נקבע מותו של האזרח הישראלי שחצה לשטח הרצועה והצטרף לחמאס

מדובר בג'ומעה אבו גנימה, שנמצא השבוע מחוסר הכרה בתאו בבית הסוהר "אשל" • הוא חצה את הגבול והצטרף לארגון הטרור בשנת 2016 • בדצמבר 2023 נעצר לאחר שניסה לשוב לישראל

ג'ומעה אבו גנימה, הצטרף לחמאס ב2016 נעצר לאחר שניסה לשוב לישראל

שירות בתי הסוהר הודיע היום (שבת) כי נקבע מותו של האזרח הישראלי, עצור ביטחוני, שנמצא מחוסר הכרה בתאו בבית הסוהר "אשל" השבוע. מדובר בג'ומעה אבו גנימה, שחצה לעזה בשנת 2016 והתגייס לשירות חמאס, הוא נעצר כשניסה לשוב לישראל בדצמבר 2023.

מעבר ארז ב-7 באוקטובר: חובשי ״הסהר האדום הפלסטיני״ סוחבים מחבל נוח׳בה שנפצע (ארכיון) // תקשורת שר הביטחון

אבו גנימה, בדואי בן 26, תושב מאל עאסם שבנגב, ככל הנראה התאבד בתאו. כאמור, הוא נעצר בדצמבר האחרון בגין סיוע לאיוב במלחמה וחברות בארגון טרור. זאת, לאחר שבשנת 2016 חצה לרצועת עזה, הצטרף לזרוע הצבאית של החמאס וערך איתם אימונים.

מחבלי חמאס חוצים את הגדר לישראל, צילום: רויטרס

מכתב האישום שהוגש כנגדו, עלה כי בשנת 2016 חצה אבו גנימה את הגבול לרצועת עזה, שם פגש פעילי חמאס ואמר להם כי הוא מעוניין להתגייס לזרוע הצבאית של החמאס ולהיות שהיד. פעילי החמאס העבירו את אבו גנימה לחקירה, שם מסר פרטים בין היתר אודות מיקומי בסיסי צה"ל בדרום. לאחר כשלושה חודשים בהם שהה בבתיהם של פעילי חמאס, הצטרף אבו גנימה לאימון צבאי בסיסי. ובהמשך נשלח לאימון מתקדם יחד עם מחבלי נוח'בה, שם גם עבר אימון התקפה על עיר וכיבוש מוצב צבאי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר