הורשע במהלך חייו במאות עבירות התפרצות - אך זכה לענישה מקילה

גבר כבן 60, עבריין רכוש כבד, ישב במעצר 27 שנים במצטבר לאחר שניהלו נגדו 533 תיקים שונים • לאחרונה גזר עליו בית משפט השלום שנתיים מאסר בשל גניבת רכוש משלוש דירות • בערעורו העיד סנגורו כי החל בתהליך שיקום ושופטי ביהמ"ש המחוזי החליטו להקל בעונשו

אילוסטרציה: פריצה לבתים. צילום: gettyimages

גבר כבן 60, עבריין רכוש כבד, הורשע במהלך חייו ב־28 כתבי אישום שנפתחו בעקבות 533 תיקים שונים של עבירות התפרצות. במצטבר הוא ישב במאסר 27 שנים. לאחרונה הורשע שוב בגניבת רכוש משלוש דירות, עבירות שבגינן גזר עליו בית משפט השלום שנתיים מאסר בפועל. לאחר שערער לביהמ"ש המחוזי מרכז, החליט זה לתת בו אמון, לקבל את ערעורו ולהקל את עונש המאסר לתשעה חודשי עבודות שירות.

תיעוד: אדם ניסה לפרוץ לבית כנסת - עם גרזן // ארכיון | ללא קרדיט

בכתב האישום המתוקן נמחקו שלושה אישומים, ושלושה אחרים נשארו. לפי אחד האישומים הגבר פרץ לבית לאחר ששבר את המנעול ונטל תכשיטים ששוויים מוערך בכ־14 אלף שקלים. על פי אישום שני, כחודש לפני אותו מקרה הוא פרץ לבית אחר ונטל תכשיטים בשווי של כ־4,000 שקלים. במהלך חיפוש בביתו מצאה המשטרה רכוש רב החשוד כגנוב, לרבות 71 עגילים, עשרה צמידים, שני שעוני יד ו־20 שרשראות.

בית משפט השלום, שגזר עליו שנתיים מאסר, דחה את טענתו כי לראשונה בחייו נרתם להליך טיפולי, זאת נוכח האמור בתסקיר ולפיו לא פעם נכנס המערער למסגרות טיפוליות שמהן נפלט בהמשך, לרבות טיפול גמילה מסמים.

אולם בית משפט, צילום: דודו גרינשפן

הסנגור אבי כהן החליט לערער על גזר הדין לביהמ"ש המחוזי, ושם כאמור החליטו השופטים לתת אמון בנאשם למרות עברו הפלילי. הם ציינו כי אמנם לא נפלה טעות בגזר דינו של בית משפט השלום, אך הדגישו שמצאו כי מקרה זה נמנה עם המקרים החריגים המצדיקים את התערבות ערכאת הערעור. "מאז ניתן גזר הדין התמיד המערער בהליך השיקום ועבר כברת דרך משמעותית, באופן המטה את הכף לטובת קבלת הערעור תוך חריגה ממתחם הענישה שנקבע", כתבו השופטים בהחלטתם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר