ללא בושה: תושב השרון ש"הזמין פיצות" לחיילים - הונה בתי עסק בחצי מיליון שקל

החשוד שנתפס בבית מלון באשדוד התקשר לבית עסק ממנו הזמין עשרות פיצות כ"הוקרה לחיילים" • לאחר מכן התקשר שוב וביקש לחייב את כרטיס האשראי באלפי שקלים בתמורה למזומן שיועבר לשליח • על פי החשד כך פעל מספר פעמים רב כלפי בתי עסק ואזרחים שונים ברחבי הארץ • במשטרה יבקשו להאריך את מעצרו

"קנה פיצות לחיילים". חשוד נתפס לאחר הונאה בשווי חצי מיליון שקלים. צילום: דוברות המשטרה

עוקץ הפיצות הגדול: תושב אזור השרון (48), נעצר על ידי חוקרי מפלג ההונאה בירושלים בחשד לביצוע עבירות הונאה מתוחכמות בשווי מוערך של כחצי מיליון שקלים.

החשוד הונה פיצריות, בתי עסק ואזרחים תמימים לאחר שהזמין מהם פיצות כתרומה לחיילים ובנוסף הצליח להוציא מהם במרמה עשרות אלפי שקלים בדרך מתוחכמת.

חקירה סמויה שניהלה יחידת מפלג ההונאה, בשיתוף עם חברות האשראי, העלתה כי החשוד ביצע זאת מספר פעמים רב כלפי בתי עסק ואזרחים שונים ברחבי הארץ. במהלך היום תבקש המשטרה להאריך את מעצרו.

שיטת העבודה: פיצות ומזומן

תחילת החקירה בתלונה שהוגשה במשטרה לפני חודשים ספורים על ידי פיצריה במרכז ירושלים. מהתלונה עלה כי בית העסק נעקץ על ידי חשוד שהתקשר למקום וטען כי הוא מעוניין להזמין עשרות מגשי פיצה עבור חיילי צה"ל, כהוקרה על פעילותם במסגרת מלחמת "חרבות ברזל".

פיצות. החשוד יישם את שיטת ההונאה במקומות שונים בארץ, צילום: Yassir Abbas/ Pexels

זמן קצר לאחר הזמנה זאת, התקשר החשוד בשנית לבית העסק וביקש לשלוח לחיילים גם תרומה כספית ועל כן, ביקש לתת לשליח שיגיע לאסוף את משלוח הפיצות, גם סכום כסף רב במזומן ולחייב על כך את פרטי כרטיס האשראי שמסר.

ההזמנה שהכילה את מגשי הפיצה והכסף המזומן הסתכמה בסכום של עשרות אלפי שקלים במקרה זה. כעבור זמן מה, הגיע שליח שאסף את ההזמנה רבת הערך מבית העסק ורק כעבור ימים התברר לבעל העסק כי העסקה בוצעה באמצעות פרטי אשראי שנגנבו בעורמה מאזרחים תמימים.

אותו סיפור, במקומות אחרים ברחבי הארץ

בעקבות המקרה, פתחו חוקרי ההונאה שביחידה המרכזית של מחוז ירושלים בחקירה סמויה. במסגרת החקירה, אותרו מקרים רבים נוספים שאירעו לא רק בירושלים, אלא גם בערים הסמוכות לה ובמקומות שונים ברחבי הארץ. גם במקרים אלו פעל החשוד לכאורה באותה הדרך ותחת סיפור כיסוי ערמומי של תרומה לחיילי צה"ל והצליח במעשיו להתל ולהונות בתי עסק רבים בסכום כספי המוערך בכחצי מיליון שקלים. 

בניין המטה הארצי של המשטרה בירושלים. חקירה סמויה הובילה לאיתור החשוד בעשרות מקרים, צילום: יואב ארי דודקביץ' - ארכיון

בנוסף לאלו, נקשר החשוד לכאורה גם לביצוע של הזמנות גדולות של יינות ומשקאות אלכוהוליים נוספים בעשרות אלפי שקלים באמצעות פרטים של כרטיסי אשראי שהשיג במרמה. עוד עלה בחקירה הסמויה, כי את פרטי האשראי, השיג החשוד מבתי עסק ומאזרחים תמימים, תוך התחזות לנציג של חברות האשראי השונות.

אמש (רביעי), אותר החשוד בבית מלון באשדוד ונעצר לחקירה ביחידת ההונאה שבירושלים, שם נערמו עשרות תיקי חקירה המיוחסים לו בגין עבירות הונאה ושימוש שלא כחוק בפרטי אשראי. הבוקר (חמישי), הוא יובא בפני בית המשפט שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר