פשיטה על ארגון פשע בצפון: להב 433 בשיתוף כוחות נוספים עצרו שבעה חשודים

מבצע של היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית נגד אחד מארגוני הפשע החזקים במדינה • חשד להברחת טבק מירדן ומיו"ש והפצתו בחנויות ברחבי הארץ • שבעה נעצרו ושלושה עוכבו לחקירה

תיעוד הפשיטה על ארגון הפשע אבו לטיף.צילום: איציק סבן

עשרות שוטרים מהיחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית בלהב 433 פשטו הבוקר (רביעי) על בתים ובתי עסק לממכר טבק. השוטרים ביצעו מעצרים של שבעה חשודים בהברחת טבק מירדן ומיו"ש והפצתו בחנויות ברחבי הארץ. כמו כן, עוכבו לחקירה שלושה אנשים נוספים, כולם בני הכפר ראמה.

החקירה הסמויה החלה בחודש יולי אשתקד בשיתוף יחידת חקירות מכס, מע"מ ת"א וגורמי אכיפה נוספים וכן, בליוויה של תובעת רישוי מחוז צפון ופרקליטות אזרחית חיפה.

תיעוד מהפשיטה על משפחת הפשע אבו לטיף, צילום: איציק סבן

מהחקירה עולה כי הטבק הוברח ואוחסן בישראל, משם הופץ לחנויות שונות ברחבי הארץ בניגוד לחוק כאשר, על פי החשד, בעלי השליטה במיזם העברייני הם אנשי ארגון פשיעה מהצפון.

במסגרת אותה פעילות שולבו כוחות אכיפה נוספים של משרדים רגולטוריים ובהם: משרד הבריאות, משרד הכלכלה, הפדרציה, כב"א, יחידת הבלו ומס קניה ברשות המסים והמשרד להגנת הסביבה.

תיעוד השוטרים מהפשיטה בצפון, צילום: איציק סבן

מהחקירה עולה כי המעורבים לא שילמו מסים כדין. כמו כן, הם חשודים ברישום כוזב במסמכי תאגיד, קשירת קשר לפשע, מרמה בנסיבות מחמירות, עבירות על חוק איסור הלבנת הון ומימון טרור ועבירות על פקודת מס הכנסה, חוק מע"מ וחוק מס קניה.

היקף העבירות נאמד בשווי של עשרות מיליוני שקלים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר