עבירות מין ועוקץ של 290 מיליון דולר: המשטרה ממליצה להעמיד לדין את משה חוגג

יותר מ-180 איש נחקרו • כ-900 רכיבי מדיה שונים נתפסו • במהלך השנים 2018-2017 גייסו חוגג ושותפיו סכום של כ-290 מיליון דולר ממשקיעים, עבור ארבעה מיזמי קריפטו, תוך הצגת מצגי שווא, ריקון קופות המיזמים ונטילת כספי המשקיעים לשימושם הפרטי • מטעמו של חוגג נמסר: "משוכנעים שבתום בחינת התיק יתברר כי הדברים שונים בתכלית מן הפרסומים השונים"

משה חוגג. מפנה את המקום. צילום: אודי ציטיאט

"התבססה תשתית ראייתית": היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, סיימה היום (רביעי) את חקירתה המורכבת ורחבת ההיקף בעניינם של איש העסקים משה חוגג ואחרים, בנוגע לעבירות מרמה בנסיבות מחמירות, גניבה על ידי מורשה, הלבנת הון ועבירות נוספות.

לאחר כחודש: משה חוגג שוחרר למעצר בית (ארכיון) | שמואל בוכריס

ראשיתה של החקירה בחקירה סמויה שהחלה ביאח"ה לפני למעלה משנתיים בשל חשדות לכאורה כי איש העסקים משה חוגג ונוספים, גייסו כספים רבים ממשקיעים בישראל וברחבי העולם, לטובת הקמה לכאורה של מיזמים בתחום המטבעות הקריפטוגרפיים, בעוד שבפועל, רוב הכסף שגויס לא שימש להקמת המיזמים אלא לשימושים פרטיים.

מצגי שווא, ריקון קופות ונטילת כספי משקיעים

בכירים במשטרה מסרו כי חוגג גנב ורימה משקיעים בארבעה מיזמים ובהם רכישת קבוצת בית״ר ירושלים, כאשר חלק גדול מהכסף נלקח על ידו לצרכים פרטיים. בשני מיזמים הוא גנב את הכספים.

משהסתיימה החקירה הסמויה ועם המעבר לחקירה גלויה בנובמבר 2021, בוצעו פעולות חקירה רבות ומגוונות, שכללו בין השאר חקירה של כ-180 מעורבים, ביצוע עשרות חיפושים, תפיסה של למעלה מ-900 מוצגים, תפיסות כספים ורכוש לשם חילוט, ביצוע חיקורי דין במדינות רבות ועוד. כלל פעולות החקירה, סמויות כגלויות, הובילו לביסוס תשתית ראייתית כנגד החשודים.

משה חוגג ונציגו, בבית משפט השלום בראשל"צ, צילום: אודי ציטיאט

מתוך חומר הראיות הרב שנאסף, עולה לכאורה תמונה לפיה במהלך השנים 2017 - 2018 גייסו חוגג ושותפיו סך של כ-290 מיליון דולר ממשקיעים, עבור ארבעה מיזמי קריפטו, תוך הצגת מצגי שווא, ריקון קופות המיזמים ונטילת כספי המשקיעים לשימושם הפרטי.

החקירה המורכבת נוהלה כאמור ביאח"ה, בליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה ובשיתוף רשות המיסים – יחידת יהלום וחקירות מכס ומע"מ ת"א והמרכז, הרשות לניירות ערך, הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים ויחידת החילוט האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים.

עם סיום החקירה, ניתן לומר כי התבססה תשתית ראייתית נגד משה חוגג, לביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, קשירת קשר לביצוע פשע, רישום כוזב במסמכי תאגיד, זיוף, עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון, עבירות מס ועבירות נוספות.

משה חוגג. התבססה תשתית ראייתית, צילום: דני מרון

בנוסף, התבססה תשתית ראייתית נגד חשודים נוספים בפרשה, בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון ועבירות מס.

"ניצל מצוקות וצרכים של נשים"

תיק החקירה מועבר היום לעיון והחלטה של פרקליטות מיסוי וכלכלה. עוד יצוין, כי במסגרת החקירה נחקר בנוסף חשד נגד משה חוגג לביצוע עבירות מין ופגיעה סדרתית בפרטיות כלפי נשים. פרשיה זו לוותה ע"י פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) ותיק החקירה בעניין החשד לביצוע עבירות כלפי נשים, מועבר אף הוא היום לעיון והחלטת הפרקליטות.

שמואל בוכריס

בכיר במשטרה סיפר כי ״חוגג ניצל מצוקות וצרכים של נשים כדי לקיים עימן יחסי מין. אלא שהנשים לא ידעו שהוא מתעד אותן בסתר והיו בהלם כשהתברר להן על כך בחקירה״.

הכוורת של חוגג כללה ארבעה איש כולל אותו אלא שעל פי בכיר במשטרה: ״חוגג היה המוח המתכנן ההוגה המנוע והפרזנטור. משקיעיו היו אנשים תמימים מיפן וד ארהב. היו גם כאלה שהתפתו להשקיע עד כספם האחרון משום שראו צילום של חוגג עם ליאו מסי. אנשים אכלו את הלוקש שהוא מכר להם״.

הבכיר הוסיף ואמר כי ״יש קשר בין הפרשות הכלכליות והמיניות, הכספים שנטל וגנב שימשו את חוגג לחיים ראוותניים כמו השל נשים מחול והלנה שלהם בארץ לצרכי מין".

מטעמו של משה חוגג נמסר כי ״אנו מברכים על סיום החקירה והעברת התיק לבחינה וההחלטה של הפרקליטות כנהוג וכמקובל. אנו משוכנעים שבתום בחינת התיק על ידי הפרקליטות, יתברר כי הדברים שונים בתכלית השינוי מן הפרסומים השונים שפורסמו לאורך השנים, ועשו עוול גדול למשה חוגג. אנו סמוכים ובטוחים שהפרקליטות תעשה את עבודתה נאמנה ומקווים ומאמינים שבסופה של הדרך יתברר כי במעשיו של חוגג לא דבק רבב פלילי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר