מסיבות הטבע מצאו "בית" בשרון - ונסגרו

המצב בדרום ובצפון יצר מצוקה אצל מארגני המסיבות שהעבירו אותן לשטחים הפתוחים באזור השרון • כיוון שמדובר במסיבות ללא אישור, שוטרי מרחב מנשה פועלים למונע אותן

מסיבת טבע. צילום: אנצ'ו גו'ש ג'יני

המצב הביטחוני בדרום, שלא מאפשר קיום מסיבות בשטחים פתוחים, העביר את מסיבות הטבע חסרות הרישיון לאזור השרון: חדרה, בנימינה, קיסריה ועוד. מתחילת 2024 סגרו שוטרי מרחב מנשה 16 מסיבות לא־חוקיות, שבכל אחת מהן השתתפו אלפים. ציוד הגברה ואלכוהול הוחרמו, והמארגנים נחקרו. לא פעם התגלו עבירות נלוות, כמו מכירת סמים, נהיגה בהשפעת אלכוהול וסמים, הטרדות מיניות וקטטות.

"יש עלייה משמעותית במספר מסיבות הטבע הלא חוקיות באזור, שהצפינו מהדרום", מסביר סנ"צ גלעד פרטוק, מפקד תחנת זכרון יעקב. "האזור משופע ביערות ובשטחים חקלאיים, וככל שהמלחמה מתארכת המסיבות מגיעות לאזור שלנו. אנחנו במרחב מנשה נותנים את הדגש למסיבות האלה. המדיניות של מפקד המחוז, ניצב דני לוי, ומפקד המרחב היא לשים לב למסיבות ולהיערך בכוחות מתוגברים לקראתן בסופי השבוע, בשל האפקטים השליליים הנלווים אליהן, ומתוך התפיסה שאירוע המוני כזה עלול להיות מטרה לפח"ע".

סנ"צ פרטוק מסביר כי ניתן לקיים מסיבות טבע באופן חוקי. "מסיבת הנובה למשל עברה את תהליכי הרישוי, והיו שם שוטרים שאבטחו. המטרה של ההליך היא ברורה: להבטיח שמירה על שלום הציבור בכל אירוע של יותר מ־500 איש. לכן אנחנו מציבים תנאים של אבטחה ושירותי רפואה.

"אנחנו צריכים למנוע את האפשרות של הימצאות קטינים במסיבה ומכירת אלכוהול להם, להבטיח מניעת נהיגה בסוף המסיבה בהשפעת סמים או אלכוהול, וכמובן שמקום המסיבה לא יהווה הפרעה לאיכות החיים של הציבור או יקים רעש בסמוך למקום מגורים.

"ברגע שיש רישוי - הבטחנו שהמקום בטוח גם למבלים וגם לציבור. אנחנו נדרשים להיות שם כדי לפקח בגלל העבירות הנלוות. המסיבות הלגיטימיות מפורסמות, והלא חוקיות מפורסמות בכל מיני קבוצות סגורות עם קוד הגעה. לחלקן אנחנו מודעים בעקבות הפניות למוקד 100 על הקמת רעש".
"אנחנו לא באים מתוך רצון להרוס", אומר סנ"צ פרטוק. "המטרה שלנו היא לא להיות עוכרי מסיבות, אלא לשמור על שלום הציבור ולמנוע עבירות נלוות תוך כדי המסיבה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר