"צריך להוציא אותה להורג": תושב גבעתיים איים על שופטת שקיבלה תביעת פינוי נגדו

כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים הוגשו נגד התושב שהורשע לאחר שהצית משאית אשר הגיעה לפנות את חפציו לאחר גירושיו מאשתו • בין השאר פרסם בפומבי את שמותיהם של השופטת והמתלוננים ואיים כי ייפגע ברכושם

בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב. צילום: יהושע יוסף

כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים הוגשו אתמול (ראשון) נגד תושב גבעתיים בן 56 שאיים על שופטת בית המשפט לענייני משפחה ועל בעלי תפקידים נוספים שמונו על ידי בית המשפט עצמו במסגרת הליך כינוס נכסים. הנאשם הורשע בעבר לאחר שהצית משאית אשר הגיעה לביתו על מנת לפנות את חפציו לאחר גירושיו מאשתו. 

על פי כתב האישום שהוגש לבית משפט השלום בתל אביב, השופטת תמר סנונית פורר מינתה את עו״ד שמעון דני חסקי ככונס נכסים מטעם בית המשפט, לצורך פירוק השיתוף בדירה בבעלות הנאשם וגרושתו. מוטי אהרון היה קבלן ההוצאה לפועל אשר היה אמון על הפינוי והאחסון של תכולת הנכס. לפני כשבועיים, ניתן פסק דין על ידי השופטת סנונית פורר, בו התקבלה תביעת הפינוי של כונס הנכסים ונקבע כי על הנאשם לפנות את הנכס.

צילום: תא מעצר (אילוסטרציה), צילום: דודו גרינשפן

מספר ימים לאחר מכן פרסם הנאשם מכתב באתר "נט המשפט" תחת הכותרת: "הודעה על גניבת רכוש, ביזה, עושק ומרמה״ לצד שמותיהם של השופטת והמתלוננים. הנאשם טען כי רכושו נבזז ממחסני האחסון, וכי הדבר "מעיד על שרשרת מושחתת ורקובה שמתחילה בשופטת שקרנית ומסוכנת".

בהמשך אף איים בפגיעה שלא כדין בשופטת ובמתלוננים באומרו כי "ככל שרשויות האכיפה לא יטפלו כראוי בביטול מכירת ביתו של המבקש ולא יפעלו להחזרת רכושו או פיצוי הולם לרבות עוגמת הנפש של המבקש וילדיו, המבקש יפעל בזמן ובמועד המתאים בשבילו על מנת לפגוע ברכושם ובגופם של 4 המושחתים בכותרת״.

אזיקים (אילוסטרציה), צילום: אורן בן חקון

במהלך חקירתו שהתקיימה עוד באותו היום בתחנת המשטרה אמר לחוק כי "השופטת מושתתת" ובהמשך איים בפגיעה בה באומרו כי: "צריך להעמיד אותה לדין ולהוציא אותה להורג". עוד הוסיף הנאשם במסגרת חקירתו כי צריך לשפוט את השופטת על פשעים של האנושות, ואיחל לה שתמות. כמו כן הודה בשליחת המכתב וכן בשליחת המיילים. אולם הכחיש כוונה לאיים. לטענתו לא מדובר באיום פלילי אלא "איום שבדין" וכי התכוון לפעול נגדם משפטית.

המתלוננים תיארו בעדותם את תוכן האיומים אשר הופנו כלפיהם ואת חששם מפניו. עוד תיארו את אופיו והתנהלותו של הנאשם במהלך השנים בהן מתנהלים הליכים שונים כנגדו. ‏"נסיבות ביצוע העבירות מעידות על כך שמן הנאשם נשקפת מסוכנות כלפי המתלוננים והציבור בכללותו. כפי שעולה מחומר הראיות המשיב כתב על גבי המכתב בצורה ברורה, שאינה משתמעת לשתי פנים, איומים מפורשים כלפי 4 המתלוננים, בו מציין כי במועד המתאים בשבילו, יפעל לפגיעה ברכושם ובגופם של המתלוננים", נכתב בבקשת המעצר, "בעת האחרונה אנו צופים בגילויי אלימות כלפי עובדי ציבור, אלימות שרק הולכת וגוברת, על רקע חוסר שביעות רצון מהחלטותיהם אשר ניתנות מתוקף תפקידם. עלינו להוקיע התנהגות זו ולפעול לעקור אותה מהשורש".

היום בבית המשפט, ביקש הנאשם לחזור בו מהודאתו במשטרה והשופטת מירי הרט ריץ, האריכה את מעצרו עד החלטה אחרת וביום רביעי השבוע יתקיים דיון נוסף בבקשת הסנגור לשחררו בתנאים מגבילים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר