פרשת גל אוחובסקי: המשטרה החליטה לפתוח בחקירה פלילית

המשטרה הודיעה כי היא פתחה בחקירה רשמית נגד העיתונאי, בעקבות העדויות שפורסמו ב"כאן חדשות", לפיהן כפה את עצמו מינית על גברים • מייד לאחר פרסום התחקיר, אוחובסקי הפסיק את פעילותו בארגון הנוער הגאה "איגי" והמשטרה פתחה בבדיקה • כעת, כאמור, הבדיקה הפכה לחקירה רשמית • על פרטי החקירה הוצא צו איסור פרסום

גל אוחובסקי, צילום: מאיר פרטוש

משטרת ישראל הודיעה הערב (רביעי) כי פתחה בחקירה נגד גל אוחובסקי, זאת בעקבות התחקיר ששודר ביום שני בכאן 11, לפיו כפה את עצמו במהלך מפגש מיני עם אדם מהקהילה הגאה, הפעיל כוח פיזי והתעלם מבקשות להפסיק, ובמקרה נוסף כפה עצמו על אדם אחר במהלך פגישת עבודה. על פרטי החקירה, שמתנהלת במרחב ירקון, הוצא צו איסור פרסום.

בעקבות פרסום התחקיר הודיע אוחובסקי, שנחשב לאחד ממנהיגי הקהילה, על התפטרותו מתפקיד נשיא "איגי", ארגון הנוער הגאה בישראל. 

תנ"צ דוד בואני, ראש חטיבת חקירות במשטרה, התייחס אתמול לפרשה בכנס של אגודת העיתונאים באילת: "המשטרה החלה בתהליך של בדיקה, אני פונה פה באופן גלוי למי שמרגיש שנפגע באירוע המדובר לפנות למשטרה בצורה מסודרת ואני מבטיח שיקבל מענה. בימים הקרובים נשמע התפתחויות בנושא הזה". 

ראש חטיבת החקירות על פרשת גל אוחובסקי: "קורא למי שמרגיש שנפגע לפנות למשטרה"

אוחובסקי עצמו התייחס אתמול לתחקיר בפוסט שהעלה ברשתות החברתיות שלו: "בכל פעם שנקשר שמם של דמויות ציבוריות בטענות הנוגעות להתנהגות לא ראויה, הייתי מהראשונים שדרשו מהם להתמודד ולהגיב, להתעמת ולעשות חשבון נפש, לגלות אומץ ומנהיגות ולא להתחבא ולהתבצר", לשון הפוסט.

"כל מה שדרשתי מאחרים, חל גם עלי, גם אז וגם עכשיו. גם אני, אדם ככל אדם. איני חף מטעויות ויצרים, ואיני נקי משגיאות. לאורך שנים ומפגשים מקצועיים וחברתיים עם אלפי חברי קהילה וכאלו שאינם חלק ממנה, הקפדתי בכבודם של אנשים, הקפדתי לכבד את רצונם ולהקשיב היטב לכל מסר סמוי או גלוי העולה מדבריהם או התנהגותם. ראיתי בכך חובה הכרחית כאדם, כחבר וכמנהיג עבור רבים מחברי הקהילה", הוא שיתף.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר