שונא מתנות יחיה: העניק מכונית לבת זוגו - לאחר הפרידה דרש עבורה תשלום

גבר כבן 35 הגיש תביעה בסך 60 אלף שקלים נגד בת זוגו לשעבר בטענה שסכום של 52 אלף שקלים שהעביר לה לצורך רכישת רכב היה הלוואה ולא מתנה • הנתבעת טענה שמדובר במתנה במסגרת מערכת היחסים הזוגית • בית המשפט קיבל שמדובר היה במתנה, ואף חייב את התובע לשלם 10,000 שקלים על הוצאות משפט

רכב במתנה או בהלוואה?. צילום: GettyImages

בן הזוג העניק מכונית - האם זו מתנה או הלוואה?

בבית משפט השלום בכפר סבא נדון לאחרונה מקרה שהציף שאלות על טיב היחסים הזוגיים ומשמעותם הכלכלית.

התובע, גבר כבן 35, הגיש תביעה בסך 60 אלף שקלים נגד בת זוגו לשעבר, בטענה שסכום של 52 אלף שקלים שהעביר לה לצורך רכישת רכב היה הלוואה, ולא מתנה. הנתבעת, שסבלה מקשיים כלכליים, טענה להפך - שמדובר במתנה במסגרת מערכת היחסים הזוגית. בית המשפט קיבל שמדובר היה במתנה, ואף חייב את התובע לשלם לה 10,000 שקלים הוצאות משפט.

זוג פרוד (אילוסטרציה), צילום: Depositphotos

מדובר במקרה שבו רצה התובע להקל על בת זוגו להגיע אליו והחליט לפנק אותה ברכב. כאשר הסתיימה מערכת היחסים, החליט כי מדובר היה בהלוואה וביקש את הכסף בחזרה. הנתבעת ציינה כי התובע ביקש לסייע לה בשל מצבה הקשה, ידע על חובותיה ורצה להקל עליה את ההגעה אליו ברכב החדש. לטענתה, התובע אף מימן את כל עלויות הרכב. מנגד, התובע הכחיש שהיתה כוונת מתנה וטען שהנתבעת ניצלה את מצבו המנטלי ופעלה במניפולציות להשיג את הכסף כהלוואה.

המחלוקת התמקדה גם בסוגיית רישום הרכב - התובע טען שהרישום על שמו מראה שלא התכוון למתנה, ואילו הנתבעת טענה שזה היה בשל חובותיה. במהלך הדיונים והחקירות התברר שהתובע עצמו הודה שבזמן רכישת הרכב לא היה כל אזכור להלוואה, דבר שהתנגש עם טענתו המרכזית. עדותו גם התמלאה סתירות לגבי השאלה אם יאפשר לנתבעת להמשיך להשתמש ברכב או ידרוש את השבתו.

בית המשפט קבע כי עדותה של הנתבעת נמצאה עקבית ומהימנה יותר. משקלול הראיות והעדויות קבע בית המשפט כי התובע לא עמד בנטל להוכיח טענת הלוואה, וכי הרכב ניתן לנתבעת במתנה במסגרת מערכת היחסים הזוגית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר