הכה, חנק, נשך וזרק על אשתו מגהץ כשגילתה שהוא בוגד: העונש - 2,000 שקלים

סטירות, נשיכות ומגהץ רותח היו מנת חלקה של אישה, כשבעלה גילה שנודע לה על בגידותיו • ביהמ"ש מרחם על אכזרים: "לחרטה שלו יש משקל חשוב", קבע - וגזר 5 חודשי עבודות שירות ופיצוי זעום לאישה

היה תר ברחבי הבית עם האקדחים ומאיים (אילוסטרציה), צילום: Getty Images

ובמקום הראשון במצעד העונשים המגוחכים: א', גבר בן 44, הודה שהיכה באכזריות את אשתו, חנק ונשך אותה, סטר לה ואף השליך עליה מגהץ רותח - ובגין כל אלה הוא יפצה אותה ב־2,000 שקלים בלבד, וירצה כחמישה חודשי עבודות שירות.

הכל החל כשהאישה, שידעה כי א' מקיים קשר עם אישה אחרת, גילתה לו במהלך ויכוח על רקע בגידותיו כי היא תיעדה את ההתכתבויות המעידות על הבגידה, ושלחה אותן לבני משפחתה. בתגובה, אחז א' בחולצתה ואיים: "תמחקי מהטלפון את כל ההודעות, או שאהרוג אותך". לאחר שסירבה, הוא חנק אותה ונשך את ידה, ואף הטיח את ראשה במיטה.

חניקות וסטירות היו גם בהמשך, אך השיא היה כעבור שלושה חודשים, בעת שא' גיהץ את בגדיו במהלך עוד ויכוח על רקע בגידותיו, והאישה אמרה לו: "מה אתה מכין את עצמך, אתה יוצא איתה" - ושפכה כלור על הבגדים. בתגובה, א' השליך עליה את המגהץ הרותח וגרם לה כוויות בבטנה וברגלה.

"לא מתוך קווים אלימים"

בבימ"ש השלום בירושלים ביקשה התביעה המשטרתית להטיל על א' עונש מאסר בפועל של שנה וחצי, בעיקר מחמת חומרתו של אירוע המגהץ. "הערכים המוגנים שבהם פגע הנאשם הם שלמות גופה, ביטחונה וכבודה של המתלוננת", טענה.

בתחילה הדגיש השופט ארנון איתן: "מעשי הנאשם פגעו בערך החברתי של זכותו האינהרנטית של כל אדם לשמירה על ביטחונו האישי ועל גופו, ובפרט בזכותן של נשים לחוש מוגנות בביתן-מבצרן".

אך לאחר כל זאת, השופט החליט: "על אף חומרת המעשים, הנאשם פעל בתגובה להם, ולא מתוך קווים אלימים באישיותו. הוא עבר תהליך טיפולי, ומבין כיום את תחושת הנבגדות והפגיעה באשתו, הביע חרטה על מעשיו וחסך מהאישה את הצורך להעיד נגדו, ויש לכך משקל חשוב בגזירת העונש".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר