הוארך מעצרו של חשוד בתקיפת המפגינה בת"א, הסנגוריה הגישה ערר - והוא ישוחרר

החשוד בתקיפה: תושב בת ים כבן 34, אשר ימשיך להימצא במעצר בכפוף לאישור בית המשפט • על פי החשד, הוא תקף במכת אגרוף את ראשה של אישה שתמכה בממשלה הנוכחית ונכחה בהפגנה שקוראת להחלפת השלטון, לאחר שהשניים נראו מתווכחים • שופטת בית משפט השלום קבעה כי ניבטת ממנו סכנה בשל עברו הפוסט-טראומתי

במהלך ההפגנות בת"א: גבר תועד מכה אישה בראשה // צילום: איציק שאג

תקף אישה בהפגנה בת"א, כעת מתברר - הפוגע פוסט-טראומתי וניבטת ממנו מסוכנות: בית המשפט המחוזי בתל-אביב קיבל היום (ראשון) את הערר שהגישה הסנגוריה הציבורית על ההחלטה להאריך את מעצרו של החשוד בתקיפת פעילת הימין ברחוב קפלן בתל אביב, והורה כי החשוד ישוחרר בשעה 21:00.

החשוד נעצר בחשד שתקף אישה, תומכת הממשלה הנוכחית שהגיעה להתווכח עם המפגינים שקראו לבחירות ולהחלפת השלטון, אמש בת"א. במהלך ההפגנה תועד גבר מכה באגרוף אישה בראשה, לאחר שהשניים נראו מתווכחים. לנוכח המקרה, הוחלט במשטרה לפתוח בחקירה לבדיקת נסיבות האירוע ולאיתור חשוד במעשה. לאחר זמן קצר, אותר החשוד, תושב בת ים כבן 34, על ידי שוטרי תחנת לב בתל-אביב שעיכבו אותו לחקירה.

היכה אישה בהפגנה נגד הממשלה ונעצר, צילום: השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

בתוך כך ולאחר שפונתה לטיפול רפואי בבית החולים איכילוב, התלוננה הקורבן במשטרה על האירוע. כאמור, אמש התקיימו בתל אביב שתי הפגנות מקבילות, האחת נגד הממשלה הנוכחית והשנייה במאבק להשבת החטופים, המצויים בשבי חמאס זה 135 ימים.

בדיון שהתקיים היום שופטת בית משפט השלום בתל אביב, רווית פלג בר דיין, האריכה את מעצר החשוד ביממה ושלחה אותו לבדיקה פסיכיאטרית. במהלך הדיון התברר כי המשטרה עיכבה את החשוד לחקירה פעמיים בעבר, והוא שוחרר. ״מדובר בתקלה של קצין חקירות שהוא לא נעצר במקום״, אמר נציג המשטרה בעוד החשוד, וסנגורו טענו שמדובר במעצר פוליטי והסניגור הודיעה כי יגיש ערר על ההחלטה.

הפגנה בתל אביב (ארכיון), צילום: אי.פי.אי

סנגורו של החשוד, עו"ד אופיר חגואל, הציג סרטון שונה מזה שהופץ שבו נראית הקורבן אקטיבית. בדבריו בבית המשפט אמר לאור הסרטון: "היא התחילה דוחפת את הקורבן, דוחפת לפנים", מדובר באדם הלום קרב, נכה עם פרוטזה ברגל.

עוד נטען, כי החשוד נחקר פעמיים בזירה על ידי שני קצינים שונים והוא שוחרר לביתו. לאחר מכן, ובתוך זמן קצר, הוא  נעצר בביתו. לטענת עו״ד חגואל מדובר במעצר פוליטי, הטוען המשטרתי טען מנגד כי מדובר ב"תקלה של הקצין בשטח שהוא שוחרר". השופטת רווית פלג בר דיין קבעה כי מהחשוד ניבטת מסוכנות והאריכה את מעצרו ביממה.

"מעצר פוליטי", החשוד בתקיפת מפגינה בתל אביב (אילוסטרציה), צילום: מישל דוט קום

אימו של החשוד בתקיפה אמרה בתגובה לפרסום: "אני חושבת שזו החלטה לא הוגנת. אני חושבת שמנפחים את המקרה הזה מעבר לכל פרופורציות. הבן שלי שירת בצבא הרבה שנים אחרי כן הוגדר מתמודד נפש והוא קטוע רגיל, הוא לא בחור אלים. הוא הולך לצלם כל שבוע בכיכר החטופים ואת ההפגנות בקפלן עם הכלב שלו".

היא הוסיפה: "אתמול הוא בא לצלם והוא גם מעולם לא נחשד באלימות. אני לא מבינה את התגובה הלא מידתית הזו לכל הסיפור הזה משום שאני חוזרת ואומרת, מדובר בבחור בלי הרשעות קודמות. אכן הוא נתן לה מכה אבל רואים בכל הסרטונים... צריכים לראות את כל הסיטואציה שהייתה מין ויכוח בין ימין לשמאל ופשוט הילד שלי הוא שעיר לעזאזל. תוך שתי שניות זה רץ בחדשות שהנה שמאלני תוקף אישה ימנית, הוא היה במקום הלא נכון בזמן הלא נכון".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר