבית המשפט נוהלו הוכחות. כאמור לעיל, לאחר שמיעת הראיות, הרשיע בית משפט את הנאשם, וקבע בין היתר כי: "מכלול פעולותיו של הנאשם אף מלמד על כך שהוא פעל באופן מיני מודע ומכוון, ולא מתוך שכרות או בבלי דעת. הנאשם אמנם שתה במסיבה משקאות אלכוהוליים, אך כפי שהוא עצמו טען, בעת הנסיעה ברכב הוא היה מודע לסביבתו ומעשיו, ופעל באופן מכוון".

עו"ד ליאת יונניאן מהמחלקה לחקירות שוטרים אמרה: "הכרעת הדין שניתנה היום מבטאת את המחויבות של מח"ש לפעול בנחישות לחשיפת עבירות וטיפול בהן, וכן בהשמעת קולם של נפגעים ונפגעות בבית המשפט".

 

 

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר