הוארך מעצר אימו של ראש אירגון הפשע ערן חייא

על פי החשד, ליאורה חייא ושלושה אנשים נוספים, סחטו, איימו ותקפו בצורה קשה אדם מבוגר, תושב ר"ג • כתוצאה מהתקיפה הקורבן נחבל קשות עד לרמה של שבירת עצמות • פרקליטה של חייא אמרה: "אין לה קשר למתלונן, היא לא ביצעה שום אקט אלים"

אישה באזיקים (אילוסטרציה). צילום: Lecheniye narkomanii / Pixabay

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, רוית פלג בר דיין, האריכה בשישה ימים את מעצרה של ליאורה חייא, אימו של ראש ארגון הפשיעה ערן חייא, בחשד לעבירות של סחיטה באיומים ותקיפה, של תושב ר"ג, על רקע סכסוך בין שניים שהיו שותפים בעבר בעסקי הימורים. פרט לחייא הוארך גם מעצרם של שלושה חשודים נוספים שהיו יחד עימה.

על פי החשד, חייא ועוד שלושה חשודים, סחטו, איימו ותקפו בצורה קשה אדם מבוגר בשל הסכסוך שלו עם, אשר ברכה, שנעצר לפני כחודשיים. כתוצאה מהתקיפה הקשה הקורבן נחבל קשות עד לרמה של שבירת עצמות. כמו כן החשודים, על פי המשטרה, הגיעו אל הקורבן ואמרו לו בצורה מפורשת מה הם דורשים ממנו ומי שלח אותם אליו.

הארבעה הובאו הבוקר (שלישי) לבית המשפט, שם טען נציג המשטרה כי לא מדובר באנשים שרשומים באיגוד הגישור, אלא אנשים שבאופן ישיר מקושרים לארגוני פשיעה עוצמתיים וביקש מבית המשפט להאריך את מעצרם של החשודים למשך 10 ימים.

מנגד, טענו באי כוח החשודים, כי הקורבן לכאורה, הינו עבריין שלטענתם אין אדם בישראל שהוא לא עקץ. "את אמא שלו וגם את הבן שלו הוא הכניס לחובות. הוא גם  גרם לאיש מנתניה להתאבד".

ניידת משטרה, ארכיון, צילום: מרקו

"כל מי שמגיע איתו למגע מסתבך. הוא לא מסכן", אמרה עו"ד שני מורן והוסיפה: "זה בן אדם שמסובך בחובות ובבעיות מעל ראשו. מי שהולך לישון עם כלבים שלא יופתע שמתעורר עם פרעושים. אף אחד לא אומר שצריך לתקוף או לסחוט אותו אבל מוצג פה מצג שווא. יש סכסוך בין אנשי עסקים ויש סכסוך בעולמות מקבילים. הוא חייב כספים, הוא לא הקורבן פה".

הסנגורית של ליאורה חייא, עו"ד נעמה אלחדד, אמרה בבית המשפט כי חייא בת 60, נעדרת כל עבר פלילי, שהגיעה לחקירה ודיברה מעומק ליבה. לא חשבה שיש צורך בכלל לדבר עם עו"ד, כי היא יודעת שהיא לא קשורה למקרה. "אין לה קשר למתלונן, היא לא ביצעה שום אקט אלים".

השופטת בר דיין, האריכה כאמור, את מעצרם של הארבעה בשישה ימים, תוך שהיא מציינת כי לא ניתן בשלב זה לערוך הפרדה בין החשודים ומעיון בדוח הסודי של המשטרה קיימות פעולות חקירה המחייבות מעצרם של החשודים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר