מעסה הואשם בתקיפה מינית -ולקה בפסוריאזיס שהוכרה כתאונת עבודה

המסז'יסט הועסק במלון יוקרה בדרום הארץ • המתלוננת הגיעה למאסז' רפואי ולאחר שלושה ימים התלוננה כי אנס אותה • לאחר שהתברר כי מדובר בתלונה שקרית, הוחלט כי יקבל קצבת נכות להמשך חייו

המטופלת השיבה כי הטיפול היה "בסדר גמור", אך הגישה תלונה (אילוסטרציה). צילום: GettyImages

אישה התלוננה כי מעסה באחד ממלונות היוקרה בדרום אנס אותה. התלונה, שהתבררה כתלונת שווא, גרמה למעסה פגיעה נפשית ופסוריאזיס. בית המשפט קבע כי הפגיעות יוכרו כתאונת עבודה.

המקרה החל לפני כשנתיים, כאשר המעסה הועסק כנותן שירותי מסאז' וטיפול רפואי לאורחי המלון. באחד מימי השבוע, בשעת בוקר, אחת הלקוחות ביקשה ממנו מסאז' רפואי.

עבד בבית מלון בדרום (ארכיון), צילום: דודו גרינשפן

לאחר הטיפול המטופלת יצאה מחדר הטיפולים, המעסה ניגש אליה כדי לקבל משוב והיא אמרה לו: "בסדר גמור". לאחר כשלושה ימים חרב עליו עולמו. כשהגיע לעבודה במלון, המנהלת שלו זימנה אותו לשיחה, עדכנה אותו שהלקוחה הגישה נגדו תלונה במשטרה בגין תקיפה מינית והודיעה לו נחרצות כי הוא מושעה מיידית מעבודתו עד לבירור העניין.

כמו כן, הוא נלקח לחקירה, ובית המשפט האריך את מעצרו בעשרה ימים. בזמן שהותו במעצר מצבו הנפשי הוסיף להידרדר. הוא הרגיש שהוא לא רוצה לחיות, ולא ידע כיצד יוכיח את חפותו. לאחר עשרה ימים הוא שוחרר למעצר בית של חודש ולבסוף, לאחר כל מסכת העינויים שעבר, הוחלט בפרקליטות לגנוז את התיק נגדו וגם המשטרה החליטה לסגור את התיק.

התלונה גרמה למעסה פגיעה נפשית, צילום: GettyImages

בתביעה שהוגשה לבית הדין האזורי לעבודה, ציינה עו"ד מעיין יוחאי ממשרד מרקמן, טומשין ושות' כי סגירת התיק לא היטיבה עם מצבו והוא לא הצליח לחזור לתפקד, הפך לשבר כלי, הסתגר ואפילו התרחק ממשפחתו, לא הצליח להמשיך בחייו, איבד אמון באנשים ומאז האירוע הוא סובל מסיוטים.

לאחר הגשת התביעה הביטוח הלאומי החליט להכיר באירוע החריג כתאונת עבודה. המעסה יזומן לוועדה רפואית שתקבע את שיעור הנכות שממנה הוא סובל, ובהתאם לכך יקבל קצבת נכות לכל ימי חייו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר