אחרי 47 שנים: "האנס הבכיין" שלמה חליווה שוחרר מהכלא

חליווה, שהואשם ברצח ובאונס, הוא מוותיקי האסירים הפליליים בישראל • בשנים האחרונות נטען כי הוא "רוצח כביש החוף"

עצור באזיקים (אילוסטרציה). צילום: יהושע יוסף

האנס והרוצח שלמה חליווה השתחרר היום (שישי) בגיל 75 לאחר שריצה 47 שנות מאסר. חליווה, שהיה ידוע כ"אנס הבכיין", סירב לעבור טיפול בכלא. 

בשב״ס הוחלט כי האסיר המשוחרר ייפוקח על ידי יחידת צור, יחידה ייעודית להגנה על הציבור מפני ביצוע עבירות מין חוזרות מקרב עברייני מין.

ב-1969 תקף מינית תיירת הולנדית בעכו, ובאותה שנה אנס תיירת תוך איומים, כשהוא חמוש בתת-מקלע. בנובמבר 1970 הוטלו עליו שבע שנות מאסר, והשתחרר לאחר חמש שנים באמצעות ניכוי שליש. ב-2 בפברואר 1976 נעצר שוב, לאחר מכן ברח ונתפס. ב-1978 הורשע בחמישה מעשי אונס ונידון ל-22 שנות מאסר. אז ניתן לו הכינוי "האנס הבכיין", שכן היה מתנצל לאחר שביצע את זממו. 

בשנת 1976, במקביל למעצרו בחשד לאונס, הוא נחקר בחשד לרצח ואונס של ליאונור בן לולו ועירית יעקבי. כאשר יצא לחופשה מהכלא ב-1983 נעלמה החיילת אורלי דובי. גופתה אותרה כעבור חודש. ב-1991 הורשע בעבירת רצח ונידון למאסר עולם. 

בעונה השנייה של הסדרה "צל של אמת" נטען כי חליווה הוא מי שהוגדר כ"רוצח כביש החוף", שרצח חמש נשים, כולל חשד לרצח רחל הלר וז'קלין סמית. יוצרי הסדרה התלוננו שחליווה איים לפגוע בהם, לאחר שדיברו איתו מבית הסוהר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר